Wat vind je van een The Citizen (Chronomaster) als GADA horloge?
Was deze al genoemd? Betreft mijn ‘oude’ Grand Seiko. In 40mm titanium met het befaamde GS quartz uurwerk. Draagt heerlijk, loopt snaarstrak, en met alle pracht van GS…voor een zeer mooie prijs. Ik kan mij niets beters/mooiers bedenken voor het geld.
(niet vragen waarom ik 'm dan toch heb weggedaan…flipperneus die ik ben
)
Een paar eigen foto’s…
Zeker een mooi horloge, staat ook een toffe met washi plaat in het blauwe hier, net niet sportief genoeg naar mijn smaak
Niet genoemd, wel overwogen maar naar mijn smaak te groot. Overigens zou ik dan eerder nog voor de IWC Pilot Chrono gaan met dag en datum, maar ook die valt te groot uit.
Prachtig horloge maar in dezelfde categorie als de The Citizen: niet sportief genoeg naar mijn smaak. Staat sinds gisteren een mooie GS te koop die meer naar mijn smaak is, maar het HAQ uurwerk blijft mij ondanks het vernuft weerhouden, de mechaniek van een automaat wint het voor mij.
Excuus, niet sinds gisteren, maar dan doel ik op dit horloge:
In z’n prijsklasse moeilijk te overtreffen. Quartz moet dan wel je ding zijn. Ik vind het mooi…dwz GS quartz. Daar zit erg veel techniek, vernuft, en vakmanschap in.
Ik geloof het gelijk, maar het mist voor mij het adembenemende beeld van de secondewijzer die glorieus over de wijzerplaat glijdt…
Ik vond zojuist deze SBGJ265, dit oogt als iets wat al mijn wensen wel redelijk aantikt:
Dan zul je natuurlijk altijd zien dat deze nauwelijks voor handen zijn in de EU en dat passen dus een crime wordt, maar dat is voor later zorg.
Erg fraai!
Goede keus lijkt mij. Lekker sportief maar wel met de bekende GS pracht en kwaliteit.
Wow! Wat een mooie GS ![]()
Kijk, daar gaat 't al verkeerd. Een horloge als investering zien. Is eigenlijk nooit een goed idee en ook niet waar het, hier op HF, over gaat. Koop gewoon een horloge dat jij zélf geweldig vindt! Dan kan het heel goed dat je juist níét uitkomt bij de achthonderduizendste
en
Ik blijf dit benadrukken: dit zijn géén verlichte onderdelen in een horlogeverzameling. Maar heel vaak veilige keuzes van ‘volgers’ die op zoek zijn naar bevestiging en likes op fora en social media. Nee, het zijn geen slechte of lelijke horloges. Maar wees eens wat origineler!
O.k.,

![]()
Ik noemde het investeren, daarmee wil ik niet zeggen dat ik het zie als investering - ik had het evengoed kunnen bestempelen als “Als ik geld uitgeef aan…”
En ik zal zeker mijn eigen pad volgen - vooralsnog leidt dat me momenteel nog altijd tot de Chronomat, en de iets minder makkelijk verkrijgbare SBGJ265. Wie weet wat de tijd brengt ![]()
O.k., lekker genieten van de horlogereis!
Altijd, maar als ik me niet vergis is dat een hele andere case dan de SBGN001
Het was vast met de beste bedoelingen ![]()