Wat zijn de beste plekken om horloge partij te kopen?

Ik zoek dus geen juweliers maar meer richting veilingsites.

Etsy ga ik me nog even in verdiepen.

Oh.

Gaat dat meestal niet via veilinghuizen?
Dat gaat dan om loten (jawel ik schrijf loten) die uit faling komen van juweliers die overkop gegaan zijn of ermee kappen.

1 like

Filipucci en Juwelier Burgers zou ik lekker weg blijven.
Ten2Two / Jaap is een absolute topper! Wristcandy ook goede ervaringen mee.

Dat zijn ook wel echt meteen de meest beroerde plekken/platformen om horloges te kopen…

Niet voor wat hij zoekt.

Er zijn ook nog wat Facebook groepen waar wel eens wat voorbij komt aan ‘lotjes’

1 like

Shit, Facebook heb ik al jaren niet meer. Het is natuurlijk ook prima om als antwoord te krijgen dat je er uberhaupt niet aan moet beginnen hoor.

Niet als je een partij opknaphorloges zoekt :wink:

2 likes

Waarom dan? Als je het leuk vindt gewoon doen toch?

1 like

Dit zijn, met alle achting, toch niet de adressen om “een partij” horloges te kopen of je moet van een miljoen Euri’s af willen :joy:

3 likes

Voor “ een partij horloges” ? doeusffnormaal :joy:

1 like

Lot een nederlands woord voor partij?

Ben je van lotje getikt?

:smirk:

1 like

Kijk eens bij veiling aggregators om het complete aanbod te zien bij een hele grote groep veilinghuizen, dit kan bij invalueable.com en the-saleroom.com

2 likes

Hier zitten wel met enige regelmaat lots met meerdere horloges bij, maar zoals je zelf al aangeeft zijn dat vaak de minder waardevolle horloges. En dat niet alleen, het zijn dan modellen of uurwerken waar moeilijk onderdelen voor te vinden zijn.

Het vereist veel graafwerk, naar vooral lots met een hele minimale beschrijving en een enkele foto. Ik kocht laatst een lotje dameshorloges voor een paar tientjes met een Raymond Weil met diamanten bezel en indexen. Leuk voor de horloge spaarpot, maar echte klappers vind je niet zo snel. Alles met een bekend merk heeft veel te veel kapers op de kust. Of je moet bewust defecte horloges kopen en hopen dat ze nog te fixen zijn.

1 like

Waarom zou je een kavel of partij horloges willen kopen? Om weer door te verkopen? :thinking:

Hoe is dit een reactie op mijn reactie?

Bijvoorbeeld om lekker aan te prutsen, kijken of je wat repareren kunt. De goede exemplaren zelf houden of doorverkopen en de rest in de onderdelenbak of als lot weer door te verkopen. :sunglasses:

3 likes

Ah ok. Duidelijk! Dank je.

1 like

Niet per se op de jouwe alleen. Meer op alle reacties op mijn vraag wat een horlogelot is. Excuus voor de verwarring.