1.Afscheid nemen van een groot deel van mijn goedkope Chinese horloges omdat ik er op uitgekeken ben.
Nog niet echt van gekomen, heb er een weggegeven.
2.Mijn vintage Tissot collectie verder uitbreiden en servicen zodat ik ze iets vaker kan gaan dragen.
Ik heb er geloof ik 12 bij gekocht, dus deel een van dit doel is zonder meer geslaagd. Helaas maar 2 daarvan geserviced, dus deel twee is magertjes.
3.Voor dagelijks gebruik een moderne klok erbij, misschien een PRS516 of een Victorinox Alliance?
Die heb ik zelfs beide gekocht, dus zonder meer geslaagd. Als bonus nog een T-touch Trekking als vakantiebeater.
Had geen plannen gesteld, maar nu komt er toch nog dit jaar een Duits uurwerk in de collectie.
Ben er echt helemaal weg van, wist 3 jaar geleden toen ik mijn eerste echte horloge kocht niet dat er uit Duitsland zulke mooie horloges kwamen.
Maar wat het exact word is nog een verassing.
Ik wil upgraden naar een red Sub maar dat roep ik ook al een poos.
En ik wil me meer richten op vintage.
En op kleinere diameter want dat begin ik toch mooier te vinden dan die lellen van 43-44mm. (van alles wat geworden)
En ik wil een two-tone DJ. ️
En een Globemaster.
En een Portuguese.
Ik herinner me te hebben uitgesproken dat ik geen idee had hoe 2018 zou verlopen, maar dat er vast nog wel wat bij zou komen. Ehm, missie geslaagd? Van links naar rechts chronologisch de aanwinsten. Mooi is dan wel weer dat er ook 6 zijn uitgegaan .
SDGM007 (vind ik nooit meer)
IWC “Ingy” (Spijt maar Willem zorgt voor voor “haar”)
Tudor BB41 (Heerlijk horloge maar “snowflake” toch een uiteindelijke afknapper)
SMP 300 Commender geruild tegen Master 300
Overig
Staudt nieuw saffierglas via Yvo
Braitw … nog steeds ergens in de la
Breitling Crosswind TT (Trouw cadeau EN ik vind 'm heerlijk bling bling prachtig)
Speedy Mark II Racing
(Voor mijn zoon als I/II, mijn broer heeft de zwarte dial voor zijn zoon)
Zenith EP Tri Colori (Blijvertje)
Zenith UT (terug op originele band <> A-symetrie stoort me al tijdje)
Staudt 2e Serie Handwound (Wil wil 'm ruilen voor de blauwe variant?
Rlx OP (heerlijk draagbaar maar te weinig contrast)
Omega Master 300 (ik vind het een mooi horloge en “love the PCLs”)
Morgen OP + Master inruilen bij Ramon op Rlx met zwarte dial
Kortom
IPV 8 als minimum morgen 6 als Maximum
De hang naar JLC dresser is er nog steeds ter vervanging van Zenith UT/Staudt
Dan moet ook de Zenith EP er aan geloven en zover ben ik nog niet
Dit schreef ik in december 2017, het is toch iets anders gegaan!
De Tissot PRC 200 Automatic Chrono is er niet meer. De Oris Big Crown Original Pointer Date blijft!!!
Er is geen Omega Quartz gekomen, maar in april de blauwe Omega Seamaster (SMPc), op dit moment draag ik hem, echt prachtig en blijft!!!
Verder is er in juni een Hamilton Jazzmaster gekomen, een heerlijk horloge.
Als laatste kwam er vorige maand nog een SKX 007 bij, ook weer een heel mooi en comfortabel horloge, waarvan verschillende vrienden/familie al aangegeven hebben dat ze er ook wel een zouden willen, maar hem toch wel behoorlijk duur vinden😮!