Wat zouden jullie doen?

Niet zo zeuren - dat zou ik doen en dat is dus mijn advies

Ik vind het een beetje flauw om de ts te betichten van ‘zeuren’. Het gaat hier om vertrouwen.

2 likes

Nee - om achteraf zeuren om een deal tussen volwassenen. Soms een beetje geluk en soms een beetje minder gescoord. Achteraf geleuter

Indien zo gegaan, zou ik me ook in het ootje genomen voelen. Er wordt voorgehouden een andere klant hiermee te helpen en vervolgens zie je jouw horloge te koop liggen…

Of je er iets mee opschiet hem ermee te confronteren, waarschijnlijk niet, meer ergernis wellicht, maar ergens heb ik er nog wel begrip voor.

1 like

Oh ik heb onlangs meer dan het dubbele aan een Certina uitgegeven hoor. Blijft dat dit model als reele waarde eerder de 124 euro heeft dan de 900 euro, dat is zeker.

3 likes

Exact dit. Gewoon blij zijn dat je er voor die prijs vanaf bent, Eric, was best een goede deal.

1 like

Maar goed, het komt er op neer dat je moet doen, waar je je goed bij voelt. Hier krijg je 3 soorten meningen, het voor kamp, het tegen kamp en Zwitserland😜.

3 likes

Stel dat jij een horloge koopt dat wordt omschreven als volledig origineel en achteraf bijvoorbeeld een niet originele wijzerplaat blijkt te hebben. Zeg jij dan ook, soms een beetje geluk en soms minder gescoord? Mag toch hopen dat als je een deal sluit alles is zoals afgesproken. Dan is dat zeker geen geleuter achteraf als je dat wil oplossen.

4 likes

Gewoon nooit meer zaken met de juwelier doen, da’s het enige waarmee je deze man kan raken met zijn bullshit verhaal.

Zo heb ik ooit 48 euro opgehoest om een horlogeband te wisselen, terwijl er gewoon drilled lugs op het horloge zaten

2 likes

V[quote=“koekoek, post:29, topic:180754, full:true”]

Stel dat jij een horloge koopt dat wordt omschreven als volledig origineel en achteraf bijvoorbeeld een niet originele wijzerplaat blijkt te hebben. Zeg jij dan ook, soms een beetje geluk en soms minder gescoord? Mag toch hopen dat als je een deal sluit alles is zoals afgesproken. Dan is dat zeker geen geleuter achteraf als je dat wil oplossen.
[/quote]

Beste Koekoek, daarin heb je gelijk. Maar… Als jij een horloge koopt voor € 500,- en de verkoper ziet achteraf dat hij ook wel € 800,- had kunnen krijgen, Maak je dan nog even €300,- over?

In het onderhavige geval heeft hij een horloge aangeboden en zijn vraagprijs gekregen. Als dit klokje dan na modificatie voor een veel hoger bedrag wordt aangeboden ( belachelijk hoog, overigens) is dat misschien een beetje zuur, maar moet je niet zeuren.

2 likes

Confronteren heeft totaal geen zin.

Los van de waarde, je hebt iets verkocht en de koper probeert het na 3 jaar weer te verkopen. De markt is wellicht anders, er is wellicht waarde toegevoegd, in elke geval is er iemand die iets verkocht heeft een die koper die risico heeft genomen. Soit. C’est la vie.

Bon. Nu we dat weten kunnen we weer door.

Oh stel even het was andersom, je koopt iets 3 jaar geleden wat nu meer waard is en dat vraag je er ook voor… ga je dan naar de oorspronkelijke verkoper toe… om… :see_no_evil:

:beers:

Ps. 3 jaar… dat is tegenwoordig gezien echt een enorme tijd in vintage horloge land.

1 like

Dat dus.

@Guapo, succes ermee!

2 likes

:no_mouth:

1 like

Dit gaat over onder welke voorwaarden de deal gesloten is, niet om de prijs oid. Hij kocht het klokje voor een klant die hem nodig had als donor. Dan is het toch heel wrang om hem bij de horlogemaker zelf in de winkel te koop te zien liggen in plaats van als donor gebruikt te zijn voor de klant?

4 likes

Topper! Ervaring is meer waard, dus deed je een prachtdeal :+1:t3:

1 like

Je hebt het drie jaar geleden aan hem verkocht. Hij heeft er werk aan gehad en het mogelijk voor een behoorlijke prijs aan de andere klant aangeboden. Die klant heeft hem om een of andere reden weer bij de horlogemaker doen belanden (inruil, overlijden). Hij biedt het nu aan voor een naar zijn mening marktconforme prijs. Het verhaal zou wat mij betreft anders zijn als hij het kort na jullie deal voor die prijs in de etalage zou hebben gelegd. Ik zou er niet wakker van liggen. Sometimes you win some, sometimes you lose some.

3 likes

Dat is mij niet geheel duidelijk.

1 like

Je hebt mijn vraag niet beantwoord

Ik zie niet hoe je vraag relevant is, dat heb ik in mn reply gezegd :wink: Als ik een deal maak voor 500 euro betaal ik 500 euro, niet meer of minder.

1 like

Precies! En dat deed de man die het horloge van de topicstarter kocht dus ook. Niet zeuren, dus.