Heb ik in dit topic inderdaad geleerd, i ajust my thoughts
Ah dan snap ik je vraag een stuk beter!
Misschien gaan voor een jong gebruikte GS of een SBGX? Dan ben je voor plm 1-1.5k klaar en kan je weer doorsparen
Haha ik snap je maar ik denk dat ik toch mag stellen dat ik iets anders in elkaar zit dan.
Stel ik koop nu de ML van 6k dat vind ik goed als eindhorloge dan ik ga ik niet sparen voor 1 van 10k en dan 1 van 20k want waar stopt het? Stopt het dan pas als je bankroet bent?
Vind ik geen slimme benadering, je moet ook een beetje naar je stand leven daarom dat ik dit stel als mijn eindhorloge.
Ik snap wat je zegt qua ādan is hij het niet meerā maar dat is voor mij het geval niet, ik snap heel dat flipper gedoe toaal niet.
Elk horloge dat ik heb gekocht blijft tit het kapot is en gaat dan weg in de vuilbak of laat ik het maken tot het niet meer gaat of te veel kost ik verkoop niets
Ow ja ik heb mijn trouw horloge nog altijd en elke keer als ik met men vrouw een speciaal etentje ofzo heb gaat hij zoizo mee, vind ik wel leuk om te doen maar inderdaad is niet het belangrijkste
Die ga je als je 'm uit Japan importeert voor minder kunnen scoren. Reken op 2160 Euro of zo. Tweedehands? De mijne zwalkte hier voor zoān 1750,- op het forum rond.
Beter plaatje voor de sfeer:
Druk, en totaal anders. De double retrograde is in mijn ogen veel beter dan de triple, maar eerlijk is eerlijk, die double retrograde is dan ook direct het enige wat Maurice Lacroix op dit moment produceert wat ik zou overwegen.
Evengoed raad ik je aan om de tweedehands en grijze markt in de gaten te houden. De double retrograde vindt je al voor 3500 Euro op Chrono. Uit Duitsland:
Een Maurice Lacroix moet je in mijn ogen net zo min ooit tegen list kopen.
Je bent gemeen. Ik moest lachen.
De Grand Seiko kopen, en net zo lang dragen tot je er bij neervalt.
Maar ik ben ik, en jij bent jij. Uit al je vorige posts blijkt dat je een druk horloge wel kunt waarderen. Dat zie je aan je Astron en je geskeletteerd horloge. Het kan maar zo zijn dat de GS te rustig is voor je.
Aan de andere kant zou het kunnen dragen van een hoogwaardig en clean horloge je inzichten kunnen geven.
Op het eind van de rit moet je het zelf weten. Wat je ook doet, niet tegen listprijs kopen.
Snap ik je in maar het probleem daarbij zijn 2 dingen.
1 als ik iets in men hoofd heb moet ik het hebben dus de ML komt er zoizo hoor en 2 je moet grenzen stellen.
Dat oneindige vind ik echt ongezond net als mij exverslavingen, kijk naar al dat geflipper hier. Ik zie een horloge ābamā ik koope het en dan achteraf spibt en het terug verkopenā¦
Ik vind dat je zo niet omgaat met materiaal en dat je dan zeer weinig respect hebt voor horlogeās, om nog maar te zwijgen hoe verslaafd je dan niet bentā¦
Doet me serieus aan een vorig leven denken en niet op de goede manier .
Ik ben een magazijnier, ik verdien niet weinig maar ook niet veel dus ik heb mezelf gezegd dat dit mijn duurste horloge word en daar houd ik me aan.
Mischien komen er nog andere maar nooit meer duurder dan deze prijs want je kan bezig blijven vind ik en dat is niet de bedoeling.
Ik hou elk horloge dat ik koop en doe het nooit meer weg dus ik ben ervan overtuigd dat ik het ga kunnen waarmaken .
Al snap ik je mening hoor
Niet akkoord
Haha ze komen er beide hoor
Ja ik ga zoizo eerst passen etc. maar ik zou alleen een nieuwe kopen.
Ik geef ook niet om restwaarde want ze gaan toch nooit meer weg, ja ik hebben dingen dat de honger stillen al dan niet op horloge vlak .
Ik ben met mijn vrouw samen aan het spirten en een lego hobby aan het opbouwen en binnen een 2tal jaar gaan we samen een gevechtsport doen dus ik heb wel wat om me bezig te houden .
