Wat zouden jullie doen?

Ho ho… rustig aan hoor. Het feit dat je wat tegengas krijgt betekent niet dat we zo snel dodelijk beledigt zijn. :slight_smile:

Het is maar een perspectief.

Dat hangt sterk van het horloge af. Ik heb wel eens zitten berekenen dat gegeven hun output in aantallen, en hun werknemers, de gemiddelde Rolex maximaal eens twee uur menselijke liefde krijgt tijdens het productie proces, en dat de rest toch echt gemechaniseerd is. Dat zal voor een Tissot en een Seiko, Hamilton of zo ook absoluut zo zijn.

De romantiek van de over z’n project gebogen horlogemaker die van A tot Z een horloge bouwt… Tja. Dan moet je bij Roger Smith zijn.

Al hoor ik dan wel weer dat ze bij Sinn bijvoorbeeld niet de assemblage-lijn methode aanhangen, maar dat een Sinn horloge door één persoon geassembleerd en gepolijst is. Het kan dus verkeren.

1 like

Zeer goede tips en dat van ambitie is bij mij hetzelfde, ik werk in een ongeloofelijke omgeving met zeer leuke medewerkers en bazen.
Alle dagen lachen we ons een deuk en we gaan met plezier werken, veel meer waard dan geld :wink:.
Op men vorige job kon ik stappen maken en ging dat ook gebeuren maar daar behandelde ze me als een stuk stront.
Dus ja daar had ik een pak meer kunnen verdienen maar no thanks :wink:.
Dat van die horloge’s doorflipperen neem ik mee want zo had ik het nog niet bekeken.
De rede voor nieuw is bij mij gewoon omdat door de scheiding van men ouders er niet veel geld was, ik vind het leuk dat ik door te werken al deze dingen zelf kan bereiken.
Ik vind bijvoorbeeld arnold & son een prachtmerk dat ik nooit zal kunnen betalen maar dan doe ik dat ook niet dan laat ik het merk in alle eren en bewonder ik het vanuit mijn perspectief. Dan ga ik niet sparen sparen om dan iemands afdanker te kopen om toch maar een A&S te hebben, dan zou in eeuwig het gevoel hebben dat ik het niet waard ben en het eigenlijk niet kan betalen.
Eigen mening uiteraard en no offence voor mensen die het wel doen, ieder zijn mening.
Ik snap dat het de juiste keuze is om er gewoon minder voor te betalen maar voor mij is het echt meer dan dat, voor mij is het een statement als je zie vanwaar ik kom. 6jaar en half geleden sloeg ik alle dage een 13 pilsjes en een halve fles whiskey achterover en ik ben zonder hulp alleen met steun van men naasten er zelf uitgekropen en heb een huisgekocht en kan nu nadenken over horloge’s van 6k of zelfs meer als ik het wil.
Daarom is het voor mij belangrijk om te onthouden van waar ik kom en mezelf kan laten zien wat ik waard ben en kan bereiken :slightly_smiling_face:.
Maar wel bedankt voor de tips en inderdaad ik moet echt wel eens een bezoekje brengen aan de boutique :wink:

3 likes

Ik snap je mening zeer zeker maar dit is waar ik het nu over heb, kijk dat horloge man :slightly_smiling_face:.
In neem je mening mee hoor maar ik denk heel de tijd, ik wil dat ook om men pols :smiling_face:.

2 likes

Ja snap ik maar dan bedoel ik ook het hele uitvinden en inoveren proces.
Laat ons eerlijk zijn, als je die filmpjes bekijkt van bij GS hoe ze er aan werken en de technieken die ze gebruiken (en hebben bedacht uiteraard) uitvoeren…
Daar krijg ik het warm van en oke hoe het is opgenomen etc. is marketing gericht maar toch.
Ik vind het ondanks dat het niet meer is zoals je beschrijft nog altijd prachtig :slightly_smiling_face:.

1 like

Uit nieuwsgierighed: Koop je ook alleen nieuwe auto’s?

Afdanker klinkt heel erg negatief. Zo heb ik mijn auto als demo-model gekocht met de kop er af, omdat ik liever geen 5000 Euro verlies zodra ik de poort uit rij.

Er zijn hier genoeg leden die zuiniger zijn op horloges dan menigeen op hun auto, dus als ze dan wat anders op het oog hebben ervaar ik een bijna in nieuwstaat verkerend horloge wat alleen bij pluche kussentjes in de buurt gedragen is niet als “afdanker”, net zo min ik mijn auto als zodanig zie.

Het is gewoon een object, wat ik tegen een mooie prijs kon kopen, en waar ik dagelijks plezier van heb.

De enige reden dat ik horloges vaak nieuw koop is omdat ik altijd net datgene wil hebben wat tweedehands nooit in het blauwe staat. :thinking:

Dat is super cool, dat klopt. Als ik dan van Spring Drive hoor dat één man met een klein en wisselend teampje mensen 27 jaar aan de ontwikkeling van dat uurwerk heeft gewerkt… Dat is toch wat.

