Wat zou nu je eerste horloge worden?

De SBGV225 kan ik uit persoonlijke ervaring ook zeer aanbevelen! :sunglasses:
Listprijs is overigens 2500 (of ze hebben snel t prijskaartje aangepast toen ze me kwijlend tegen de vitrine aantroffen :face_with_raised_eyebrow:. Overigens ook geen list betaald :stuck_out_tongue_winking_eye:).

Voor jouw budget zou ik verder een (oude) omega seamaster 300m (met alu bezel) aanraden of als het nieuwer moet een Sinn, Oris of Damasko (laatste 2 geen persoonlijke ervaring).

Succes met de zoektocht!

2 likes

Go your own way zou ik zeggen, Oris dus! :wink:
Real watches for real people.

De linkse van deze twee is de Oris Aquis titanium date, prettig formaat en door het titanium ontzettend licht van gewicht!

3 likes

Allereerst welkom op HF!
En hierbij mijn antwoord op jouw vraag.

image

33 jaar geleden kocht ik mijn eerste ‘echte’ horloge, nieuw in de winkel. Een TAG Heuer duiker; uit de 1500-serie. Deze heb ik jarenlang dagelijks gedragen. Nooit één probleem mee gehad, hij ziet er nog uit als nieuw en loopt nog perfect. Dertig jaar later kocht ik opnieuw een TAG Heuer duiker. Deze keer een Aquaracer; ook nieuw. En ook hiervan heb ik alweer drie jaar probleemloos draagplezier. Ik zou, als ik nu mijn eerste ‘echte’ horloge zou kopen opnieuw kiezen voor een TAG Heuer Aquaracer. Binnen deze serie heb je meerdere varianten en formaten. Zelf zou ik (opnieuw) kiezen voor de 40,5mm-versie met de stalen bezel. Deze heeft een mooie ranke kast, die heel prettig draagt en de bezel geeft 'm een lekker onderscheidende look (die terugverwijst naar de 2000-serie van dit merk).

Nu zullen sommige mensen dingen gaan roepen als: “afschrijving!”. Echter dit is voor mij geen issue. Ik ben geen flipperaar. En mocht jij dit wel zijn, dan is dit simpel te tackelen door jong gebruikt te kopen. Of, wat ook wel 'ns geroepen wordt is: “duur!”. Ook dit vind ik geen argument, aangezien het hier gaat om horloges die kwalitatief gewoon goed in elkaar zitten en een merk met een mooie historie. Ik vind ze hun geld waard. En TAG Heuer is juist een van de meer betaalbare ‘luxe merken’.

Goed, tot zover mijn bijdrage.:grinning: Veel plezier met je zoektocht!

2 likes

Hallo Ron, welkom hier :+1:t2:
Ik zou eens kijken naar de Seiko SARB033 of de SARB035.
Of beide.

Ik mag geen plaatjes van het net posten hier, maar er is vast wel iemand hier die ze kan laten zien, toch :wink:?

Inderdaad lekker voor een Omega Seamaster gaan. Budget iets oprekken en dan heb je een topper te pakken!

@SuperC helpt je er vast mee!

https://www.ten2two.nl/product/omega-seamaster-peter-blake/

1 like

Een Seiko SARB is mooi maar is geen luxe horloge in mijn optiek, nieuw 500 euro… als je toch een budget tot 2k hebt dan zou ik ook een Omega Seamaster 300m doen (zogenaamde ‘Bond’ watch), ik heb er zelf een gekocht uit 1998 voor 1750 euro, in bijna nieuwstaat. Een Oris divers 65 is ook een mooie of een Sinn 104 (heb ik ook, prachthorloge) maar die heb je al rond de 1k…hou je nog wat geld over voor een SARB…

Als ik nu zou moeten beginnen zou ik direct een Rolex kopen, wel even doorsparen maar dan heb je iets geweldigs… ik heb nu te lang te veel ‘goedkopere’ alternatieven gekocht en heb dus nu pas dit jaar een Rolex Milgauss gekocht…had ik eerder moeten doen

SBGV239. :grin:

1 like

Welkom op HF! Keuze zat voor dat budget. Succes!