Mij horloge drang is ook niet als die van velen hier
Goede tip
Even een corrigerende ervaring hoor, want die gap met die Ukelele kan ik niet uitstaan:
Alles is beter wanneer Elle Fitzgerald het zingt.
Danku en ja dat is de bedoeling want ik verkoop geen enkel horloge .
Ja goede tip maar ik koop alleen nieuw, niet dat 2de hands slecht is ofzo he maar dat is een persoonlijke keuze ivm mijn verleden .
Pas op he. Sommigen onder ons kopen gewoon horloges omdat we ze een keer mee willen maken en beleven. Dat je ze dan door kunt schuiven naar anderen die ze ook willen beleven is gewoon leuk. Zo ontmoet je nog eens aardige mensen. Er zijn ook mensen hier die horloges met elkaar ruilen, ze te leen geven, en zo voort.
Niet alles wat je ziet is verslavingsgedrag. Er zit, naast het beleven van meer horloges, ook zeker een sociaal aspect aan.
Zo heb ik zelf een aantal Grand Seikoās geflipperd omdat ik gewoon wat anders wilde proberen. Ik wilde bijvoorbeeld weten of een 37mm SBGX fijner draagt dan een SBGP, en ik kan ook niet alles houden. Dus de keuze gemaakt.
Het antwoord is overigens ja. Eigenlijk draagt een plat 37mm horloge lekkerder dan een 40mm horloge, ook als het plat is. De SBGN013 legt bijvoorbeeld wat meer gewicht in de schaal dan de SBGP011, en dat merk je.
Overigens, in je openingsvraag postte je een foto van wat op een SBGP011 lijkt, de zwartbruine, terwijl je de 013 noemt, de blauwe. Welke heeft de voorkeur?
Awel he daar heb jij me eigenlijk zonder dat je het weet al in begeleid .
We hebben nog zo eens gepraat over clean en niet te groot weet je nog en toen zij je dat als je wat ouder word je het meer gaat waarderen en ik neem je mening en tips altijd mee hoor dus wat is er gebeurd?
Ik wilde eigenlijk deze de GS SBGP005
Tot op het moment dat ik dit zag:
https://youtube.com/shorts/0mOXdLJaD9A?feature=shared
Toen flitste jou opmerking door men hoofd en dacht ik dit is wel serieus blinkend heā¦
En toen zag ik dit:
https://youtube.com/shorts/6WJk8s3DnoQ?feature=shared
En ik dacht veel beter ! Even mooie dial maar deze reflecteerd het licht alleen waar het nodig is niet overal!
Daarom mijn keuze om voor deze GS te gaan , ja ze zijn goedkoper te krijgen maar ik koop geen 2de hands sorry een keuze gelinkt aan men verleden
.
Ik kan rustige horlogeās ook wel waarderen hoor maar drukke nog meer daarom dat de ML me echt enorm aanspreekt .
En ik ben niet bezig met afschrijving en restwaarde dus daar moet ik niet naar kijken, ik wil een horloge echt kopen bij de AD en het echt bereiken in mijn ogen.
Mischien een domme keuze maar wel de juiste voor mij .
Volgens mij is het de blauwe hoor dat ik heb gepost? .
Mijn voorkeur gaat naar de blauwe in ieder geval .
Zo had ik het nog niet bezien en daar begrijo ik je wel in, alsook in het meer dingen kunnen beleven en delen aspect.
Maar toch zijn hier ook veel mensen dar kopen om te kopen en ze dan wegdoen en als dat zo is vind ik het zeer jammer voor de mensen die veel tijd, liefde en ambacht en de uurwerken hebben gestopt.
Maar ik snap punt, weer iets geleerd
Helemaal waar. Maar āje standā veranderd toch doorgaans? Is het je ambitie om tot aan je pensioen magazijnier te blijven?
Over X jaar een groter inkomen? Hop, je gaat zin krijgen in iets anders.
Ik kon me op 30 de collectie die ik nu heb totaal niet veroorloven.
Je kunt de Grand Seikoās gaan passen, bijvoorbeeld bij de Boutique in Amsterdam, maar ik zou daar nooit wat kopen zonder forse korting als ik weet dat ik ze nagelnieuw van Chrono24 of bij SoloJapan kan scoren voor tussen de 2100-2200 Euro.
