Ik heb ondertussen sinds ik mij heb voorgesteld in 2018, alleen maar bijgekocht, meer en meer groeit de collectie. Er zit echt van alles bij, wel bijna allemaal vintage een aantal chronografen en zelfs enkele nieuwe horloges (vooral een aantal duikers). Ook kwa merken ga ik alle kanten op en koop ik wat ik leuk vind. Of het nou een seiko, pontiac, omega etc etc is maakt tot nu toe niet zoveel uit, met een uitzondering een weinig geliefd merk Delbana, daar heb ik er ondertussen behoorlijk veel van Heeft een horloge mijn inziens iets anders, aparts (of iets wat ik nog niet heb) dan schaf ik het aan…
Ik heb wel altijd het voornemen gehad om horloges weg te doen maar eigenlijk hou ik het meeste zelf zoals denk ik de meeste (vintage) forumleden.
Nu het volgende, ik wil toch echt wel wat gaan minderen in aantallen (niet in liefhebberij) en zou jullie willen vragen om mee te denken welke merken/types of specifieke horloges ik weg zou moeten doen om tot een compactere verzameling te komen. Ik heb vanochtend even snel een overzichtsfoto geschoten maar zal later betere foto’s toevoegen. Extra vragen, suggesties of meer info nodig ik hoor het graag.
Zitten er horloges die iets minder ‘joy’ brengen dan de ander? Zo niet, dan zou ik kijken nar draagtijd. Zonde als een horloge nooit gedragen wordt, kun je een ander blij mee maken.
Helemaal eens allen verdienen draagtijd, maar wat je Joy brengt verschilt nog als eens in de tijd. En oudere aankopen wegdoen vind ik soms nog best lastig merk ik…
Bij mij tel ik 57 stuks, weinig vintage, verzameld in 12 jaar. Ik kan dus weinig goede raad geven.
Twee jaar terug heb ik er een tiental verkocht, maar sindsdien weer 12 stuks bij gekomen. Ik kom moeilijk tot verkopen. Ieder horloge heeft zijn verhaal en dan grijpt het naar mijn hart en zakt de moed in mijn schoenen.
Wellicht kun je de vraag uitstellen tot het moment dat je iets nieuws voor ogen hebt. Dat helpt mij namelijk altijd: ik heb vaak een aantal horloges waarvan ik zeg “die doe ik never nooit niet weg”. Maar soms komt er een droomhorloge voorbij die ik echt hebben móet. Dan kan ik ineens wel van een aantal afscheid nemen, zeker het helpt bij het financieren van de nieuwe aanwinst. Killing your darlings kan soms verfrissend zijn. Ben benieuwd waar je afscheid van gaat nemen, laat het weten .