Wat zouden jullie doen met deze 3-piece collectie?

" Ik heb eerder al eens een suggestie gehad van een squale "
Gewoon doen ,krijg je geen spijt van

1 like

Nomos en bb36 eruit en binnenkort een bb58 kopen. De bb58 dagelijks en de dj als dresser.

2 likes

Dat is een goede optie!

1 like

Financieel gezien zou dat wel een mooie upgrade zijn waar ik waarschijnlijk niet teveel bij hoef te leggen. Ik wil de bb58 ook wel eens in het echt zien. Tegelijk heb ik de bb36 ook wel een beetje als Explorer alternatief gekocht, dus vraag me af of ik die toch niet eerst moet proberen.

1 like

Kijkend naar prijzen van een mooie 114270 dan zou dat wel langer dan een jaar sparen zijn met enkel de bb36 als inruil. Ik zie 3 opties;

  1. 1,5-2 jaar sparen, tevreden zijn met ik nu heb en dan de upgrade doen.
  2. <1 jaar sparen en dan de nomos + bb36 tegen een 114270.
  3. De bb36 en 1601 voor een perfecte 114270, vervolgens weer gaan sparen om de nomos te upgraden tegen een DJ over 1,5 jaar

Heerlijke hobby is dit toch… :slight_smile:

Ik zou 3 doen!

ja voordeel is dat ik dan ook direct weer wat kan veranderen en niet hoef te wachten :joy:

Precies! Ben zelf erg slecht in wachten!

1 like

Van deze opties zeker optie 1. Het is zonde om iets weg te doen waarvan je nu al weet dat je het later weer terug wilt kopen. Daar komt bij dat het maar de vraag is wat de prijzen gaan doen de komende jaren, waardoor het geheel niet zeker is of je een DJ terug kan kopen binnen de verwachte tijd.
En ‘het bezit van de zaak is het einde van ‘t vermaak’. Het lijkt mij juist leuk om te sparen voor iets wat je graag wilt.

Je bb36 draag je soort van als beater, waarom deze niet inruilen voor een sinn (desnoods chrono)? Dan kan je nomos tzt een mooi gouden vintage dress watch worden…bv een zenith of universal geneve

1 like

oef… optie 1 dan maar. hoewel ik de Explorer ook erg mooi vind, weet ik niet hoe ie zich verhoudt tot de bb36.

1 like

Verzamelen is bij kopen…

1 like

Optie 2! Snel genoeg aan de 114270 en toch de 1601 houden.

Verder is er niets mis met een beater als je met gevaarlijke peuters te maken hebt. Spaart de beurs (en je 1601) en toch cool (en wat kleur in huis):

2 likes

Een update voor wie eerder heeft meegelezen en gereageerd. Uiteindelijk de knoop doorgehakt om de boel om te gooien. Zowel de DJ als BB36 verkocht en daarvoor een Explorer en Zenith Prime aangeschaft, de Nomos is gebleven. Helemaal happy met mijn 3 piece collectie :slight_smile:

Even een snelle foto van de 2 nieuwe aanwinsten!

24 likes

Zeker geen verkeerde keuze en lijkt me ook erg veelzijdig.

1 like

Jouw collectie mist een duiker. Ik heb een bb58 te koop van 3 dagen oud, in stickers😉

Edit: ik zie dat je al een keuze gemaakt hebt! Sorry😬

3 likes

+1

En ook een aardige film!

3 likes

Mooi hoor! Zonder rehaultletters zo te zien?

Ja inderdaad, komt uit 2003.

Misschien een onverwoestbare microbrand erbij?

3 likes