Haha true. Was overigens niet bedoeld als een plug. Hij zit voorlopig heerlijk om m’n pols. ![]()
Ik vind het een perfect waardig alternatief voor dé Explorer. Heerlijk model.
Haha true. Was overigens niet bedoeld als een plug. Hij zit voorlopig heerlijk om m’n pols. ![]()
Ik vind het een perfect waardig alternatief voor dé Explorer. Heerlijk model.
En anders maar wel, niks mis mee toch! Hij was al eerder gesuggereerd, ik ben geen fan van de bezel helaas.
Kan ik mij iets bij voorstellen. Benieuwd waar je uit gaat komen. Breitling mee eens btw…het eerste merk waar ik ook aan zou denken… ![]()
Een Colt blijft altijd geweldig. De witte variant vond ik persoonlijk erg fraai! Veel meer charme en persoonlijkheid dan een zwarte. Wellicht een idee…
Wat ik lees is dat je graag het mooiste horloge draagt en het daarbij wil laten. Maar de shortlist loopt nogal uiteen, de praktische redenen daargelaten. Ik denk eigenlijk dat je nog op zoek bent naar het horloge dat het beste bij jou past, maar geen idee hebt welke voor jou een eeuwige wow-factor heeft.
Misschien komt dat doordat je in een verkeerde hoek zoekt. Je kijkt naar horloges die in mijn optiek stuk voor stuk een populaire allemansvriend zijn. Past dat wel bij jouw karakter en kledingstijl? Wil je opvallen, of ga je liever op in de kudde met een keuze die nooit een slechte zal zijn? Of verplaats jij je juist low profile? Maar zoek je wel iets unieks, iets dat meer uitgesproken is? Misschien wil je met je horloge op een subtiele manier laten zien wie je bent, maar lukt dat niet met alle horloges die je al hebt gehad? Is een Seamaster 300 of een BlackBay-whatever dan wél genoeg? Dat lijkt mij niet, maar wie ben ik met mijn “ik vind alles leuk” mindset…
Om je te adviseren zou ik alleen maar zeggen: neem de tijd. Niet één nachtje, maar ga nog beter kijken. Schrijf voor jezelf op op een lijstje wat je belangrijke eigenschappen vindt en geef potentiële kandidaten punten met een cijfer per eigenschap. Ook als je even bij de dealer gaat passen. Misschien moet er iemand met je mee om je daarbij te helpen.
Koop niks duurs, neem een wat goedkopere GADA, zoals Jack Mason, Certina, Maen of whatever. Houd die later als beater. En tegen die tijd weet je beter of je een dresser wil, of een chrono, of een “allemansvriend”. Maar waarschijnlijk loop je er dan wel tegenaan.
Misschien wachten waar Universal Genève mee komt. Of anderen. Dan heb jij als eerste iets nieuws en voel je je misschien daardoor wel meer tevreden met je aankoop, i.p.v. dat je achter de kudde aanloopt. Dat kan onbewust heel belangrijk voor je zijn. Ik ben geen psycholoog, maar dat snap ik wel.
Wat dacht je van de hydroconquest van Longines.
Stijlvol op staal en ook op rubber erg goed.
Hou je nog wat geld over ook.
Succes met de zoektocht!!
Ik ken het ‘one watch’ gevoel. En toch koop je weer…
We’ll see that when we get there
![]()
Gisteren irl gezien en mogen omdoen. Fantastisch mooi. ![]()
Ophouwe Ed! ![]()
![]()
Heb je ook al een Speedmaster ‘First Omega in Space’ overwogen? Is net iets kleiner dan de Pro en iets klassieker in look. Maar beter in balans dan de Reduced.
De FOIS was voor mij ook een grote kansnemer als eerste horloge maar ben zelf wel voor de Pro gegaan. Wat voor nu mijn 1 watch collectie is, al moet ik zeggen dat de BB58GTM wel de volgende word.
Zeker overwogen, en ook nog niet helemaal uit beeld. Het nadeel eraan is dat ze beiden handopwinders zijn, maar ik denk niet dat dat een dealbreaker hoeft te zijn - elke ochtend een paar omwentelingen en je kan er weer tegenaan. Ik heb al contact gehad met een juwelier waar ik de Pro, FOIS, BB58 GMT en Santos M allemaal kan passen ![]()
Het nadeel van 3 van de 4 hierboven is alleen dat het budget opgerekt moet worden naar tegen de 7000€, waardoor opeens een nieuwe OP inclusief bijbehorende spelletjes bij de AD ineens weer in beeld komt.
Ga eerst maar kijken-kijken-niet-kopen dan. Dat is okay.
Ik weet dat het oke is, maar mezelf houden aan budget is niet mijn sterkste kant als iets eenmaal in m’n kop zit. Dat is ook precies hoe ik initieel aan een collectie met allemaal leuke outsiders kwam, maar vervolgens ook nooit “sellers remorse” kreeg.
Gewoon deze doen en voor 3.5k klaar zijn. Of budget oprekken naar 6 a 7 en voor een Explorer gaan. De rest wat hier staat is leuk, maar allemaal te veel dit of te veel dat voor een one and done. Op de Aqua Terra na misschien.
https://www.chrono24.nl/iwc/mark-xviii--id43880671.htm
Wat heb ik opgestoken na ongeveer 24u aan discussie?
Ik ben bang dat wanneer ik investeer in een horloge, ik erop uitgekeken raak wanneer de overtreffende trap vroeg of laat binnen bereik komt. Die Tudor 58 GMT wordt als GMT met kleurige bezel vroeg of laat van de troon gestoten door een GMT Master II. Datzelfde geldt voor een Seamaster 300, die wordt vroeg of laat van de troon gestoten door een Sub.
Is het erg als je op enig moment uitgekeken raakt op je “one-and-done”? Ik denk het niet, maar ik weet niet hoe goed ik mezelf daaraan over kan geven. Dat ga ik alleen maar ontdekken door het te ondergaan.
Wat blijft er dan over qua toekomstbestendige horloges? Horloges die op zichzelf een statement zijn. Bijvoorbeeld een Explorer I als field watch, de IWC Mark XX als pilot, een Speedmaster als chrono, de Cartier Santos als glanzende klatser. En natuurlijk zijn daar ook discussies over te voeren, maar dat is een kwestie van smaak en beleving.
Ik ga het met de tijd lekker ondergaan. ![]()