Wat zouden jullie doen? MM300 voor Tuna en Shogun

Ik heb recentelijk een MM300 gekocht, wat echt een fantastisch horloge is. Ik betrap mezelf er echter op dat ik elke dag toch meerdere keren het internet af ga voor plaatjes van de Seiko Shogun. Nu zei mijn vriendin heel simpel, goh, verkoop je die andere Seiko toch gewoon? Dit heeft me een beetje aan het denken gezet. Ik heb dan ook nog genoeg geld in het potje om er een Tuna bij te doen.

Dus, simpel gezegd, zouden jullie de MM300 verkopen en er een nieuwe Shogun en Tuna voor terug kopen?

Hier wat plaatjes om het beeldend te maken. Het gaat om dit horloge:

Met Monocoque kast en GS uurwerk:

Voor deze, met quartz uurwerk:

En deze, met titanium kast en band, en relatief simpel Seiko uurwerk:

Hier nog een foto waar zowel de MM300 als de Shogun op te zien is:

De MM 300 zou ik niet wegdoen.

Ik zou er eventueel later een Tuna bijkopen.

Groeten,

Noel.

Ik zou het niet doen, maar simpelweg omdat de tuna me weinig doet. Shogun is mooi maar niet mooier dan je MM…

gr, HJR

Het zijn allemaal prachtige Seiko`s. Ik heb ze allen gehad. De Shogun draagt het grootst (lug 2 lug) +/-52mm Gezien je verkoop vd Longines moet je daar goed over nadenken. Is wel een heel gaaf en mooi afgewerkt horloge! Sluit perfect om de pols vanwege de gebogen lugs en gewicht.

MM300 vind ik wel mooier!

Tuna, tja velen lopen ermee weg. Draagt niet te groot, is wel een quartz

MM300 blijft de mooiste van de drie. De shogun draagt het prettigst vind ik en heb ik het meest gedragen.

Ik zou de MM ook niet wegdoen, geweldig apparaat! Staat bovenaan mijn lijstje momenteel.
Ik zou eventueel de Tuna erbij kopen en de shogun laten.

Mocht je de MM laten gaan, dan heb je alvast een PB! :wink:

Succes met de overwegingen.

Bor

Ik denk dat je het antwoord zelf al gegeven hebt !

Ik snap de Tuna voor geen kant.
IS die MM toch veeeeeeel mooier?
Zou never ruilen.

MM300 zou ik echt niet weg doen, dat is een fantastisch horloge en een toekomstige klassieker. De Shogun draagt trouwens een stuk groter dan de MM300.

MM300 all the way!

Mijns inziens de mooiste titanium Seiko duiker.
Ook nog erg draagbaar :wink:

Is lastig hoor. Ik heb nu ook een Shogun en dat is werkelijk een top horloge. Draagt super en is niet zo gevoelig voor krassen door de diashield coating. De tuna heb ik gehad. Is ook een topklok met heel mooi quartz uurwerk maar deze was het uiteindelijk niet voor mij. Ik had toen beter de darth tuna kunnen kopen maar dat is achteraf. De mm300 hoop ik ook een keertje te bezitten. Is echt een super mooi horloge en wordt idd een klassieker.

Sowieso MM300 houden, schitterend ontwerp, top uurwerk, icoon.

Die Shogun kom je nog wel een keertje tegen ergens lijkt me.

Tuna is niet mijn kopje thee.

Succes!

MM300 houden en sparen om er een Tuna bij te kopen. Die andere is mooi alleen optisch te weinig verschil met de MM300 en IMHO beduidend mindere specs.

Sparen is momenteel niet echt een optie. Al het geld gaat naar het zoeken van een appartement om met mijn vriendin samen te wonen. Maar jullie hebben gelijk! De Shogun staat hoger op mijn lijst dan de Tuna, maar ze komen er wel een keertje. Echt haast heb ik niet.

De Marinemaster is gewoon fantastisch. Draagt goed, loopt +1 sec per dag, prachtig uurwerk, monocoque kast, wat wil je nog meer?

JTrapman Schreef:

De Marinemaster is gewoon fantastisch. Draagt
goed, loopt +1 sec per dag, prachtig uurwerk,
monocoque kast, wat wil je nog meer?

Saffier glas en een ceramic bezel

Ik heb ze alle drie gehad, je gaat spijt krijgen als je de MM300 eruit doet. Ik zou wel aanraden om te kijken of je er een Shogun bij kunt doen want die vind ik persoonlijk van deze drie het meeste waar voor zijn geld, daarnaast een geweldig comfortabel horloge.

Groet,
Eric

Monaco Schreef:

JTrapman Schreef:


De Marinemaster is gewoon fantastisch. Draagt
goed, loopt +1 sec per dag, prachtig uurwerk,
monocoque kast, wat wil je nog meer?

Saffier glas en een ceramic bezel

Saffier of Hardlex, wat merk je er nou daadwerkelijk van? Mijn MM heeft een blauwe gloed, dus of het is een coating, of de vorige eigenaar heeft er saffier in laten zetten. Hoe dan ook, ik heb mijn SKX007 een jaar lang gedragen als beater, en hij heeft geen krasjes of wat dan ook op het glas.

Daarnaast, ceramic bezel? Nee, hoeft van mij absoluut niet. Ik heb een 116610LV met ceramic bezel, allemaal leuk en aardig, maar ik moet er niet aan denken dat hij kapot gaat. Op dat moment ben ik zo 1500 euro kwijt om het te laten repareren. De MM heeft een stalen bezel, en kan dus krassen. Geen probleem wat mij betreft. Daarnaast vind ik de bezel werkelijk fantastisch. In elk licht ziet hij er anders uit. Dat heeft mijn ceramic bezel op de Rolex een stuk minder…

Kort gezegd, saffier boeit me niet, en keramiek hoef ik niet.

EricPP Schreef:

Ik heb ze alle drie gehad, je gaat spijt krijgen
als je de MM300 eruit doet. Ik zou wel aanraden om
te kijken of je er een Shogun bij kunt doen want
die vind ik persoonlijk van deze drie het meeste
waar voor zijn geld, daarnaast een geweldig
comfortabel horloge.

Groet,
Eric

De Shogun gaat er ook zeker komen, Eric! Wanneer weet ik niet, maar ergens dit jaar moet wel lukken lijkt mij.

Ik begrijp je dilemma maar zou de MM300 niet wegdoen voor een Shogun. De MM300 is een icoon met historie en bovendien lijkt de Shogun er teveel op. Zoals eerder genoemd zou ik er een SBBN015 bijkopen wanneer je het geld ervoor hebt. Het is een icoon net zoals de MM300 met een eigen gezicht en geen Submariner ripoff zoals de meeste duikhorloges. Wanneer je de Tuna snapt is het een van de fijnste duikhorloges die je kunt kopen.

+1