Wat zijn de beste Tropic straps?

Die zijn echt heel lekker. Maar ook lekker aan de prijs :wink:.

Gr, HJR

Deze is van Baltic , echt een fijne band .
Lange gedeelte is taps van 20 mm naar 12 mm.
Nadeel is dat deze er alleen in 20mm. zijn en in blauw en zwart .

Gave combinatie ook!

Ik heb een zwarte Kaufmann op mijn JLC Deapsea Chrono. Die kwam tenminste ook in 21mm. Uitstekende tropic band.

1 like

Ook leuk om te lezen ivm de vintage tropics:

Deal gesloten, deze gaat ook mee in de test. Onder weg dus een nieuwe Tropic, een vintage Tropic en een lookalike van Watchbandit…

3 likes

En ik lees hier dat de Meraud er ook moet komen…maar helaas niet in de maat die ik zoek. Net als een paar andere merken zoals Baltic en Joseph Bonnie alleen in 20mm

De maat van ali lijkt hetzelfde te zijn. Deze is in 20 en 22 mm te verkrijgen en meerdere kleuren.

In aanloop naar 1 juli heb ik er een lading van gekocht.

En dan heb je elk in een oude en nieuwe versie. De oude zie je bovenaan met een dikke enkele keeper en de nieuwe versie met 2 keepers en ingebouwde quickrelease…

Zien er goed uit :+1: en voor dat geld kan je er wel gelijk een paar kopen :wink:

1 like

Ik ben heel blij met Wolbrook tropics, hebben nu nieuwe kleuren en je krijgt er 3 voor de prijs van 2!

image

2 likes

precies… alleen de gele kleur is mij te melkachtig. Maar verders is ie heel soepel, patroon is erg scherp en foutloos, houdt ik geen stof vast en voelt heerlijk aan.

1 like

kijk die gele is wel een mooie kleur geel. Maar ja zelfs met de aanbieding is dit mij te duur. En zo een aanbieding zegt ook wat over de winstmarge.

Wat gaat dat daarna kosten dan? Heb nog tropic aankoop plannen van Ali vandaar. Heerlijke bandjes.

1 like

JLC Deapsea Chrono :smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

btw komt er dan bovenop. En vraag me af hoe lang invoer dan gaat worden want ze zullen het druk krijgen.

1 like

En inklaringskosten van ongeveer 14 euro per zending…

1 like

ja das toch waanzin…

Let’s go!

Ik heb thuis nog wat tropic straps liggen. 2 van Ali en 2 van Zuludiver. Ik heb beide nauwelijks gedragen dus over het draagcomfort kan ik niets zeggen.

De blauwe is van de bezorgchinees en kost €3,49. Dit is inclusief verzenden vanuit Schiedam en exclusief nasi of bami.
De zwarte komt van Zuludiver en kost £32 wat met de huidige koers ~€47,50 is. Dit is exclusief verzendkosten (gratis vanaf £100) en tegenwoordig komen er nog importkosten bij omdat het de sloot over moet.

Wat me direct opviel was dat de blauwe van Ali meer stof vast had gehouden de tijd dat ze in de la liggen. Ik heb het er voor het gemak op laten zitten zodat je het kunt zien. Heel veel is het niet en ik geloof niet dat het met dragen heel erg is.

Wat van een afstandje nauwelijks opvalt maar bij inzoomen met de camera duidelijk werd was dat het profiel van de straps anders is. Bij de Zuludiver zijn alle “vakjes” even hoog terwijl ze bij de Ali strap om en om hoog en hoe zeg je dat? Minder hoog zijn.
Verder 3 vs. 4 lijntjes en de gaatjes van de Zuludiver zijn iets groter en strakker uitgestampt.
Van de Ali heb ik ook een oranje waar er zelfs een paar helemaal dicht zitten.

Verder is de vorm iets anders en is de Ali strap bij de bandaanzet duidelijk dikker. Ook zie je dat deze rondom iets minder netjes is afgewerkt.

1 vs. 2 keepers waarbij die van de Zuludiver glad zijn afgewerkt. Het geeft net wat meer contrast maar ik vind beide prima.

De gesp is bij de Zuludiver wel netter afgewerkt al vind ik hem ook weer niet super.
Hij is wel gegraveerd, dat vind ik een leuke future en heeft een geborsteld vlak. Dat geeft hem net wat meer uitstraling.
Die van Ali straalt uit dat het een goedkoop ding is. Een gemiste kans voor die 3 en een halve Euro.

De Ali strap is iets langer. 12,4 vs. 12,0 en 8,5 vs. 7,0 voor de beide delen.

De Ali strap is gemaakt van “siliconen rubber” en de Zuludiver van “HNBR Rubber”. Google leert me dat dit o.a. gebruikt word voor latex handschoenen. Verder zegt het me niet veel.
De Ali strap voelt iets soepeler aan en buigt iets makkelijker.

Beide straps heb ik een enkele keer gedragen dus ik kan niet veel over het draagcomfort zeggen. Toch vond ik de Ali wat soepeler. Dat komt waarschijnlijk door het gebruik van het verschil in materiaal.
Wel heb ik het idee dat de Zuludiver na een tijdje dragen of misschien een warm water bad beter gaat zitten.

Is de één dan beter dan de ander en is het het prijsverschil waard?
Ik denk dat het een persoonlijke keuze is. Voor 3,49 heb je een redelijk goede strap waar je eventueel een andere gesp op kunt zetten. Dan ben je voor het dubbele klaar.
De Zuludiver vind ik de prijs wel waard maar dan moet je de bezorgkosten en importkosten buiten beschouwing laten. Anders is het way to much vind ik zelf.
Je hebt voor ruim 10x de prijs wel een betere afwerking, iets mooiere looks en bovendien een heerlijke vanille geur :slight_smile:

Mijn keuze gaat uit naar de Zuludiver. Wil je eens een keer experimenteren met een tropic strap dan zou ik er één van Ali kiezen. Er schijnen er ook van 7 of 8 Euro te zijn. Geen idee of die beter zijn. Ik vermoed van niet en zou voor een probeersel de goedkope kiezen.

7 likes

ja die van 8 euro heb ik. Geen idee of er verschil is tussen deze en die van 3.5 euro trouwens. Deze kreeg goede recencies en waren al veel van verkocht. Ik zal eens kijken of ik verschil zie.

3 likes

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.

2 likes

Ben zelf een “sucker for brands”, zoals wel meer horlogeliefhebbers, vandaar dat ik zowel een vintage Tropic en de moderne Tropic in ieder geval van het merk zelf wil proberen ondanks de bizarre prijzen voor een stukje rubber. Maar tov een rubberen OEM band van Zenith of IWC (waar ik ze op ga dragen) blijft het nog steeds goedkoop natuurlijk…