Ik ben 16 jaar en sinds mijn interesse in horloges is gestegen ben ik op zoek naar een deftige eerste horloge. Ik denk alvast dat ik voor een dive watch ga gaan, omdat deze zo veelzijdig zijn. Nu kan ik wel niet goed kiezen welke, en ik hoopte dat jullie mij daarbij zouden kunnen helpen!
Ik twijfel tussen:
Oké, niet om vervelend te zijn. Maar waarom geen Oris Aquis? Ik vond de afwerking van deze klok vele malen mooier dan die van de longines… De Oris heeft betere sluiting op de stalen en rubber band, mooiere kroon beschermers en de bezel is ceramisch. Om maar 'n paar punten te noemen. Als ik zou moeten kiezen tussen de door jouw aangegeven horloges zou ik ook voor de longines gaan.
Ik zou de Longines doen. Doe liever een automatic dan een quartz.
Deze Longines is bovendien een prachtig horloge dat zijn waarde wel houdt
als je er zorg voor draagt en zeer goed behandeld!
Van je lijstje zou ik voor de Longines gaan. Gisteren nog in het echt gezien, mooie klok. Maar zoals hier boven al gezegd waarom geen Aquis? Gisteren even gepast bij de juwelier, wauw wat een mooi horloge is dat zeg. Met de blauwe dial helemaal top! @GMTplus1 heeft er vast nog wel een plaatje van😉
Ik vind het wel knap dat iemand van deze jonge leeftijd bezig is met horloges.
Ik kom zelf heel veel in contact met deze leeftijd omdat ik coach ben van badminton.
Ook daar heb ik geregeld weer een ander exemplaar rond mijn pols maar de
jeugd toont totaal geen interesse in mijn collectie, op eentje na dan!!
Mooie hobby en bij een verstandige keuze is het geen geld weg gesmeten!
Mvg,
Bart.
Welkom op Horlogeforum, Bjok!
Duikers zijn superfijne horloges die altijd kunnen (trek je niks aan van fanatiekelingen en puristen!) en ook nog eens super praktisch zijn. Mijn eerste ‘echte’ horloge was ook een duiker en ik heb hier altijd veel plezier van gehad. Dus uitstekende keuze voor een eerste ‘echt’ horloge!
Je shortlist is best divers. Van jouw selectie vind ik de Certina een topper. Maar de Longines heeft het meeste ‘eigen smoel’ en uitstraling, imo. Sta ook regelmatig bij juweliers te kijken naar de Hydroconquest automatic. Vanmiddag nog, zelfs! Deze zou ik dus kiezen!