Ehm Ja!
De audemars piguet is wel echt schitterend, lastige keuze heb je te maken. Ik ben heel benieuwd wat het wordt!
Dat is voor mensen die geen vertrouwen hebben in hun horloge. Of voor mensen zonder geduld. Als je op je horloge kijkt, en je kijkt vijf minuten later nog een keer, doet je horloge het als het horloge voortgeschreden is.
Natuurlijk, chargeren kun je leren. Ik doe dat ook voor effect, dat moet je niet te serieus nemen allemaal.
Voor mij absoluut de Reverso. Iconisch horloge. Ik hou er van!
Geweldige keuzes hoor, mooie manier om een mooi moment te markeren.
Heb zelf een poosje een Reverso gehad, kreeg toch weinig polstijd. Geen alledaags horloge voor mij.
Breguet en AP zijn geweldig. Beetje praktisch gedacht zou ik niet zo snel een perpetual calendar nemen.
Die Breguet is echt een subliem voorbeeld van understated, briljante afwerking en Zwitserse horlogerie. Het merk verdient meer liefde van zn eigenaren.
FM - niet mijn smaak
Mijn Franck Muller Vanguard Crazy Hours….geweldig horloge!
Beetje apart, maar dat maakt hem juist zo leuk!
Zelf meerdere Reverso’s gehad, maar met geen ervan een klik.
Breguet blijft een prachtig merk…
- Die secondewijzer zien ronddansen is voor mij ook een bijna een vorm van meditatie. Kan er naar blijven kijken.
Verder zeg ik Breguet als je echt op zoek bent naar een ultieme dresser.
Geen van de vier maar als het dan moet een Brequet met secondenwijzer(tje).
Mijn voorkeur: doe het meteen goed, niet tobben met b-garnituur.
Patek Philippe Calatrava
Ik hou van gekke horloges, bijna hoe gekker hoe beter. Vanuit dat perspectief zou ik bij de keuze tussen deze vier voor de Franck Muller gaan.
Die zou ik kiezen. Ik kan me die niet veroorloven maar anders zou ik hem morgen gaan kopen. Prachtig, niet te druk en heel verfijnd.
Ik vind de Franck Muller supergaaf maar ik kan er niet goed tegen als ik te veel moet nadenken over hoe laat het is als ik een horloge zie.
Ik vind de AP prachtig, ik vind een triple date en moonphase geweldig maar misschien net wat te druk. Denk dat je hier ook wel mee wegkomt als je 'm casual draagt.
De Breguet is in alles volledige klasse. Maar zelfs voor de gemiddelde boardroom toch snel overdressed.
Ik zou dus denk ik voor de JLC gaan. Persoonlijk dan wel voor een duoface als een soort verstopte gadget. Maar ik kan je overwegingen om voor de klassieke monoface te gaan begrijpen.
Heel erg leuk! Dank voor het delen. Ik wist niet dat deze ook op het forum was. Prachtig horloge
Zou dan gaan tussen de JLC en de Breguet. De Reverso is altijd goed, Breguet is erg understated, maar dat is misschien juist de kracht.
Muller vind ik niet veel aan, en deze complicatie is technisch knap, maar gaat volledig voorbij aan het doel van een horloge. Het merk AP is helaas nogal populair geworden in de foute kringen. Jammer, maar net als met Rolex straal je dan misschien iets uit wat je niet wilt.
Ook een goede tip! Maar welke Calatrava? 5120, of de nieuwere 6119?
De worldtimers zijn ook prachtig, zoals de 5130R.
Die moest ik even opzoeken.
De nieuwere 6119:
De 5120:
Twee heel erg verschillende horloges, vind ik. Afgezien van de bezel lijken ze in niets op elkaar. Ik vind de 6119 mooier, maar het is wel appelen en mandarijnen vergelijken
Heel mooi maar ook redelijk druk, vind ik.
Romeinse cijfers doen het bij mij nooit zo lekker. Geen idee waarom.
Idd pp calatrava en dan de golden ellipse. Ooit verkocht en nog steeds spijt van.
De AP, voor mij zonder twijfel maar ik begrijp deze topics nooit zo goed want zo een keuze is zo ontzettend persoonlijk en de smaak van anderen zo irrelevant.
Persoonlijk vind ik de Audemars Piguet de mooiste