Maar ja, ik ben zelfs gefascineerd door de ontwikkeling van de blauwe LED. Dat heeft Shuji Nakamura ook vier jaar van z’n leven gekost, en veel ruzie met z’n baas. :slight_smile:

2 likes

Ja ongeloofelijk dat verhaal van SD en het is altijd echt cool dat mensen zo gedreven zijn in hun doel bereiken.
Als eerst ik heb geen auto, say what :face_with_open_eyes_and_hand_over_mouth:?
Mijn vrouw is de chauffeur en nee er komen niet alleen nieuwe auto’s.
Ofwel nieuw ofwel een bedrijfswagen waar amper mee gereden is maar bijna altijd nieuw ja maarja dat is men vrouw haar keuze.
Wij zijn ook getrouwd met scheiding van goederen dus daarom dat zijn ook de auto koopt, ik betaal de verzekering en het onderhoud de rest delen we.
Afdanker klinkt inderdaad negatief maar zo voel ik me er wel bij, ik krijg er echt het gevoel bij dat inbhet koop omdat ik het anders niet kan betalen en dan koop ik het liever niet net zoals bij het voorbeeld dat ik heb gegeven.
Ofwel kan ik het betalen en koop ik het volle pot ofwel niet.
Ik wil ook degene zijn die het verhaal en de geschiedenis schrijft van het horloge en niet dat ik het moet overnemen van iemand anders en de krassen niet kan verklaren.
Ik weet het op papier is het mischien stom.maar voor men mindset en eigen gevoel is het zeer belangrijk :wink:.
By the way het verhaal van de astron en hoe hij elke keer verbeterd is vind ik ook prachtig :slightly_smiling_face:. En genoemd naar de eerste quartz maarja dat zal jij me beter kunnen vertellen dan andersom waarschijnlijk :slightly_smiling_face:.
Ik vind het ook een zeer leuk gegeven dat je de ML’s bijna niet ziet.
Buiten het pracht exemplaar van @koetsjh heb ik er nog geen gezien in deze stijl op het forum of ik heb er over gekeken.
Maar het GS topice zit stampvol… :slightly_smiling_face:

Niks mis mee toch? :wink:
Ik doe al magazijnwerk vanaf 1994 ( met een diensttjd onderbreking ) Wel bij diverse bedrijven en functies en telkens een stapje hoger. Genoeg uitdaging in de logistiek. Ik moet nog ongeveer 19 jaar. It is all in the mind!

5 likes

Om dat in perspectief te plaatsen:

Hoeveel Grand Seiko’s ben jij al aan de pols van mensen bij je snackbar om de hoek tegen gekomen? We zitten hier in een bubbel.

Maurice Lacroix produceert ongeveer 70.000 horloges per jaar. Grand Seiko naar schatting 50.000-60.000. Ik denk dat ze allebei even exotisch gaan zijn, in de kantine van het magazijn, het terras in het dorp, of bij de lokale Aldi.

1 like

Masterpieces?:slightly_smiling_face:

1 like

Ik ben normaal electricien maar ik ben in de logistiek gestart om men rijbewijs te halen. Resultaat 9jaar later nog altijd in de logistiek :wink:.
Ik doe het graag en ik ga het blijven doen denk ik :slightly_smiling_face:

2 likes

Elke ML is een masterpie… eh, wacht. :slight_smile: Hoe dan ook, je gaat je nek ook niet over eigenaren van een GS breken. Of welk serieus horloge dan ook, eerlijk gezegd, want ik zie overal meer apple watches dan wat anders.

2 likes

Maak je zin maar af hoor nu hoor ik je praten :sweat_smile:.
Ja dat is waar helemaal gelijk in, op het werk bijvoorbeeld ben ik samen met de grote bazen de enige die geen smartwatch draagt :slightly_smiling_face:.
Al is mijn horloge wel wat goedkoper dan die van de grote bazen maar toch :wink:.

Laat ze straks je pre loved GS zien en je krijgt meteen promotie.
Ze weten dan: een man met smaak en visie die verantwoord met het beschikbare budget omgaat en die kiest voor kwaliteit en geen concessies doet!

3 likes

Haha ik zal het eens proberen :wink:.
Dan zal ik mijn MTB ineens naast zijn nieuwe porsche zetten :slightly_smiling_face:.

1 like

Wel als je ermee getrouwd bent? :wink:

Vooral blijven doen als je het maar je zin hebt! :wink:

1 like

Die GS heb ik van 2024. Gaat in de verkoop voor 2100!

1 like

All the way for de ML. Een tussenstap is niet zo bevredigend als het lijkt. Been there done that.

1 like

Ik zou persoonlijk voor de GS gaan, geweldige horloges en afwerking, ga je geen spijt van krijgen, naar mijn idee ook iets veelzijdiger!

Maar als de ML al lange tijd in je hoofd zit en je hebt je zinnen daarop gezet, zou ik de GS stap overslaan. Ook even lekker gaan passen, dan vallen sommige dingen vanzelf af.

2 likes

Zeer zeker dat is echt het belangrijkste in het leven, geld is leuk en handig maar bijzaak :wink:

1 like