Dank voor jullie suggesties en adresjes voor een eventueel mooi used horloge @martijnfaber, dat helpt om me wegwijs te maken op internet. :+1::+1:

Fijn om met mensen te communiceren die een passie delen en de voorpret van uitzoeken wat er te koop is alleen al is goud waard. Binnenkort een dagje naar Düsseldorf met partner. Dat wordt waarschijnlijk kwijlen voor het raam van een aantal juweliers. Misschien loop ik zomaar eens naar binnen om wat op de pols te laten leggen. Deuren zijn er immers om geopend te worden. :wink:

2 likes

Een willekeurig exemplaar van Damasko.
Ik had het van te voren niet verwacht, maar Damasko overtreft alles wat ik van een horloge verwacht.
Krasbestendige kast. Ingetogen wijzers of een secondewijzer met een kek kleurtje. Ideale bandenslet. Van anderhalve meter hoogte op een stalen vloer laten vallen kan gewoon. Krasbestendige voor een lompe boer als ik ben. Kastmaten voor vrijwel iedereen draagbaar. Krasbestendige kast…of had ik dat al gemeld.
Alleen de levertijd kan wel eens tegenvallen.

En, oh ja, een Rolex voor erbij natuurlijk. (Al wordt dat lastig voor 2000 euro)

3 likes

@Lume

Welkom Ron!

Hamilton Khaki field 38 auto.

Een mooie allrounder.
Ook een leuke kennismaking met een automatic.

En je houdt budgettair wat over.
Een opstapje naar een volgend horloge.
Want dat gaat gebeuren, let maar op :wink::+1:

4 likes

Heeft er iemand ervaringen met het Nederlandse merk Staudt, of een mening over de kwaliteit van de horloges die zij maken?

1 like

Denk dat je voor dat eerste bedrag best voor twee leuke horloges kunt kijken. Denk aan een echte luxe beater. Bijvoorbeeld een Glycine (Zwitsers uurwerk, Saffier glas, leuke sportieve ontwerpen) en een klassiek horloge zoals bijvoorbeeld een Omega Genève of een Junghans (minimalistisch, eenvoudig, maar stijlvol).

Ben niet bekend met dat merk. Misschien dat anderen dat wel zijn?

Welkom! Ben sinds een aantal maanden zeer tevreden met deze Tissot Seastar. Gangreserve van 80 uur is een groot voordeel en prijs/kwaliteit is uitstekend bij Tissot.

3 likes

Over Damasko lees ik dat de lume niet zo best is. Wat is jouw ervaring hiermee? @Capibara

1 like

@Lume, welkom op dit forum!
Een budget van 2000 eurootjes is niet niks en daarmee kun je een heel mooi horloge scoren!
Veel plezier ermee en pas op; het zal niet je laatste zijn :sweat_smile:

1 like

Ik denk dat de meeste mensen lume beoordelen op hoe fel het is als ze vanuit fel zonlicht naar de wc gaan.
Dan valt de lume van (mijn) Damasko enigszins tegen.

Ik werk nogal onregelmatig, en als je ogen enigszins aan het duister zijn gewend is een Damasko zeer goed af te lezen gedurende de nacht.

Zoek je iets wat ontzettend fel is gedurende korte tijd als je vanuit je achtertuin naar de wc gaat: kies een Seiko.
Zoek je iets wat je de hele nacht af kunt lezen in het donker: kies eeen Seiko, of een Damasko , of eigenlijk ieder model met moderne lume.

2 likes

Welkom!

Rolex.

Advies: budget vergroten.

Serieus.

Als ik dat had geweten wat ik nu weet toen ik mijn eerste duurdere horloge kocht… (iwc portugieser 3714) kocht ik nu een Rolex.

Wat overigens niet wil zeggen dat ik alleen voor Rolex ga… :beers:

1 like

Waarom een Rolex? @Brick

1 like