NA: Meraud tropic strap

Was al een tijdje op zoek naar een goeie tropic strap en de twee hitte golf van dit jaar was de laatste push die ik nodig had.

Begon met een bandje van Cheapest Nato straps om zeker te zijn dat een tropic strap was wat ik er van verwachtte.


(Tropic 20mm op mijn SKX013)

Bandje was goedkoop, maar prima als tester.

Vervolgens een flinke zoekslag gemaakte op internet naar de perfecte (en betaalbare) tropic strap.
Uiteindelijk kwam ik uit bij Meraud watches van @stijn_b

Bandje zondag besteld en binnen twee dagen binnen vanuit, ik geloof, België.

Verpakking van het bandje kwam met een leuke persoonlijke touch.:ok_hand:t2:

Bandje zelf

Had een 20 mm bandje gekocht voor mijn Tudor black bay 36 met 19 mm lugs.
Was even bang dat het bandje niet zou passen, maar gelukkig geeft rubber een beetje mee.

Resultaat!

Bandje draagt lekker en voelt soepel.
Was al een tijdje op zoek naar een bandje dat goed bij mijn Tudor zou staan en deze tropic strap past er perfect bij.

20 likes

Mijn beste,

Ziet er mooi uit!!
En bovenal, zéér comfortabel!!
Geniet er van!!

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

3 likes

Hele fijne band!

2 likes

Dat is best een gave band en geneer je niet om gewoon wat beeldmateriaal toe te voegen :wink:

Ik wil wel wat meer zien van die Tudor op deze strap, geniet er van

2 likes

Ja super!

Ik heb zelf een aantal tropic banden en deze vind ik de fijnste én mooiste!:v:️

Ps ideetje van @Erik11, zelf was ik er nooit oo gekomen om deze band op de Ep te dragen. :slight_smile:️

5 likes

Bij deze:

6 likes

Onverwachte combinatie op de BB36, maar staat hem erg goed!

1 like

Brrr ziet er niet uit.

Mocht je er vanaf willen dan wil ik m wel overnemen van je. :upside_down_face:

2 likes

Nice bro!

1 like

:thinking:

Roept u maar

Nice :star_struck:

Volgens mij staat die EP praktisch alles, maar ook die tropic combi is zeer geslaagd

1 like

Ik had als cadeautje een tropic strap in z’n doos gedaan bij de verkoop

Een tropic op een EP is niets nieuws, maar het ging zich om dit specifiek exemplaar. Ik had er online al eens naar gekeken dus toen Brick m binnen had voor z’n Meraud moest het natuurlijk even in de praktijk gebracht worden.

1 like

Nog even een klein minpuntje dat ik even was vergeten…

Meraud heeft maar 1 optie mbt het verschepen van je bandje en die kost gelijk €20 euro.
De helft van wat het bandje kost!

Had het persoonlijk niet erg gevonden om wat langer te wachten en minder verzendkosten te betalen.

Ziet er leuk uit :slight_smile:

Hoe ziet de kopse kant van het bandje er uit? Vlak of loopt het patroon door?

Zo dus:

Ik vind het ook een fijn bandje om dragen, deze tropic van MĂ©raud.
Enjoy!

Bedankt voor je review Tom. Blij dat je tevreden bent.

De tropic is een lange zoektocht geweest om goed te krijgen. Begonnen met 3d scans van de originele tropic die ik had liggen, wat gefinetuned, 3d print om de vorm te zien en te verbeteren, daarna was het nog een zoektocht naar welk rubber materiaal ik wou gebruiken. Ik wou nl. heel dicht de originele benaderen, alhoewel ik weet dat dit onmogelijk is m.b.t. rubber types, maar het gevoel moest het zo goed mogelijk evenaren.

Intussen heb ik de mal nog wat laten finetunen en komt binnenkort een V2 die wat meer “shiny” zal zijn, zoals de originele. Dit ligt puur aan de mal momenteel.

De verzendkosten liggen inderdaad nogal hoog, ik wou hier voornamelijk inzetten op snelle levering en vooral betrouwbaar. Bpost is om te lachen en absoluut niet te vertrouwen, maar ik hou er rekening mee om eventueel een goedkoper alternatief te voorzien.

Door de grote vraag naar tropic straps (ben reeds uitverkocht) start ik binnenkort een afzonderlijke webshop onder een andere naam waarbij dezelfde tropic straps verkocht zullen worden. 20mm en 22mm zal dit zijn om te beginnen.

9 likes