Dat zelfde geldt voor de ML, trouwens. Als ze nieuw voor 3500 in het grijze kanaal staan ben je een dief van je portemonnee als je omwille van een lauwe espresso wel 4500 aftikt.
Dus als je tweedehands niet wilt (begrijp ik, ik koop helaas ook het liefste nieuw) kun je alsnog slimme keuzes maken.
Bekijk het van de andere kant: Die horloges die doorgeschoven worden vinden altijd hun weg wel naar de plaats waar ze thuis horen. Intussen hebben diverse mensen het beleefd en er aan gesnuffeld, dus het horloge heeft meer mensen blij gemaakt dan wanneer het door ƩƩn persoon gebruikt werd. Sharing is caring of zo.
Mijn baas probeert mij ook te vertellen dat ik āambitieā nodig heb, en een carriĆØre plan. Maar ik vind mijn werk gewoon erg leuk.
Mooi horloge. Mooie kleur blauw ook.
Als je ze allebei echt gaat houden zou ik gewoon gaan sparen, eerst die Grand Seiko af tikken, en dan verder voor die ML.
Gewoon omdat je doel A eerder bereikt dan doel B. Soms moet je het niet moeilijker willen maken.
Dat is inderdaad wel een groot deel van deze hobby.
Helemaal eens.
Verder is geloof ik alles al zoān beetje gezegd. En inmiddels heb ik al wat grails gehad, waarbij mijn āultiemeā lees duurste Grail ooit deze was.
Maar ik kon het voor mezelf op een gegeven moment niet in mijn koppie verantwoorden dat ik een horloge om had wat list duurder was dan de nieuwe auto van mijn eega.
Maar goed.
Uiteindelijk is mijn Grail veranderd. Ik heb veel Grand Seikos gehad en het is inderdaad gewoon prachtig.
Dus de keuze snap ik. Ik zou een soort parallel traject proberen de lopen.
Een GS eerst, is goed te behappen en makkelijke te krijgen. En dan door naar de ML.
Voor mij was en is dat de Grail en ik ben natuurlijk bevooroordeeld. zelfs met een andere band.
Waarbij er in de tussentijds vast nog heel veel zal passeren.
I donāt judge hoor zeker niet, zal ik nooit doen want ik heb ook een zwaar verleden achter de rug waar ik niet echt een engeltje ben geweest en veel mensen heb teleurgesteld.
Als het zo over kwam mijn oprechte excuses maar wat ik wel bedoel is dat het me stoort als mensen het del om die reden doen.
Het stoort me niet zo zeer dat de mensen zo zijn maar wel ivm het materiaal waar je het mee doet. Er kruipt heel veel tijd in het maken van een horloge van 0 tot het eindresultaat, als je het dan doet met de doeleinden dat @Fate_Amenable_To_Change ophaald dan snap ik het maar anders vind ik het jammer voor de horlogeās.
Natuurlijk is dit ook een deel eigen mening, voor mij is dis hetzelfde als met een huisdier.
A dog is for life not just for christmas maarja dat is mijn gevoel uiteraard.
Ja je stand veranderd en wellicht tegen mijn pensioen en wanneer het huis is afbrtaald komt er meer geld vrij dat is waar maar ik vind toch dat je ergens wel een gezonde grens moet stellen. Ik ga echt nooit 20k aan een horloge geven al zou dat in die periode van men leven mits sparen wel zou gaan.
De vraag is ook wat is de hobby je waard en dan is voor mij het antwoord max 10k, en dit zijn momenteel de horlogeās die voor mij het beste aanvoelen dus die ik ook wil.
Maar ik snap je punt wel hoor en ik neem je maning zeker mee. Momenteel en de komende jaren is dit ook de situatie want er moet nog wel wat gebeuren in ons huis en hebben ook al wel wat veranderd wat ook veel geld kost. Dan heb ik met men vrouw al wel wat lego gekocht wat ook kiet goedkoop is en binnen een 2tal jaar komt er ook een hobby van een 600 euro per jaar bij en dan nog een sport voor men zoontje.
Om maar te zeggen dat horoogeās niet het enige zijn voor mij maar er zeker wel budget naartoe gaat hoor .
Daarom vind ik al zou men stand veranderen ik ga er noiit meer dan 10k aan uitgeven en ook niet meerdere keren in men leven