Ik was even bewust gestopt met het zoeken naar horloges, het bekijken van videos van mijn favoriete YouTubers, het scrollen over veiling pagina’s en het turen door AD etalages zodat ik het virus een beetje kon onderdrukken…
Goede poging, totdat ik eergisteren weer verliefd werd. Dit keer op een nieuwe, terwijl ik meestal voor oudere types ga. Op youtube kwam er per ongeluk toch weer een filmpje voorbij en die ging over de nieuwe Longines Hydroconquest 39mm. Wow, mooi ding. Toch even kijken. Had ik niet moeten doen, nu wil ik er eentje. Hij zit design wise gewoon veel beter in elkaar dan eerdere modellen naar mijn mening. Een ideale mix tussen een Rolex Sub en een Tudor BB, die ik beide ook mooi vind.
Voordat ik echt te snel een impuls aankoop doe, want het is ook weer niet niks qua prijs, vandaag toch maar even langs de plaatselijke juwelier om te passen. En in het echt is hij ook heel mooi, zit hij goed en valt de grootte best wel mee. Ik las namelijk dat deze 39 groot valt, ik vind het wel meevallen ondanks dat ik meestal kleinere maten kies voor mijzelf.
Maar… Nu hadden ze hem niet in het groen, wat ik graag zou willen. Wel in het zwart en zwart met blauwe bezel en ook nog eens een hele mooie band. Damn, keuzes.
Dus groen, geen concessies doen, ook niet qua maat die je wilt of past. Gewoon in één keer goed doen, ook al moet je wellicht langer wachten. Edit: ook qua keuze automaat of kwarts.
Dank, dat ga ik zeker niet doen. Ging mij alleen om het kleur vergelijk. Hij komt sowieso in 39. De vraag is nog wel dus welke kleur en welke band. Die Milanese is wel echt gaaf ook. Maar ook op groen?
In dit geval staat ie in het echt, wel heel mooi. Zou het normaal ook niet zo snel doen. Maar door die oyster H band wordt het echt een totaal andere klok.