Wat wordt mijn eerste (echte) horloge?

Die keuze is niet moeilijk, dan zou ik voor een Seiko diver gaan met een 7s26 uurwerk, ipv nu veel te investeren en er achter komen dat je interesses bij andere modellen liggen.

2 likes

Mooie selectie waarvan je op misschien de Victorinox na (in mijn ogen minste merk en minst tijdloze uiterlijk) geen spijt gaat krijgen. Heb zelf de Certina DS en ben zeer tevreden, extreem stevige beater. Maar de Longines en Chr Ward zijn ook mooie klokken!

1 like

Stoer op rubber en meer netjes met een leder band, ook nog eens makkelijk banden wisselen door de drilled lugs :slight_smile:

O ja wel gebruikt kopen, zoals veel horloges in dit prijs segment zijn ze vaak in een zeer mooie staat te koop ver onder de retail prijs.

2 likes

Dat is ook een interessante optie inderdaad om te overwegen!!

2 likes

Bedankt iedereen voor de goede feedback!! Ik zal dan toch mijn zinnen meer zetten op de longines en ook is een kijkje nemen naar de oris aquis.

1 like

100% voor Longines. Horloge waarvan je jaren plezier gaat hebben!

1 like

De Longines zou ik kiezen , maar nog beter ga je voor een Aquis :+1:

2 likes

Ik zou lekker een Seiko Sumo/Blumo nemen en van daaruit verder kijken. Hou je zelfs nog geld over voor een (mini) Monster of een G-Shock.

2 likes

idd want een Seiko diver wil je op een gegeven moment toch uitproberen.
Zo is bijv. de SKX007 een klassieker en veel horloge voor je geld.
Ik heb hem al jaren en ik heb er nooit een ā€˜flipper’ gevoel bij gehad.

Grt.

2 likes

Inderdaad is een SKX007 ook prima om mee te beginnen. Maar omdat TS al qua prijs in een hoger segment aan het zoeken was dacht ik zelf aan een Sumo. Die zit tegen dat segment aan qua kwaliteit maar is in prijs wat gunstiger. Dan heeft TS nog geld over voor een beater.

2 likes

certina is ook mooi

1 like

Ik vind de keuze van de TS wat te hoog gegrepen voor een eerste automatic.
Maar goed, ik kan niet in zijn portemonnee kijken :wink:
We zullen hier vast vernemen wat zijn keus gaat worden.

2 likes

Seiko Sumo op Crafter rubber vind ik helemaal te gek!!

2 likes

Of een Baby Tuna. Ook een mooie eerste automaat voor niet al teveel.

1 like

Je noemt wel weer mooie stukken op!

Die wil ik allebei nog een x toevoegen aan de verzameling!

2 likes

Ja beter voor eerste klok wat minder uitgeven en van daaruit verder kijken.
Een skx of sumo of baby tuna lijken me hele goede keuzes

1 like

Rob van monsterwatches heeft de skx007j weer op voorraad. Saffier er op laten plaatsen en een mooie solid band naar keuze en voor nog geen €350,- heb je een dijk van een klok die je in geen 100 jaar verslijt!

1 like

Welkom!

De cw spreekt me t meest aan. Ik vind de combi chique en sportief erg mooi gedaan.

De Longines en certina vind ik n tikkeltje sportiever en stoerder Door de hoekige elementen. En de grote cijfer op de hydro.

Van victorinox zou ik eerder n mes kopen :wink:

3 likes

Ik ben meer van de CW en Certina.
Er staan een paar mooie exemplaren in het te koop gedeelte van het forum.

1 like

Welkom op dit forum, je hebt al een prachtige shortlist gemaakt!
De Christopher Ward vind ik zelf de fraaiste, maar voor jouw leeftijd misschien wat aan de chique kant, dus zou ik denk ik ook voor de Longines gaan of een Oris Aquis.

Veel plezier met kiezen!

1 like