Wat zouden jullie kiezen? Jaeger-LeCoultre/Breguet/Audemars Piguet/Franck Muller >> Post 81 de uitslag met NA

Kan ook gewoon smaak zijn toch??

1 like

De getoonde opties lopen toch aardig uiteen qua complicaties, kastvorm, etc. Alleen de kleur goud is hetzelfde. Wat zou jouw keuze voor een dresser zijn dan?

1 like

Beiden kunnen ook in goudkleur

2 likes

Dat zou inderdaad kunnen kloppen… jammer genoeg. :joy:

1 like

Mooie opties! Ik denk dat ik het met ‘minder tierelantijnen’ goed samenvat. Die chopard zie je zelden, mooi uurwerk ook.

2 likes

Het sta je vrij suggesties te doen! Ik ben verbaasd hoe weinig andere opties genoemd worden.

Uiteindelijk blijft een persoonlijke smaak. Als tussen deze vier geen horloge bij zit die richting je smaak gaan, vraag ik me af in hoeverre je voorstel bij mij in de smaak gaat liggen. Maar wie weet!

Mooie suggesties voor andere Breguet. Zelf zat ik te denken aan de 5157 zoals hierboven genoemd. Dat er geen secondewijzer is lijkt me niet handig, maar zoiets nog niet in collectie en past meer in het dress idee wat ik heb.

Andere optie zou de 5907 zijn, 34mm handopwind en een decentrale seconde die wel in het midden staat.

Bron

3 likes

Als een Quantieme tot de mogelijkheden hoort dan altijd daarvoor gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan
da`s horologisch toch :hugs: :+1:

2 likes

Heb ik intussen gedaan een paar posts hierboven.

Kijk ook eens bij Hentschel en L.U.C.

Breguet verreweg de mooiste, FM verreweg de leukste!

1 like

Je bedoelt “beiden kunnen ook in goud”. Kom op. Het zijn geen PRXen.

Waarom zou je in godsnaam ooit tot op de seconde moeten weten hoe laat het is? Dan heb je nog niet genoeg promotie gemaakt. Wacht met de aanschaf tot je een niveau bereikt hebt wat zo stratosferisch is dat tijd een bijzaak is geworden, iets voor ondergeschikten en buitenlui.

1 like

de foto’s zijn al van horloges in goud, witgoud welliswaar.

1 like

Het was maar ter verduidelijking om te voorkomen dat iemand zoiets vulgairs als doublé of… brrrrrr… DLC/PVD coating zou gaan noemen.

1 like

die Hentschel begint me wel meer en meer te trekken. :grimacing:

4 likes

Breguet, vanwege het uurwerk.

1 like

Breguet, maar dan Tradition 7027. Betere combinatie van afwerking en iconisch design ga je onder 20k nergens vinden wat mij betreft.

4 likes

Vrij ongenuanceerd geschreven, maar ik begrijp je punt. Ik ben het met je eens, en juist op een dress watch lijkt me geen secondewijzer meer rust geven.

Een seconde wijzer op de wijzerplaat heeft in mijn ogen twee functies:

1. De tijd tot op de seconde aflezen, en dat is inderdaad zelden handig. Een enkele keer is dat voor mij handig, om te meten hoevaak iets per minuut gebeurt.
  2. Een reden die vaak vergeten wordt: om te zien of je horloge nog loopt! De eerste Omega Flightmasters hadden een 24h subdial, en geen secondewijzer. Veel gehoorde opmerking was dat mensen niet snel konden zien of hun horloge nog liep. De tweede versie had een subdial met secondewijzer. Ik zou denken dat je bij de Flightmaster door de chrono te starten je ook kan zien of het uurwerk nog loopt, en bij Breguet kan je aan de achterzijde kijken of luisteren, maar ik verzin dit niet.
3 likes

Iets wat de liefhebbers van vintage gegarandeerd herkennen. :rofl:

Keihard dit, voor mij. Geen beweging op de wijzerplaat is onmiddellijk alarmlichtjes die afgaan. Idioot maar het is niet anders. Ik heb serieus overwogen om een Meistersinger hoger op de lijst te zetten puur om die reflex de kop in te drukken.

3 likes

En dan staat die meistersinger stil, en sta je een halve minuut te staren tegen dat je’t snapt.

Been there…

3 likes