Ik had vroeger, eind jaren 70 een Citizen kwartshorloge met een cushion shape kast. Stom genoeg heb ik die ooit voor een appel en een ei verkocht op de rommelmarkt, omdat er een barst in het glaasje zat. Maar ja, wist ik toen veel
Grappig, ik heb precies dezelfde interesse/afweging.
lijkt die op mijn citizen in het item : citizen only ?
Ja deze
Zonder linkje of foto kan ik je dat niet vertellen
Het was een Citizen Seven, wijzerplaat met cijfers, en een cushion shape kast. Online zie ik zo geen foto van het precieze model. Dus hij was of héél zeldzaam, of niet zo waardevol (ik gok het tweede ).
Rekening houdende met budget zou ik, als ik nog maar een horloge zou mogen kopen voor een 114270 gaan.
Past goed bij een zwembroek, bij een smoking en alles er tussenin. Kan ook tegen een stootje en het is niet een dermate kostbaar horloge dat je bang hoeft te zijn voor krasjes.
Mijn Tudor BB36 vervult nu deze rol, die geef ik dan aan mijn dochter zodra ze oud genoeg is
Toch echt wel gewoon een Rolex GMT 16710.
Budget is er, maar ik ben bang dat de interesse en jacht naar iets nieuws (en mogelijk HF) daarna weg is.
Een 16710 is altijd mijn ‘einddoel’ geweest.
(fan van Magnum PI )
Kijk toch eens wat een plaatje…
Ja en ik weet dat magnum een 1675 droeg…
bij mij begon dat begin jaren '70 toen ik als jonge man wat bijkluste bij mijn vader die ook moest bijklussen om rond te kunnen komen, hij betaalde mij een aalmoes met het beetje dat hij verdiende maar ik was daar blij mee en werd zo ook (zonder het toen te weten) verantwoordelijkszin bijgebracht en de waarde van het geld
en met dat beetje dat ik toen verdiende kocht ik mij mijn eerste Citizen en wat was ik daar toen trots op
Dat was ooit ook mijn grail … en nu is het gewoon een van mijn horloges
En erger … ik blijk net zoveel lol te beleven aan mijn “goedkope” Japanse horloges dan aan mijn Omega’s en Longines
Echt heel fraai deze. Ik zal nog we twijfelen tussen de 38 en 42 mm versie mocht het zover komen. Qua lay-out duidelijk de 42, qua grootte misschien beter de 38. Wat is jouw pols maat?
Dan zou het (weer) deze Speedmaster Pro worden!
Niet de nieuwe, of de saffier versie, maar exact deze …
Als budget geen rol speelt zie ik hierboven nog wel wat leuke suggesties voorbij komen.
Niet echt … geen Citizen Seven, geen cijfers op de wijzerplaat, en geen cushion shape … wel een leuk horloge
17.2 redelijk vlak. Ik vond de 38 echt te klein.
Idealiter zou hij 40/41 mogen zijn maar voor mij was de 42 een no brainer tov de 38mm.
Op staal oogt hij wel wat groter. Op leder vergelijkbaar met een speedmaster en navitimer mijn inziens. Lug to lug is 50mm
Dan zou de 42 voor mijn 17,5 pols moeten kunnen. Goed te weten!