Wat zegt een luxe horloge over jou?

Gewoon leuk verhaal…

The Submariner Guy: Dit is een Rolex. Ik heb net mijn eerste winstdeelbonus gekregen en al mijn vrienden hebben me gezegd dat ik die moest kopen. Het is glanzend. Het is een Rolex.

The Other Submariner Guy: Dit is mijn keramische supercase maxi-dial Rolex-referentie 114060 Submariner, die geen datum heeft, maar niet de “No-Date” moet worden genoemd. Het is gemaakt van Oystersteel-staal, dat beter is dan elk ander staal, en maakt gebruik van een superieure Oysterlock-sluiting met een uitstekende Glidelock-uitbreidingsfunctie. In de komende 30 minuten zal ik u uitleggen waarom Rolex het toonbeeld is van verticale integratie en eigen productie.

The Speedy Tuesday Guy: Mijn Speedmaster ging naar de maan! Het is het meest iconische horloge aller tijden en het ging naar de maan. Iedereen zou er een in hun verzameling moeten hebben, omdat het naar de maan ging. Had ik al gezegd dat dit horloge naar de maan ging?

The Calatrava Guy: Ik ben een man met een onberispelijke smaak en klasse. Ik ben altijd beter gekleed dan jij. Mijn vrouw was vroeger extreem aantrekkelijk, maar nu heeft ze rimpels en schreeuwt ze de hele tijd.

The Panerai Guy: Vroeger was ik cool. Waarom ben ik niet meer cool? Kan iemand me alsjeblieft vertellen dat ik cool ben?

The Beaten-Up Datejust Guy: Mijn vrouw heeft dit cadeau voor ons 10-jarig jubileum gekocht. Ik denk dat het een Rolex is? Ja, er staat Rolex op de wijzerplaat. Ik draag het onder de douche, ik vind dat oké, toch? Service? Moet ik dit ding laten repareren?

The Vintage Heuer Guy: Ik breng al mijn tijd door op Watchuseek en TimeZone, en heb verschillende grondig onderzochte artikelen geschreven over de geschiedenis van racechronografen. Hier is mijn uitgebreide collectie vintage horloges van merken die niet meer bestaan, en trouwens, laat me je de hele lijn van de Valjoux 72 vertellen en elk horloge waarin het werd gebruikt.

De Vintage Daytona Guy: mijn horloge is buitengewoon zeldzaam en kost meer dan mijn Ferrari, en daar moet je op vertrouwen omdat het er totaal uit ziet en vrijwel niet te onderscheiden is van de acht andere varianten van exact hetzelfde model dat ik in mijn thuis geklimatiseerde kluis met hoog beveiligingsniveau. Wil je ook met me mee naar een concert van John Mayer?

The Nautilus Guy: wacht even terwijl ik mijn horloge op Instagram show naast dit willekeurige hete chickie voor een zwembad op het dak in Taipei.

The Grand Seiko Guy: Ik waardeer fijne afwerking, technologische innovatie en modern design boven status en erkenning. Mijn horloge is een wonder van nauwkeurigheid, vakmanschap en geavanceerde engineering, en het kan me niet schelen of iemand anders het weet. Hou ook van me !!

The Hublot Guy: Ik haat mezelf.

The Richard Mille Guy: ik haat mezelf, maar ik heb meer geld dan God, dus iedereen haat me ook.

The Journe Guy: ik ben de ultieme horlogeverzamelaar. Ik heb connecties in de industrie en heb vorige week geluncht met vicepremier. Ik weet meer dan jij, en jij weet het.

95 likes

Hear hear :joy:

3 likes

The G-shocks guy: ALLES KAN KAPOT BEHALVE MIJN HORLOGE!!! (@@(@:

ik vind het een mooi stukje, goed gedaan👍

9 likes

Vermakelijk en misschien soms nog waar ook😅.

1 like

Dat laatste aub niet… Rijmt ook niet met ‘het kan me niet schelen of iemand anders het weet’. Hou van me betekent verplichtingen en daar heb ik een hekel aan

1 like

Daar gaat m’n cappuccino :joy:

3 likes

:smile:

Haha leuk geschreven! :joy::+1:

Hahah deze is heerlijk voor bij de koffie :rofl:

Doorsnee verstrooide vintage ‘guy’: deze vond ik vandaag in een laatje en hij is best mooi voor zijn leeftijd, ik had geen idee dat ik die nog had.

10 likes

En dan de meest afgeragde Pontiac showen die je van je leven gezien hebt

4 likes

Prachtig :joy::+1:t2:

Jullie doen dit bewust om mij te kwetsen hè?

Maar dus, het ging over luxe horloges. :innocent:

11 likes

Dit was ik. Weliswaar niet met een Rolex maar Ebel en Montblanc.

Tot ik hier op het forum ging rondneuzen. Nu durf ik mijn handen bijna niet meer te wassen, mijn automaten handmatig op te winden en te motorrijden! :joy:

2 likes

aangepast :slight_smile:

1 like

Dank je. Nu weet ik zeker dat ik een Grand Seiko wil. Het past alleen niet bij me om daar zoveel geld aan uit te geven…

1 like

:point_up_2:

3 likes

Ik ben het er mee eens hoor. Hoewel het niet altijd letterlijk roest zal zijn, vind ik het ook maar zelden mooi. Zo’n spinnenwebwijzerplaat, dat vind ik bijvoorbeeld wel tof. Of zo’n radiumzeester. Maar die Pontiac van mij heeft z’n beste tijd gehad, dat erken ik wel. :sweat_smile: Er zit volgens mij gewoon schimmel in of zo. :roll_eyes:

1 like

:joy:

Leuk geschreven!

1 like

Ligt ook aan je definitie van roest. Maar over lelijk kunnen we het allemaal eens zijn denk ik

1 like