Wat zou je anders gedaan hebben?

Ik zat vandaag even na te denken over hoe ik mijn verzameling de afgelopen 5 jaar heb opgebouwd. En jammer genoeg zaten er toch enkele stappen tussen die ik anders zou gedaan hebben.

  • TH aquaracer omdat de sub toen buiten budget was
  • breitling SOHII in blauw omdat ik kleur wilde
  • Tissot Le Locle omdat ik eens iets anders op het oog had

Achteraf gezien zou ik deze fouten niet gemaakt hebben zodat ik nu mijn perfecte 3 piece zou gehad hebben. Een explorer 1, een sub en een datejust in blauw.

Kijlen jullie soms ook terug op de afgelegde reis? Horloges die je nooit had mogen kopen. Horloges die je nooit had mogen verkopen?

Door de fouten die je maakt, maakt je collectie.
Het hoort er juist allemaal bij :smile:

7 likes

Tuurlijk. Maar het is soms ook leuk om over die fouten te praten of na te denken

1 like

Alle horloges die ik ooit gekocht heb zijn nog in mijn bezit, dus geen spijt hier…

1 like

Niks eigenlijk.

Mn smaak verandert voortdurend en daar pas ik m’n collectie op aan.

Ik geloof niet in een collectie voor altijd.

1 like

Nooit spijt hebben van je daden. Heeft geen enkel nut en is zonde van je energie. Alleen de toekomst kan je beïnvloeden.

3 likes

De laatste tijd kijk ik veel naar de fimpjes van producer michael. Hij had hier een mooi zicht op: heeft heeft van niets spijt, want zijn fouten hebben hem geleerd deze niet meer te maken.

1 like

Precies. Alle besluiten die je ooit genomen hebt waren de beste die je op dat moment kon nemen. Anders had je wel iets anders besloten.
Het feit dat je nu wellicht iets anders zou doen verandert daar niets aan.

:point_up:

Zo, nu kijken welke domme keuzes ik dit weekend weer ga maken…

3 likes

Mijn fouten zijn de horloges die ik niet gekocht heb, toen het mogelijk was. Speedy Silver Snoopy tegen list bv.

2 likes

Mijn fout is om aan deze hobby te beginnen😞

6 likes

Wellicht juist meer verkopen, maar dat roep ik al jaren.

Plus nog een hoop sparen :grin:

Met de TH, SOHII en de Tissot zit je nog lange niet
aan het bedrag voor bovenstaand rijtje Rlx :wink:

Sodeknetters, kan ik deze op een delfts blauw tegeltje krijgen Harry. :+1:

1 like

Spijt

:wink::+1:

7 likes

Sorry. Ik was niet helemaal duidelijk zie ik. de explorer en sub heb ik al. Dus de drie ‘foute’ keuzes samen komen al een aardig eind in de buurt van een datejust

1 like

Ja, mijn fouten zijn vooral verkopen geweest. Ik had alles moeten houden. Had een mooie aquaracer een mooie jlc en een paar mooie Louis erards maar ja ik wou toen zo nodig een breitling. Met de kennis van nu nooit gedaan. Tegenwoordig koop ik voor <€150- horloges en verkoop niet vaak. Vee meer lol voor mij.

Ik was meestal dronken bij het maken van verkeerde deals.

Ik niet dronken genoeg :joy: lichtjes aangeschoten is er nog altijd een beetje remming om niet helemaal los te gaan

Gotcha! :+1:

Toen ik begon rond te kijken naar horloges was er nog niet veel interesse voor Tudors.
Een Tudor submariner was toegankelijk.

Een Rolex Oysterquartz kon je kopen aan 2000euro.

Nu lukt dat niet meer, ik had misschien 1 van deze moeten kopen toen het kon.