Wat zijn de beste Tropic straps?

En niet duur, maar alleen 20mm, dat zie ik bij meer leveranciers trouwens…heb in ieder geval 2 x 22mm nodig. Ga denk ik wat testen met in ieder geval Kaufmann en Tropic zelf want die hebben veel keuze in maat en kleur…

2 likes

2 likes

Ik heb deze besteld op alie ze waren voor mij te lang maar wel van goede kwaliteit.

1 like

Was zelf ook wel te spreken over de Meraud tropic strap

1 like

Bedankt allemaal voor de input, dit is een van de redenen waarom het forum leuk is!

1 like

Welke ga je nu kopen?
Post ook even je ervaringen als je ze hebt. Ben zelf ook nog op zoek naar een mooie 18mm

Ik denk dat ik er meerdere ga kopen. Wil in ieder geval een originele Tropic en een Kaufmann en ik denk die Watchbandit omdat die een taper heeft van 2mm ipv de scherpe taper van de meeste merken…Zo snel als ik testresultaten heb deel ik ze hier!

2 likes

Ik heb een tropic van Uncle Seiko…

Hier ook 18 benodigd😇

1 like

Als ik iets niet lekker vind zitten dan is dat wel zo’n lange flap die over is :stuck_out_tongue_winking_eye:

heel graag. Erg benieuwd naar de verschillen. Zelf heb ik ze van Ali. 8 euro en foutloos in mijn ogen.

2 likes

Welke lengte zijn die ?

1 like

Zal ze morgen even opmeten voor je, help me herinneren oke.

1 like

Bedankt , zou die van Baltic ook eens meten . Die zitten mij goed.

2 likes

Ik vind die van Oris het fijnst aan de pols. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. Ook de XL versie die ik zelf draag is echt fijn en echt lang genoeg. :slightly_smiling_face:

Ik heb er 2 van Zuludiver. Heb geen vergelijkingsmateriaal maar ze voelen prima aan. Draag ze overigens nooit.
Heeft iemand al eens die van Ali naast de duurdere gelegd en vergeleken?
Ik heb het idee dat 90% van de siliconen straps die je voor meer geld koopt precies hetzelfde zijn als die van Ali.

Edit: bedenk me net dat ik er ook 2 van Ali heb :joy:
Geen idee of die van Zuludiver van gevulkaniseerd rubber zijn of siliconen. Ik zal ze van de week eens aan een vergelijkend warenonderzoek onderwerpen.

Same here. Prijs/kwaliteit is dik in orde. Zelfs de brushing op de gesp is prima.

2 likes

Deze maar dan in het grijs werd geleverd bij mijn horloge.
Ook deze groene gekregen.
Heerlijke en kwalitatief hele goede band.

2 likes

Hier de Joseph Bonnie

3 likes

Het mooiste, beste en fijnste zijnoriginele vintage tropics!
Deze 18mm curved mag weg als je wilt.

3 likes