Ik ook,… zit inmiddels ergens over de 200 met van alles wat, maar nagenoeg alles heeft wel een verhaal; geschiedenis horloge, complicatie, afwerking, opbouw uurwerk, emotie, etc.
Veel is wel te vinden op mijn Flickr account. Moet nog een hoop foto’s maken en ook een zwik aan opknappers liggen ed.
2018 wordt de Omega Speedmaster met Hesalite glas verwelkomt. Staat in bestelling in Januari en bye bye Omega PO 2500d 2012 we gaan voor een nieuwe Speedmaster in die onwijs overdreven grote doos/box…maar dat mag de pret niet drukken.
Oeh, dit is wel een leuk topic voor mijn eerste post hier… eerste prioriteit is een net wit dress-horloge vinden ter vervanging van mijn Grand Seiko Snowflake, die me toch net 1-2 mm te groot is… dat wordt nog een hele opgave!
Ik heb al eens een airking geprobeerd, maar die is me toch te klein…
Ach… weer een excuus dus om horloges te gaan shoppen dus. Ik verheug me er nu al op!
Het horlogeplan voor 2018 is om het in ieder geval veeeeeeeel rustiger aan te doen dan dit jaar. 2017 was een bewogen jaar. Er is behoorlijk wat bij gekomen maar ook behoorlijk wat gegaan. Per saldo is er flink geïnvesteerd in een upgrade van de collectie.
Gezien de nieuwe badkamer, HR++ glas boven, c.v ketel, complete buitenschilderwerk en de nog aan te leggen tuin zal dat ook niet zo moeilijk zijn. Maar goed, als er een mooie Yacht-Master platinum langskomt…
Ter afsluiting van het horlogejaar 2017 en voorbereiding van 2018 heb ik eens goed voor de vitrinekast gestaan en gekeken. De verzameling is mooi en compleet, diverse graalhorloges zijn in huis en tot mijn verbazing leverde het zowaar enige rust in het hoofd op. Ook heb ik gekeken wat er evt. verkocht zou kunnen/mogen worden en kwam als enige uit bij de Longines GMT Avigation Worldtimer Special Series. De foto’s voor het verkooptopic zijn al gemaakt maar direct daarna heb ik me toch bedacht: hij blijft! Er wordt dus niets verkocht (behalve de Ebel Lichine die in het blauwe gedeelte staat natuurlijk!).
Wel heb ik vandaag nog een watchwinder erbij gekocht om de laatste aanwinst, de Rolex DateJust 116200, lekker te laten draaien als er wat anders om de pols zit. Wellicht dat ik deze nog als N.A. ga presenteren maar dat zal dus voorlopig de laatste zijn (geloven jullie dit? ).
Suc6 allemaal alvast met de horlogeplannen voor het nieuwe jaar!