Wat zouden jullie kiezen als aanvulling

Hallo iedereen.

Ik wil nog een keer shoppen in t duurdere segment en dan is t voorlopig wel klaar in de +4k prijsklasse. Zou weleens willen weten wat t forum zou kiezen en waarom?

Op de Lange get together eindelijk eindelijk eens een Milgauss z blue mogen passen. Want ze hebben m nooit liggen als ik ergens toevallig binnen loop bij een ad.

Daarnaast ook de blauwe JLC reverso omgehad. Waarvan ik dacht dat die misschien te groot zou zijn. Maar nee zowel de Milgauss als Reverso pasten en stellen mij voor een dilemma. Want beide aanschaffen zal er voorlopig niet inzitten. Laat staan dat ze wellicht een van de twee gaan discontinuen. En die kans is er altijd al zal een Reverso altijd in t assortiment blijven van JLC

Pluspunten Milgauss.

• mooie sunburst
  • heerlijk eigenwijs

Minpunt Milgauss

• bij mijn weten t zelfde uurwerk als de Explorer 1 mk 2. Ja hele andere uitstraling dat dan wel weer.
  • Heb al een DJ en de explorer. Kan dit ernaast???

Pluspunten Reverso

• Prachtige wijzerplaat
  • Heb nog niks hoekigs
  • icoon en vind een Reverso al heel wat jaren ook heel leuk

Minpunt

• ‘ouwe lullen’ klok al heeft de blauwe dat wat minder.

Wat zouden jullie doen als jullie naar mijn collectie kijken?

Collectie

Reverso in kwestie

Milgauss

Laat ik er ook even twee andere dingen in gooien die als plan B en C gelden voor de mensen die wellicht niks met Rolex of Reverso’s hebben.

6 likes

100% reverso. Die is zo lekker anders dan de rest van je collectie. Ook is de milgauss is de allerlelijkste rolex ooit gemaakt (op een YM2 na dan).
Bovendien heb je al meerdere rolexen en nog geen enkele JLC.

6 likes

:point_up_2:t2:

2 likes

Wow, je weet er wel een keur aan horloges bij te denken.
Van die je laat zien vind ik de Reverso het mooiste, maar is inderdaad in mijn ogen ook een beetje een ouwe lullen ding. Maar wel erg erg mooi en stijlvol. Dus dan zou ik die kiezen.
De Milgauss is in werkelijkheid erg fraai met dat groene glas en blauwe plaat. Maar ik houdt helemaal niet van die gladde bezel en gepolijste band, brrr.

Mijn suggestie, JLC Polaris op rubber. Is wel hoger dan 4k, maar misschien wel tweedehands te vinden.

6 likes

Misschien een Cartier Santos? Ook hoekig en in de juiste uitvoering minder ‘ouwe lullen’ horloge vind ik.

1 like

De blancpain!

• JLC
  • Rolex
  • Blancpain
  • Nomos

0 stemmers

Die Reverso is wel echt gaaf hoor, tijdloos en stijlvol. Past als aanvulling mooi bij je andere dressy horloges. Die milgaus heb ik nooit wat gevonden… de blancpain is een hele gave duiker en wel echt iets heel anders dan wat je hebt, maar wel echt een meer casual horloge

Je collectie is wel erg blauwig.

6 likes

Ik hoop ook ooit op n Reverso uit te komen. Ook zo iets simpels met alleen n kleine seconde wijzer erbij. Maar dan wel met n glazen achterkantje. Jammer dat de simpele modellen alleen n massieve metalen achterkant hebben.

Zou fijn zijn als saffier optioneel er op zou kunnen.

Ik heb op de Blancpain gestemd. Een tijdje geleden dit exacte horloge mogen passen en ik was zeer onder de indruk. Wel grijs kopen, want anders gaat het erg pijn doen in de portemonnee. De Rolex zou mijn allerlaatste keuze zijn vanwege het groene glas. Dat vind ik heel lelijk.

:+1:

En anders zie ik hier boven al horloges die mijn voorkeur zouden hebben boven de Millgaus.

Millgaus blijft een gaaf ding, maar je (@whisky) bent wel voorzien in ronde horloges driehanders met al dan niet een datum complicatie. Voor mijn gevoel zit die te dicht op de rest.

Een fancy duiker naast die Citizen zoals die Blancpain (al vind ik dat een zielloos ding), of eventueel een complicaties erbij (moonphase ofzo) zou mijn voorkeur dan hebben.

Ik vind de JLC “diver” veel vetter.

Waarom?
Lekkere casual knaller en ik mis die een beetje in jou mooie collectie.
De Zenith en de Explorer kunnen dit gat dichten maar de Milgauss is hier wel een stukje beter in

De Reverso is mooi, maar vind t veel geld voor dat weinig sprekende.

Man ik dacht eerst even zonder het hele verhaal te hebben gelezen te moeten kiezen uit jouw huidige collectie.
Gelukkig niet ,want damn wat lekker!
Na de rest te hebben gelezen:

De reverso als je pols het kan hebben, en anders de Nomos :ok_hand:

1 like

Die Nomos kan toch nooit op tegen de lange en die 2 grand Seiko 's? Dat blijft altijd een net niet met dit horloge geweld al in de verzameling.

1 like

Blij en tevreden zijn :slight_smile:
Persoonlijk vind ik de Milgauss heel cool en bijzonder, dus voor mij zou het die worden!

In het blauwe gedeelte staan 2 mooie voor in je collectie. Een Zenith Defy en een Cartier Santos.
Eens wat anders :ok_hand:

2 likes

Van je eigen suggesties vind ik de Blancpain het mooiste, gevolgd door de Milgauss. Ik zou ze echter geen van beide kiezen. Ik zou eerder gaan voor een
Tag Heuer Monaco

of een Tudor Heritage chrono

of een Mido Multifort dual crown

Die JLC Polaris die hierboven al genoemd werd is ook een mooie optie.

Of deze horloges allemaal binnen je budget vallen weet ik trouwens niet.

1 like

Het minpunt is gelul, dus dan lijkt de keuze me duidelijk.

Nomos Signalweiss in alle ere, ik heb veel plezier van de Ahoi Dunkel, maar evengoed is een Reverso Medium KS in Blau fantastisch.

En tegen de tijd dat je daadwerkelijk een ouwe lul bent is het gedistingeerd.

Hmmmm … dat rood is cool, het moet gezegd.

Wat kost zo’n blauwe reverso eigenlijk?