Wat zouden jullie doen?

Daartegen zal ik het nog niet bij elkaar gespaard hebben :wink:

Goede tip :slightly_smiling_face::+1:

1 like

Zoizo zal ik zeker doen want in het echt zijn de dingen heel anders dan op foto he :wink:

1 like

Mijn ervaring is dat als het ultieme horloge er eenmaal is, dat er dan weer een ander ultiem horloge aan de horizon verschijnt. Ik zou dus lekker sparen en ondertussen kijken of er voor een van de drie horloges een mooie deal voorbijkomt. Misschien dient het andere ultieme horloge zich ondertussen al aan.

Oh nee,…ik spaar nooit voor horloges. Af en toe gun ik mezelf er ƩƩn.

2 likes

Daar loopt het al fout bij mij dan liever niet :wink:.
Snap ik ieder zijn smaak maar als ik twijfel tussen een GS van 10k en een ML van 6k en ik kijk naar alles.
Design, het merk zelf, afwerking en kwaliteit dan wint de GS.
Maar dan komt het belangrijkste, het gevoel. Welk horloge laat je hart sneller slaan? Welk horoge geeft jouw het wow gevoel? Dan is het toch de ML en ik snap waarom veel mensen dat veel geld vinden voor ā€˜maar’ een ML.
Dat vind ik ook een leuk aspect aan heel de zaak :wink:.

1 like

Snap ik maar ik moet op mijn leeftibd nog heel veek dingen kopen en afbetalen dus ik moet er voor sparen hoor. Het zal toch het ultieme horloge blijven want ik ben niet echt van plan om nog een horloge van die prijsklasse te kopen :slightly_smiling_face:

2 likes

Iedereen bedankt voor jullie mening en raad… heb er echt al dagen aan liggen denken. Ik weet nu wat me te doen staat en wat de weg is naar mijn 'eind’horloge :blush:.
Thnx

Elk horloge zou een ā€˜grail’ moeten zijn.
Helaas is dit niet altijd het geval.

1 like

@anon51387141EV, De GS is de enige, die mooi rustig oogt en daardoor ā€˜een lust voor het oog’ is. De ML zijn beide wel móói, maar zo drĆŗk, er gebeurt teveel tegelijk op de wijzerplaat, zó dat het overzicht ā€˜in ƩƩn blik’ moeilijk te vangen is. :smiley:

1 like

Snap ik en dat is voor mij zeer zeker zo, ik koop nooit een horloge zonder dat ik 100% zeker ben.
Maar de ā€˜grail’ gaat hoer vooral over de prijsklasse voor mij persoonlijk :wink:

1 like

Snpa ik maar ik hou wel van drukke horloge’s :wink:

1 like

Helaas vergelijk je een GS van pak 'm beet 2200 Euro met een ML van 6K. En dan is de keuze donders snel gemaakt.

Ga die GS nou maar eens passen, dan zie je dat er zo veel glinstert dat het druk genoeg is op die wijzerplaat. :slight_smile: Uiteraard zou ik niet nalaten de ML fysiek te passen, ergens.

Je gaat het pas weten als je 'm vast hebt.

3 likes

Ik moet heel eerlijk zijn chris als ik je bij naam mag noemen, de dingen zijn een klein beetje veranderd :blush:.
Er kwam een reactie van iemand bij een ander topic en die zei dat het opzich goede horloge’s zijn maar als er iets aan is je er amper onderdelen voor vind.
Nu ik vroeg heb je er ervaring mee maar het enige dat hij zei was dat hij in de horloge branche zit…
Ik vind dat een heel mager argument en in mijn ogen heb je hier dus niets ervaring mee maar soit, de twijfel is gezaaid.
Als ik iets in men hoofd heb moet dat gebeuren maar wel alleen als ik 100% zeker ben.
Zeker voor dit bedrag want voor mij is het zeer veel geld.
Dus ik ben wat beginnen rond zoeken naar deze zaak en ik moet zeggen ik vind echt bitter weinig over deze masterpiece’s qua ervaringen.
Dat baard me zorgen… dus terug naar het tekenbord, na echt wel wat dagen na te denken heb ik een beslissing gemaakt.
Eind dit jaar komt de eerste NA (dan heb ik het geld en het zal niet de GS zijn :blush:.
Daarna ga ik sparen voor een eind horloge en wat zou dat toch kunnen zijn :blush:.
Na lang zoeken en afwegen ben ik op een horloge gevallen.
Het enige dat ik ga verklappen is dat het van mijn favoriete merk GS is en dat er een springdrive in zit :wink:. De rest volgt in de toekomst :zipper_mouth_face:

