Ik moet zeggen dat ik heel blij ben met alle reacties! Wat een warm ontvangst hier seg!
Momenteel heb ik ook nog wat meer interesse gekregen in de Cward. Maar ook de seiko skx007 omdat het toch wel een klassieker is en zeker een goede instap. Ook de certina die te koop staat (zie hierboven) lijkt mij een goede deal.
Laat mij zeker nog weten naar welke andere modellen ik een kijkje moet nemen of waarom ik welke keuze moet maken.
Mocht je toch goedkoop willen instappen dan is een Orient Mako 2 misschien iets voor je.
In-house automatisch uurwerk; ligt qua stijl in lijn met de andere modellen op je lijstje; al is het qua budget en afwerking natuurlijk niet te vergelijken met een Longines:
Als t je eerste (automaat) horloge wordt, lijkt De skx007 lijkt me n goeie om mee te beginnen. Het kan blijken dat n (automaat) horloge niks voor je is, dan heb je niet gelijk n dure aanschaf gedaan.
Als t wel wat voor je is, heb je met de 007 ook n goeie. N klassieker, degelijk, veelzijdig en bijna oneindig aanpasbaar/ te modden waardoor je n heel andere klok Door kunt krijgen.
Door de lage prijs en veelzijdigheid kan t voor later ook n fijn vakantie horloge zijn, als je liever niet met n dure klok op reis gaat. Ikzelf neem namelijk liever n casio mee dan n rolex.
Qua prijs/kwaliteit-verhouding zou ik dan (zoals ook al aangegeven door anderen) voor een Seiko gaan. Die hebben echt prachtig mooie duikers waar je jaren plezier van zult hebben.
Mooie klokken die je zelf al aangegeven hebt, maar dan zou ik voor de Certina gaan. Ik zag net bij de ‘horlogemarkt’ misschien voor jou wel een aantrekkelijk aanbod staan.