Verkopen wat ge niet meer wilt dragen* en gewoon kopen wat uw hart u dicteert. Wat nu uw ‘eind’ is, is dat over een tijdje sowieso niet meer. Eind bestaat gewoon niet, is een illusie. voor horlges, niet het leven En als dat dan weer passé is, hop, weer naar iets anders.
Het isj nie moeilijk, het isj gemakkelijk! Dixit Kamiel.
*ook waar voor uw trouw horloge. Wat betekent zo iets? Ligt uw onderbroek waar ge mee getrouwd zijt ook ergens in de schuif fris gewassen? En uw sokken? Ik had dat ook ooit. Ging zelfs mijn schoenen nooit weggooien. Na 30 jaar huwelijk al lang begrepen dat al dat er niet toe doet. Gelukkig zijn met uw wederhelft, dat is het summum. Geen ‘trouwhorloge’ of andere ‘rommel’. of onderbroek
Kort, koop wat ge ‘nu’ graag wilt, ‘morgen’ zal het sowieso weer iets anders zijn.
Ai, ai, veel te zware post. Sorry, het is de leeftijd. Mea culpa
Ik vraag me idd ook af wat er gebeurd als je je “grail” hebt. Volgens mij ligt er na een tijdje wel ergens weer een nieuwe grail op je te wachten. ( ∞ ).
Maar spaar lekker alvast voor de GS zou ik zeggen, en kijk of je later alsnog de ML wil.
Als je nu ‘niks’ hebt, dan zou ik met een tussenstap doen.
Als je nu al wel wat leuks hebt wat de honger stilt, dan zou ik eerder all the way gaan. Hoe langer je wacht, hoe duurder ze vaak worden.
Dat gezegd, vermoed ik dat ML op de occasion markt wel wat in waarde daalt. Misschien loont t de moeite om daar ook n kijkje te nemen?
Overigens, bij de Sugess Tourbillon Fiffer merk ik dat ik t persoonlijk moeilijk vind om met mn slechte oogjes de datum af te lezen op zo n kleine schaal. Misschien idee om dat eerst eens ervaren te hebben, voordat je er na aanschaf pas achter komt.
Over een tijdje ben je weer van gedachten veranderd misschien. Rustig sparen en als je echt zover bent de knoop doorhakken iets aan te schaffen in de prijs categorie.
Die kans acht ik zeer klein want ik ben iemand die gedachten niet makelijk kan loslaten eens ik men zinnen op iets heb gezet .
Al begrijp ik je wel hoor .
Ja dat is inderdaad persoonlijk he maar ik snap je wel.
Het is mischien raar maar GS is mijn favoriete merk, de visie, de inovatie, de tradie en hun ambacht zijn prachtig.
Technisch gezien is GS gewoon een beter merk dat klopt maar ik vind de ML’s geven me een veel beter gevoel dan wat GS al op de markt heeft gebracht, daarom mijn keuze om men duur horloge van ML te kopen.
Ik vind het ook leuk dat niet veel mensen zo een masterpiece hebben, veel mensen hebben wel een GS… daarom.mijn keuze .
Thanks voor je mening, ik koop geen enkel horloge om het ooit weg te doen hoor .
Restwaarde daar ben ik ook niet mee bezig.
Bedankt voor het compliment, ik zou de ML ook houden voor de etentjes (die ik veel heb met men vrouw en zoontje) en bezoekjes bij de familie enzo.
Niet voor een dagje zoo en zot doen met het zoontje , daar heb ik andere horloge’s voor .
Ik zou er dus wel zorg voor dragen, ik was aan het twijfelen van welk merk mijn ‘duur’ horloge zou komen.
GS heeft altijd mijn voorkeur gehad en zoals je zegt is de ambacht etc. prachtig maar bij de ML gaat men hart echt sneller slaan dus is dat de juiste keuze.
Daarop dat ik ook een GS quartz wil,
1: dan heb je ook een stukje GS kwaliteit en afwerking
2: betaalbaar
3: een quartz dus geen service gedoe.
Daarom dat ik een GS van deze prijsklasse wil en niet de GS van 10k dat ik normaal ging kopen.
Het ging namelijk tussen deze 2 als ‘eind’ horloge:
Ja dat is het juist ik wil hem echt wel, omdat ik zot ben van GS wil ik er echt wel 1.
Normaal ging mijn duur horloge ervan zijn maar ik heb een beter gevoel bij de ML dan bij de duurdere GS.
Daarom de quartz GS omdat deze betaalbaar is en quartz is een leuk pluspunt voor mij
Goede tips en ik snap wat je bedoeld met je grail uitleg.
Mischien word het inderdaad wel snel gebruikt, om daar dus even op verder te gaan.
Ik wilde eerst deze GS:
Of 1 van de ML’s, bij lang nadenken ga ik voor een ML gaan maar ik heb altijd al een GS willen hebben omdat ik echt fan ben van het merk.
Dus na lang nadenken en vergelijken is deze GS voor mij de beste en mooiste optie, daarom dat ik me afvroeg wat ik zou doen.
All the way sparen en daarna de GS kopen of andersom want ze komen er beide zoizo hoor.
Maar goed opmerking van je grail…
Ik denk als ik echt eerlijk moet zijn dan is de ML mijn betaalbare grail en de echte een arnold & son van 48k denk ik:
Snap ik maar de ML dient echt als duurste horloge dat ik ooit zou kopen want ik vind dat je ergens een limiet moet stellen.
Je kan blijven uitgeven en blijven kopen maar elk nieuw gevoel vervaagt na een tijd dus ben je elke keer terug bij af. Daarom dat ik liever echt koop om te houden en mezelf deze doelen stel, niet zoals sommige hier halsover kop een horloge kopen en dan denken ooit ik zie het niet graag .
Bedankt voor de tip ik neem hem mee