Wat zou jij doen? Rolex - Omega - Tudor ('high' segment =D)

Dag leden!

Ik ben benieuwd naar jullie meningen. Ik heb een Omega prof. moonwatch (plexi) op het oog, evenals een Tudor black bay en rolex explorer 1. Allemaal nieuw/recent.

Explorer 1; 6300 euro’s nieuw
moonwatch plexi 2020; +/- 3k-3.8k (second hand/nieuw)
Tudor blackbay 39mm: 2.8k-3.5k (second hand/nieuw)

Ik ben momenteel in het bezit van een 16234 datejust en SNKL23.

Als jullie je in deze ‘luxe positie’ zouden bevinden… kies je dan voor de allure van de rolex of geniet je van een iets uitgebreidere collectie?

Mijn persoonlijke droomcollectie: Datejust, explorer 1, moonwatch prof., submariner.

Als ik dus zou gaan voor de moonwatch en blackbay kan ik tot die tijd in ieder geval content zijn met de moonwatch en een diver… waarna ik uiteindelijk (of niet) de blackbay weer weg zou doen.

keuzes keuzes keuzes. Wat jullie?

Moonwatch halen, blackbay skippen. Doorsparen voor Explorer of/en een sub

4 likes

Mijn mening is dat je een retesaaie droomverzameling hebt. Maar gode zij dank is mijn mening totaal irrelevant.

Je hebt al een Explorer-achtig sporthorloge met je DJ, en de Tudor maakt geen deel uit van je droom. Daarom klinkt het beter om eerst de Speedy toe te voegen. Heb je nu al wat meer diversiteit, terwijl je toch niet van het pad afwijkt.

19 likes

Eens

Ook eens

2 likes

Zou wel fijn zijn als je je mening wat minder prominent ventileert als je mening verder irrelevant is…

OT: Doorsparen voor sub of explorer 1. Eventueel DJ eruit.

7 likes

Tja ieder zijn ding. Ik geef niks om een explorer. Ik zou voor de moonwatch gaan of lekker een blauwe BB.

De DJ gaat er nooit meer uit i.v.m. emotie :slight_smile:

Moonwatch

De goede man wil 19000 Euro uitgeven aan drie zwarte sporthorloges.

Dan moet je toch op één of andere manier tegen jezelf in bescherming worden genomen. En hij begint zo leuk, met een lichte fluted DJ.

Pak er dan een zwarte Explorer bij, een wit-blauwe broad arrow 1957 Speedy en een blauwe Bathyscaphe.

Zelfde monnie, leukere verzameling.

10 likes

aanvulling: De blackbay lijkt me gewoon heel erg leuk om uit eindelijk te houden als daily beater / vakantiewatch / tijdelijk (maar dat kan ook zo maar 5-10 jaar zijn, niet voor het flipperen).

Dit zou helemaal interessant zijn voor mij persoonlijk als ik een goede deal tegenkom…

Dan zou je mijns inziens een leuke collectie hebben in combinatie met de 16234 dj en Seiko.

Edit: Heb het dan wel over de blauwe BB 58. :ok_hand:

2 likes

Zou voor beater wellicht voor de reguliere BB gaan. Die krijg je rond de 2-2.5k. De BB58 lijkt vrij stabiel rond list te blijven hangen.

1 like

Ik denk dat de Speedmaster nu de meeste variatie brengt in wat je nu hebt. Ook leuk om lekker banden mee te swappen.

Een andere overweging is om meteen door te springen naar de Explorer, dan is de volgende stap naar de Speedmaster minder ver.

3 likes

En een oudere generatie Seamaster?

Heeft net wat meer kleur en is denk ik ook wel te vinden onder de 3

Wat een clown ben je toch! :rofl:

On topic: Speedy toevoegen en doorsparen.

1 like

Ik zou de voor de Explorer, Blackbay en Speedmaster gaan.
En als ik de Datejust zou willen houden, dan zou ik de Explorer schrappen.
Maar goed, morgen kan ik er weer een andere mening op nahouden.

1 like

Less is more. 214270 dus.

1 like

Precies dit. Je favoriete horloges zijn de grote iconen, ik denk dat je je eraan zult blijven ergeren dat de Tudor BB '58 geen Sub is.

2 likes

Daarom overweeg ik om uit eindelijk de blackbay the houden als daily beater… Toch begin ik nu wat te twijfelen of het allemaal niet teveel van hetzelfde is… niet qua kleur. zwart is geweldig imho. maar qua modellen. Zo lijkt een JLC reverso small second tribute me ook heel gaaf. Maar daar vindt ik mijzelf met 26 jaren echt nog te jong voor ofzo…

2 likes

Moonwatch (Of een blauwe Seamaster) zou ik dan doen, maar ik kom zelf onderweg eigenlijk steeds weer nog veel leukere horloges tegen😀.

2 likes