Wat zou jij doen : Oris 65 of Big Crown?

Beste Forumleden,

Ik heb een vraag voor jullie. Wat zouden jullie kiezen een Oris 65 of Oris Big Crown?
Zijn er mensen die deze hebben en er misschien bij kunnen zetten welke je precies hebt met een foto?
Ik heb zelf een Oris Aquis Clean Ocean nummer 903 en ben er zeer over te spreken. Hij is dit jaar op 24 juli 1 jaar oud en misschien is het leuk om er iets bij te halen in de trans van een big crown of 65. Of jullie moeten nog een leuk klokje weten (vast wel) rond de prijs klasse van max 2k.

Ik trap alvast af met een foto :wink:

6 likes
  • 65
  • Big Crown

0 stemmers

1 like

Even foto ter idee zodat we weten welke typetjes je precies bedoelt.

Keuze is iig beide wauw

1 like

big crown zijn veeeel modellen… dus welke?

1 like

Damasko DAxx op staal. :volcano:

1 like

Ik zou de topic titel aanpassen

1 like

Aangezien je al een duiker hebt van Oris lijkt me een ‘big crown’ de meest logische keuze. Al is logica natuurlijk geen onderdeel van deze hobby.

1 like

Zelf heb ik de 65 al en als alles goed is ben ik binnenkort in het bezit van de Big Crown Pointer Date Movember.
De Aquis zou ik ooit ook nog wel eens willen.
In jouw plaats zou ik eerst de Big Crown kopen omdat je al een duiker hebt, wel een totaal andere dan de 65.

1 like

Ik zou voor de Pro Pilot gaan .

10 likes

Is een Kai shun van Tim Mälzer 24cm. Koksmes haha met damast dat klopt.

Deze vind ik wel echt heel gaaf!
Ik volg jou ook op insta en je foto’s zijn echt mooi!

2 likes

Zeker waar, maar een retro duiker en een moderne duiker is ook leuk :see_no_evil:

Ik heb ze beide gehad en ze zijn alletwee mooi! De 65 vond ik minder flets en wat sportiever. Die is uiteindelijk 1,5j geblevende, de BCPD maar 2 maand :wink: maar beide leuk! Volg je gevoel!

3 likes

Longines Legend Diver?

3 likes

Ook leuke optie ja

Heb precies hetzelfde dilemma alleen heb ik er nog een derde optie bij; de Aquis die jij al hebt.
Ik wist eerst zeker dat het de Aquis moest worden, toen was ik zeker van de BC (maar had het geld niet) en nu ben ik zeker van de 65 (maar heb het geld nog steeds niet).
Volgende week is het weer anders.
Bij jou zou ik gaan voor de BC omdat (het is al genoemd) je al een duiker hebt.
Aan de andere kant, als je van duikers houdt is het mooi om een strakke en een vintage-look te hebben.
Toch zeg ik BC.

1 like

Nu een klein half jaartje de 65 diver

Zeer tevreden mee. Ik denk dat deze prima past naast een aquis. Echter zou ik denk ik eerder kiezen voor de big crown met blauwe plaat zoals die van @illewoare. Je kan dan later hier nog een 65 in het blauwe deel oppikken, ze komen geregeld voorbij voor een mooi prijsje.

3 likes

Goh jij maakt het makkelijk, Sinn 856 UTC.

1 like

Welke 65 en welke BC ? Zijn ook echt twee totaal verschillende horloges hé :thinking:
Maar : een Oris, altijd goed :+1:t4:

2 likes

Hier boven genoemd :point_up_2: