Eind van dit jaar ga ik een nieuwe baan aan. Een mooie promotie en een mooie afsluiting van een vorige periode. Het lijkt me leuk om daarbij een horloge aan te schaffen, maar welke?
Ik ben benieuwd welk van de volgende 4 horloges jullie zouden kiezen. Uiteraard is dit persoonlijke smaak en zit redelijk wat prijsverschil tussen sommige horloges. Bij elk van deze horloges is ontzettend veel te vertellen zijn, zoals over geschiedenis, technische details, of het in collectie past, etc. Voor nu ben ik benieuwd wat jullie zouden kiezen, en waarom.
Een iconisch horloge. Hier zijn veel verschillende modellen van (waarvan nu ook een te koop in het blauw). Ik neig naar monoface en classiek model: lekker Art Deco en ontwerp waarvoor hij bedoeld was.
Iets totaal anders: een jumping hour complicatie, waarbij de uren niet op de gebruikelijke plaats staan. Voor wie deze niet kent: video opzoeken is aan te raden. Geen nuttige complicatie, wel leuk.
Als ik zo’n bedragen zou uitgeven aan een horloge zou ik vooral men eigen gevoel volgen.
Niet dat ik zo’n horloge zou kopen en dragen maar als je mij laat kiezen ga ik voor de Breguet
De JLC is gewoon top. Apart, compact, cool, verfijnd. De Breguet - hmja, zeker niet mis. Maar ik heb het niet voor horloges zonder secondewijzer, en dat rosé goud is evenmin mijn ding. De 9067BB daarentegen…
met die raar geplaatste kleine seconde die om een of andere reden toch minder ergernis opwekt dan ik van mezelf zou verwachten.
De AP is mij veel, veel te druk. Moeilijk de vinger op te leggen waarom, een vintage UG Tri-Compax heeft minstens evenveel informatie op de wijzerplaat maar die stoort niet. Deze wel, en hard.
Franck Muller Crazy Hours… pfoe. Die moet ik laten bezinken. Bonuspunten voor de kastvorm, de wijzers, en het eigenzinnige. Misschien wel leuk.
Gefeliciteerd & mooi voornemen! Mijn keuze? Breguet. Da’s voor mij een merk - en model - dat in de categorie “klassieke grail” valt. Zo stijlvol, zo rank, zo ingetogen chique. En dan de traditie van het merk erbij. Altijd interessant om te zien hoe die voorkeuren voor ieder verschillend zijn. Gelukkig valt er wat te kiezen in dit wereldje.
Ik vind dit wel een leuke touch, er zijn zo ook een paar LUC chopards met een off center seconde.
Het enige horloge van deze vier wat mijn interesse opwekt is de Crazy Hours, leuk idee. Maar lijkt me in de praktijk vrij moeilijk bruikbaar. Maar wel een conversation piece, en altijd weer genieten. Denk ik
Ik zou voor de Jaeger-LeCoultre reverso gaan maar dat is puur persoonlijk. Maar om dan wat meer in het thema van de andere horloges te blijven zou ik dan de gouden reverso met zwarte wijzerplaat kiezen. Die heb ik onlangs nog even om mogen doen bij de AD. Echt een bazenhorloge hoor! Prachtig!
Ondanks dat het een her-opgestart merk is in feite, zonder meer de Breguet. Maar dat is ook omdat ik al een (ronde) JLC heb. Typo in JLC gefixt. A en de E - volgorde. En een R toegevoegd.
De FM is een leuke gimmick; maar - heb geen idee wat het kost, doch de ergernis van aflezen gaat het al snel winnen van de “leuk” van de innovatie.
Ik zou persoonlijk voor de reverso gaan! Veelzijdig horloge en spreekt me het meest aan qua looks, ik zelf zou dan voor een duoface gaan. Kun je zo af en toe wisselen met wijzerplaat
Mijn keuze zou zonder twijfel uit gaan naar de AP. Vind de Franck Müller te gimmicky, de Reverso lijkt me te dik dragen en hoewel ik veel respect heb voor Breguet en wat Abraham Louis Breguet heeft betekend voor de horlogerie vind ik die steltige lastposten niet om aan te gluren.