Wat zijn de beste Tropic straps?

visueel zie ik zo geen groot verschil. Die van 8 euro heeft een merknaampje en het patroon lijkt beter gestanst maar de rest lijkt identiek zo op eerste gezicht. Als ik hem door de mand haal van mijn hond blijft er wat stof, haar zitten. Gaat er wel makkelijk af dus tja zeg maar.

1 like

Net m’n 3e Kaufmann ontvangen en ik blijf er bij terug komen. Ik zorg nu eens dat ik e gangbare maten houd

8 likes

Lekker op die pam!

1 like

Ok, niet veel anders dan. Kwestie van trial & error is het om uit te vinden wat bij je eisen past.
De goedkopere kun je wel op de gok kopen, de duurdere vanaf een tientje of 5 zou ik eerst willen voelen en zien voordat ik die zou aanschaffen.

2 likes

Mijn ervaring is dat de FKM rubber straps van Ali vrijwel identiek zijn aan die van Zuludiver. Vermoed zo dat ze daar vandaan komen.

1 like

Welke zijn dat dan? Als ik FKM zoek op Ali krijg ik dezelfde als die ik heb getest. Daar zit wel verschil in.

Ik heb Zuludiver V2 en deze geprobeerd:

Premium-Grade Tropic Rubber Watch Strap 20mm 22mm For s-eiko SRP777J1 New Watch Band Diving Waterproof Bracelet Black Color

Weet niet of ik hun oude of nieuwe variant te pakken had. Wellicht was het dat fluorine rubber en niet FKM.

1 like

ja helemaal mee eens…

En cirkel is rond, die link die je geeft zijn diegene die ik heb en welke ik hierboven genoemd heb.
@GiveMeYourDough ter info…

1 like

nou ik ben klaar met de onduidelijk. Ik ga even wat voorbereidingen doen en dan gewoon testen welk materiaal er in mijn strap zit. To be continued.

1 like

Deze zijn dus echt perfect naar mijn mening. Meraud Tropic Strap.
Meer hier

2 likes

Heb ook een Kaufmann op m’n SKX zitten en het zijn echt prima dingen. Wel irriteert het me dat ik eigenlijk net tussen twee maten inzit maar dat ligt aan mijn eigen pols.

ik durf te wedden dat het merendeel van de merken die zeggen dat het FKM rubber bevat dit niet is. Dit kan je thuis simpelweg testen zonder enige schade aan de strap. Als hiervoor interesse is dan maak ik er een topic van met instructies wat aan te leveren en dan verzamelen we alles en hebben we 1 plek met alle resultaten.

Ik heb hierboven even gekeken, we kunnen dit testen met de straps van de volgende merken:
Mijn versie van Ali van 8 euro
Givemeyourdough Ali van 3 euro
Tropic,
Kaufman
Meraud
Zuludiver
Wolbrook
Baltic
Oris
Joseph Bonnie
Uncle Seiko
De Griff

Wie doet mee?
Voor de compleetheid, dit kan thuis en heeft geen negatief effect op de strap, dus je hoeft hem niet op te sturen en hij komt alleen in contact met water.

6 likes

Count me in, leuk!

Trouwens, die van Wolbrook en Joseph Bonnie worden beide door Wolbrook geproduceerd.

1 like

Ik krijg er 1 binnen van cheapest nato straps. Wel de sport versie.

Zal mede testen.
Als het moet wil ik er ook wel de vlammenwerper opzetten hoor :fire:
Alles voor de wetenschap! :test_tube:

1 like

Mijn straps zijn nog onderweg maar ik doe mee :slight_smile:

1 like

Nu weet ik het ook niet meer :rofl:

En wat als het wél fout gaat? :scream:

Ik heb hier een “halve” originele NOS tropic Star. (alleen het korte gedeelte)
Die wil ik graag offeren om de crowd te helpen.

Dus kom op met de gebruiksaanwijzing voor die nondestructieve test.

1 like

Ik doe mee met de tropic van Baltic.

1 like