En ik doe zelf ook nog een nieuwe duit in het zakje:
Zou ook kijken bij Longines bij de Spirit lijnen. Prima in jou budget en kan je nog extra banden kopen ook.
Gewone Spirit series, verschillende maten 37mm, 40mm, 42mm en kleuren, modellen met datum op 3 of 6 of zonder datum. 5 sterren op de dial en geen quick micro adjust in de clasp.
De nieuwe Spirit Pilot, 39mm, geen 5 sterren op dial en wel quick micro adjust in de clasp
Of als je een GMT wilt dan de Spirit Zulu Time, 39mm en 42mm, verschillende kleuren, 5 sterren op de dial en geen quick micro adjust in de clasp.
Zelf staat bij mij de Spirit Zulu Time Titanium 39mm op de shortlist maar hoop dat ze voor die tijd micro adjust toevoegen aan de clasp. Dat zou het voor mij afmaken.
Toeval bestaat niet zou je bijna zeggen, zie mijn post 30 tellen eerder… ![]()
Great minds think alike ![]()
Koop een Santos. Of een SBGY013.
Pro aan de linkerkant VS Reduced aan de rechterkant, ikzelf vind de reduced mooier maar ik heb geen al te grote polsen en dan is er nog budget voor wat anders ![]()
Ik vind het zeker een mooi horloge. Wat voor mij doorn in het oog is zijn de door de chronografen onderbroken minutenwijzers, ik vind daardoor de verhoudingen ook niet zo lekker uitvallen.
Ik heb nog een Speedmaster Racing overwogen, maar ook die vind ik het “net niet” naast een Pro.
En wat is het probleem? Als je die wilt, zal je die moeten kopen of sparen en uiteindelijk kopen. Tot die tijd zou ik deze dan dragen. Maar voor zoveel mensen is Tudor de net niet Rolex die ze toch maar kopen en uitendelijk weer verkopen omdat ze er toch achter komen dat het geen Rolex is.
Ik vind de Tudor prachtig en lijkt in de verte een beetje op de GMT-Master. Maar hij heeft gewoon een eigen smoel. Ik zou hem ook wel lusten.
.
En na anderhalf jaar kwam ik tot de conclusie: ik ben niet iemand die varieert of verzamelt; ik ben iemand die het mooiste horloge uit zijn collectie draagt tot hij een ons weegt. En dus: is heel de collectie de deur uit (of onderweg).
Een
“one watch collection”
gaat krassen. Gegarandeerd.
Je hebt namelijk niet meer voor verschillende gelegenheden een ander horloge. Als je ook maar iets meer doet dan een bank aardappel met prive chauffeur en bediening, krijgt elk horloge wat je kiest krassen.
Die Santos is echt zo gek nog niet. Na verloop van tijd, krijgt die bezel veel haarlijntjes, waardoor het een doffer creëert. Dan veranderd die van een opzichtige glimmer, naar een subtieler veelzijdig horloge.
Juist dat, maakt dat die overal kan.
Mocht je nu echt keer flink ergens tegen aan meppen (zoals op de kerstborrel) en een lelijke hap eruit hebben, maken genoeg adresjes die bezel weer als nieuw.
Wat hoog in het budget
Het is je ‘one and done’. Je offerte je collectie op. Als je een horloge wil die net onder je budget zit, kun je beter even doorsparen.
In diezelfde lijn, passen passen nog eens passen.
Aanvulling: wel de medium met verzilverde opaline plaat.
En nog een mooie kanshebber gevonden in deze Seamaster 300M ![]()
Ik ga er eens rustig over slapen, inclusief bovenstaande wijze lessen. Dank!
So what, zoveel is “een afgeleide van”. Mooi horloge. Een Santos heb ik ook. Two Tone Medium. De bezel bekrast al als je ernaar kijkt. Heb ik best moeite mee.
Vreemd genoeg heb ik meer het gevoel dat t tijd word voor een toffe vintage van een gerenomeerd merk. Totaal niet wat je vraagt maar toch stel ik t even aan je voor aangezien mij vintage altijd meer doet dan modern.