Wat zou je laatste horloge worden?

Zolang je maar kennis opdoet :+1:

1 like

Eeentje maar niet meer? :pleading_face: dan word het een veilige keuze.

8 likes

Je mocht er nog 1 kopen toch? Niemand zei iets over dat het je enige horloge zou zijn daarna :rofl:

1 like

Klopt, maar van je laatste horloge die je koopt wil je toch dat het een blijver is?

3 likes

Je wilt dat het een blijvertje is, maar toch zeker iets waar je blij van wordt? Ik zie aardig wat Rolex-en, maar waarom? Maakt het je echt blij? Een horlogemerk wat iedereen al wil?

Als je gaat voor een duurzaam uurwerk snap ik het. Als je gaat voor de looks een stuk minder…

1 like

Ik heb de explorer altijd een mooi horloge gevonden. Verder doet het kroontje me niet zoveel. Enkel de prijs belet me van er nu al een aan te schaffen. En ook laat het me koud dat veel andere mensen hem willen. Dat staat toch los van dat je al dan niet het ontwerp mooi vind. Ik ben geen kuddedier, maar om nu tegendraads te doen just voor de f▪︎▪︎k vind ik erwat over.

4 likes

Dan begrijp ik je keuze volledig. Het was ook niet zozeer tegen jou persoonlijk :slight_smile:

1 like

Geen zorgen hoor. Ik voel me niet aangevallen. Maar je kan mijn keuze idd op verschillende manieren interpreteren. Dat is nu eenmaal het gevolg van waar het merk voor aanzien word buiten de muren van dit forum.

1 like

Ik ook, vooral de vintage stijl. Niet alleen de explorer maar ook de submariner met explorer wijzerplaat maar die zijn 1- bijna niet te vinden 2-onbetaalbaar.
Daarom ook wat mijn keuze van de MKII, explorer wijzerplaat, vintage submariner-stijl kast met lug-holes, een goed gepositioneerde datumvenster (wat bij de Explorer ontbreekt), moderne lume, ‘modern’ uurwerk, een heel goede afwerking en kleiner dan 40mm.

Ergens zat er nog een kleine twijfel voor een Tudor BB58 maar de MKII wint het op meer vlakken.

Sowieso zal ik van de MKII nog meer plezier hebben dan van een Rolex sub (date) of een explorer. (En eigenlijk kan je beiden zelfs met elkaar vergelijken: schaarste, lange wachttijd op een nieuwe en 2dehands boven list)

1 like

Eén horloge, in “mijn” prijsklasse (dus zonder mijn pensioenpotje aan te breken)? Ik denk een Citizen Chronomaster titanium, met de paper dial. Zo mooi …

Maar toch kan ik het voor mezelf niet verantwoorden om het geld ervoor uit te geven. Toch een geval van “bezit van de zaak is het einde van het vermaak”?

Het alternatief, een Grand Seiko 9F kwarts, heb ik al verschillende malen gepast. Maar hoewel ze me enorm aanspreken is de klik er in het echt toch net niet. In ieder geval niet voldoende om de knoop door te hakken.

1 like

ik geef je geen ongelijk :ok_hand:
hij is ongelooflijk mooi en dat kan ik bevestigen :smiley:

denk er nog eens over na :+1:

7 likes

2 maanden sparen? Dan zoiets

6 likes

Bij mij ook. Mooie keuze.

1 like

SBGA375.

9 likes

Deze is echt heel mooi!

1 like

Is er ooit een laatste horloge? :upside_down_face:

Nee, serieus. Mijn laatste horloge is het horloge dat ik als laatste koop voordat ik dood ga. Ik heb er wel een paar die meegaan m’n kist in. Dat dan weer wel. :sweat_smile:

1 like

Het laatste horloge? Dat weet ik oprecht niet, ik hoop nog een paar jaar op deze aarde rond te struinen!
Welke het werd als ik er maar eentje over mocht houden? Dan uiteraard een zo veelzijdig mogelijk horloge. eentje waarmee ik met een gerust hart de zee in kan springen, onder een pak kan dragen én een van een gaaf merk met een mooie geschiedenis.
En daarvan heb ik er al een in de doos, dus die zou het worden:

8 likes

Moeilijk, moeilijk.

Binnen budget is zo moeilijk te bepalen omdat ik mijzelf dan de vraag stel “is een horloge zo’n bedrag wel waard?”.

Anyway, stel ja, dan deze voor list svp :slight_smile:

6 likes

dat zou wel een hele mooie laatste worden !

1 like

citizen wordt steeds meer mijn favoriete merk (dat begon al eind jaren '60)

1 like