Ga je gang. :slight_smile:

Als jij een nieuw horloge koopt dan ga je er zelf toch geen onderdelen voor zoeken? :scream_cat: Ten eerste heb je een garantieperiode, en ten tweede neem ik aan dat je ze naar het service centrum van het merk brengt als ze een beurt nodig hebben.

@koetsjh gaat het meemaken, die heeft dit ding:

Maar die is nog zo nieuw dat hij geen beurt nodig heeft gehad. Ik ga er wel blind vanuit dat hij dat via Maurice Lacroix gaat laten doen. Je gaat ook niet zelf beunhazen aan je nieuwe auto, zeg maar.

Waarom? Als iemand bij Grand Seiko het licht in de fabriek uit doet zul je ook niet veel mensen vinden die onderdelen hebben voor een Spring Drive, zeg maar. Die laat je ook door Grand Seiko servicen.

Alvast gefeliciteerd met je Omiwatari! :slight_smile: Althans, als je daar aankomt, want het lijkt allemaal maar wispelturig te zijn.

1 like

Mocht je die nog hebben en ooit willen verkopen hou ik me aanbevolen :wink:

2500 euro ipv 5000

4 likes

Klopt, ik ga er gemakshalve vanuit dat ik de komende 6 jaar nog niet aan de beurt ben. :sweat_smile:

Pas nog op de timegrapher gehad en loopt bizar strakbinnen METAS normen, om maar wat te noemen. Met deze complicaties is +1,3 niet slecht denk ik. :+1:

En ja, ik denk dat ik hem als het nodig is wel aanbiedt bij ML.

2 likes

Niet verkeerd, wel met Power reserve in plaats van datum aanduiding.

1 like

Ik zou hem zoizo bij ML laten servicen maar daar ging het juist over, ik heb het niet over een louche persoon bij ons in de achterbuurt he :slightly_smiling_face:.
Het ging erover dat als ze kapot is je dan volgens die persoon zeer lang moet wachten en dat het dan heel veel geld kost, ik ben dus opzoek gegaan naar mensen die hier ervaring mee hebben maar ik vind er bitter weinig over.
Als je dit bij GS doet vind je er veel meer.
Dat is wat mij zorgen baard dat als er iets aan is en hij moet naar de AD dat het dan shit gaat zijn, daar heb ik persoonlijk bij GS meer vertrouwen in amsook de AD waar ik de GS zou kopen.
Nee geen omniwater want die vind ik lelijk, mooie dial maar daar blijft het bij.
Nee ik heb er 1tje op het oog van de heritage collectie en ik moet zeggen die sweepsecond vind ik echt prachtig… wauw deze gaat het worden chris!
Het belangrijke voor mij is dat ik me er 100% goed bij voel en dat heb ik niet meer bij de ML.
Dat heeft niets met het horloge zelf te maken maar met de rest, voor mij is 5 a 6 k echt veel geld om aan een horloge te geven dus moet het hele plaatje kloppen.
Het kan zijn dat ze een hele gode service geven en dat je nergens last mee hebt dat kan maar ik wil zeker zijn voor mijn persoonlijke rust.

Ik snap dat het zo overkomt maar het is toch veel meer doordacht dan je denkt, er zitten echt wel wat uren denk en vergelijk tijd in.
Zeker omdat het voor mij een heel groot bedrag is en mijn laatste horloge zal zijn, ik koop pas een nieuw als er 1tje kapot gaat.
Ik heb zeer veel filmpjes, reviews etc bekeken om tot een conclusie te komen.
De ML is prachtig maar de GS heeft men hart toch veroverd, welke zieje in de toekomst :wink:

Omiwatari sorry :sweat_smile: