Wat zouden jullie doen?

Sinds een tijdje ben ik op zoek naar een bepaalde Omega Speedmaster.

Nu heb ik de volgende opties:

  • nieuw Ad € 6700 (nieuw list € 7900)
  • nieuw grijs € 5000
  • twee jaar oud in zeer mooie staat € 4500

Deze prijzen voor grijs en jong gebruikte exemplaren verhouden zich overal op de verschillende sites redelijk gelijk.

Ik vind het verschil van € 500 tussen nieuw grijs en twee jaar oud zo klein. Daarom denk ik meer richting nieuw grijs. Maar goed de eerste € 500 aan afschrijving ben je dan direct kwijt.

Wat zouden jullie doen en waarom?

3 likes

Nieuw AD … omdat het dan echt echt nieuw is en helemaal 100% jou.

Tenzij grijs alles netjes nieuw op jou naam en aankoopdatum kan invullen

4 likes

Nieuw grijs lijkt mij.

4 likes

Dat dus, voor een dergelijk klein verschil op het aanschaf bedrag zou ik graag een nieuw exemplaar willen.

2 likes

Dat laatste is in ieder geval wel het geval.

1 like

Nieuw grijs, tenzij vintage maar dat lijkt me gezien er nieuwe en grijze opties zijn niet logisch…

Ik ben bewust bij Vintage uitgekomen wat uiteindelijk iets hoger uit kwam dan grijs

Ik zou voor deze volgorde gaan:

Dan

Dan

En dan pas (500 meer zou ik toch voor nieuw gaan)

(Waarom zou je zo veel meer betalen dan nieuw grijs? Die snap ik echt niet…)

6 likes

Waarom niet? (mits onderhouden)
Zelf heb ik niet zoveel met dat hele gedoe op kenteken zetten. :wink:

1 like

Haha, ja over smaak valt niet te twisten. Maar waarom zou jij wel voor de gebruikte gaan?

Edit: heb je het nu net omgedraaid, of keek ik niet goed?

1 like

Ja was foutje, voor 500 meer ging ik voor nieuw grijs. Dat is een te klein verschil voor nieuw of tweedehands (op zo’n bedrag).

Nieuw bij AD is just craycray

1 like

Zou zelf ook niet zo snel een Speedmaster kopen.
Maar goed, jij wil er een. Zou in dat geval voor nieuw gaan. Maar ik koop eigenlijk vrijwel uitsluitend nieuw. Ik hou niet van gezeik met horloges (of wat dan ook) en ik ben geen flipperaar. Dus eventueel afschrijven is voor mij niet echt een issue. Dan zou ik liefst gewoon bij een AD kopen, tenzij ik zeker zou weten dat ik via de grijze handelaar dezelfde zekerheid, service, etc. zou krijgen.

Maar goed, dat is hoe ik erin sta. Succes met beslissen en veel plezier alvast van je aankoop!

3 likes

Als je nu al weet dat je gaat flipperen: tweedehands (mits met papieren en goed onderhouden maar dat is met twee jaar nog niet echt relevant volgens mij).

Als het een blijvertje is voor een aantal jaar; grijs nieuw.

Als geld je niet interesseert en je de full dog and pony show wilt, nieuw bij AD.

Uit interesse: om welke speedmaster gaat het precies?

2 likes

:point_up:

1 like

No brainer- nieuw grijs

1 like

Nieuw bij de AD

1 like

Mijn voorkeur zou uit gaan naar nieuw bij AD aangezien je dan een contactpersoon in de buurt hebt mocht er iets mis zijn nu of later en het ophalen van je horloge is ook een leuke ervaring. Ik zou ook best iets meer willen betalen bij een lokale AD. Echter is een verschil van 1700 euro op een bedrag van 6700 natuurlijk te veel.
Omdat de nieuwprijs bij de AD al lager is dan list neem ik aan dat je al hebt je al onderhandelt ? Je zou nog eens terug kunnen gaan met concrete prijzen van grijze dealers. Vervolgens aangeven dat je liever lokaal koopt en dat je begrijpt dan hun een pand en personeel hebben en ook wat moeten verdienen. Maar dat je een verschil van 1700 euro te veel vindt. En dan kijken of er nog een betere prijs te onderhanden valt. Ik zou 500-750 euro meer dan grijs acceptabel vinden.

2 likes

Nieuw grijs.
Zelf ook gedaan; ok iéts meer afschrijving maar wél een nieuw horloge!
(Maar dan zónder de enorme Premium die een AD berekent.)

Let er wel op dat de Omega garantiejaart is ingevuld mét stempel van een AD +datum!

Daarmee heb je óveral garantie en kun jeje Omega langs elk servicecenter brengen onder garantie en gratis laten fixen!
Daar heb je dus echt géén AD voor nodig!

In mijn geval ging het overigens om een Speedy saffire sandwich.

1 like

6 likes

Zie nog even mijn toevoeging vwb Omega garantie in mijn eerdere post!

2 likes

:+1: :+1: