Wat zouden jullie kiezen? Jaeger-LeCoultre/Breguet/Audemars Piguet/Franck Muller >> Post 81 de uitslag met NA

De Franck Muller natuurlijk!

Maar bij vragen op HF zal die het minst populair zijn, want niet veilig saai genoeg en waardevastheid is hier ontzettend belangrijk.

5 likes

Ik zou voor het oudere type gaan, de 5140.

2 likes

Dat dus.

Ja, dat is altijd een beetje jammer en beperkend én waarom echt iets te vaak voor dezelfde horloges wordt gekozen. :roll_eyes: :yawning_face:

Vind de eerste drie trouwens nogal ouwelöllenhorloges (en ik ben er zelf een, dus I should know! :stuck_out_tongue_winking_eye:) en de laatste nogal mwah. :grimacing:

Zal er 'ns een nachtje over slapen.

Voor mij de JLC: de mooiste.
En dan nog die naam, Zjeezjer lekoeltruh

Voor mij de Franck Muller :ok_hand:

Ik ook, maar het is een horloge van 6500 Euro wat ze voor 11500 euro aan de man willen brengen. Ik erger me daar aan.

Gewoon nee.

Mechanische perpetual calendars zijn een ergernis om te zetten in roulatie. Mooi, maar nee.

Ik zeg doen. :smiling_face:

2 likes

Dat moet wel een stevige promotie zijn als je dit soort horloges koopt, gefeliciteerd! Voor mij zeker de Breguet, grote klasse. En zeker niet de Franck Muller, beetje proleterig en ik denk de allergrootste afschrijver.

1 like

By far de Breguet.

1 like

deze ja :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Voor JLC reverso gekozen omdat ik dat horloge vrijwel altijd zou kunnen dragen. Bij AP gaat dat al meer richting bijzondere gelegenheden.

Heel jammer dat de genoemde en afgebeelde Audemars Piquet niet meer wordt geproduceerd. Prachtig horloge. Daar zou ik voor kiezen.

1 like

Lange & Sone

Huub

Lange & Sone

Geen… vind ze alle vier eigenlijk niks!

Natuurlijk persoonlijk…

Ik zou gaan voor een duiker met een stalen band. Dresswatches is niks voor mij!

1 like

Gefeliciteerd met de nieuwe baan! Tof dat je dit gaat vieren met een nieuw horloge.

Als eigenaar van drie Reverso’s raad ik de Reverso uiteraard aan. Ga wel even passen! Mijn voorkeur gaat uit naar de “grande taille” maat.

Ik vind de getoonde Breguet overigens ook heerlijk! Rustig door het geringe aantal wijzers maar toch genoeg te zien door de handguillochering.

Succes met de keuze!

1 like

Mooie gelegenheid voor een nieuw horloge! De Reverso is echt heel duur geworden voor wat he tis imho, tenzij je een mooie deal kan doen. De laatste 2 zeggen me niet zoveel ook… hoewel dat jumping hour uurwerk wel iets speciaals is weer! Ik ben het meest gecharmeerd van de Breguet, die is heel verfijnd en op een casual bandje breder draagbaar dan het lijkt :+1:

Enkel jammer dat ze die small second variant in een kleinere diameter niet meer maken. Maar dat was dan weer een handwinder, terwijl deze een mooier uurwerk heeft. Keuzes keuzes :blush:

Gefeliciteerd met de promotie en veel succes!

Dit topic laat wel weer zien hoe verschrikkelijk conservatief en mainstream dit forum is. Drie gouden horloges met complicaties en in sommige gevallen haute horlogerie afwerking / eigenschappen. En 1 stalen instap JLC met een draaiend kastje. En welke wint?

Had er een simpele oyster perpetual of explorer 1 als optie bij gegeven en die had glansrijk gewonnnen, want: stoer en staal voor echte mannen. Lekker praktisch en draagbaar :smiling_face_with_tear:

5 likes

Ho ho ho

Ik hou van dressers, maar minder van de getoonde opties.

Die AP is echt práchtig, wat een horloge :heart_eyes: Heerlijk dat goud en een mooie complicatie, toen AP nog meer was dan veertienduizend APRO iteraties. Voor mij een no-brainer. Gefeliciteerd met je nieuwe baan en succes met de keuze :smile:

Voor mij zonder twijfel de Breguet; prachtige details tot in de puntjes :ok_hand:
Reverso kan mij nooit zo bekoren; rare stoeptegel die bij bijna niemand mooi om de pols zit; zelfs op die foto zie je het ding haast liggen wiebelen. De AP heeft een mooie plaat en complicaties, maar die vormeloze jaren 90 kast is een afknapper. Zelfde geldt voor de Franc Muller, kast mist verfijning.

2 likes