Wat zouden jullie wegdoen?

Kopen om het kopen lijkt het op, elk horloge heeft wel iets afwijkende van een ander horloge.

Ik heb er 8 en dat vind ik al teveel, wat voegt het op een gegeven moment toe?

1 net horloge houden, 1 sport horloge, 1 klus horloge, 1 graal voor de liefhebberij, en de sentimentele waarde kan je houden.

Rest weg, start er een winkel mee.

1 like

Ik ben nieuwsgierig naar de collectie, wat een uitgebreide verzameling heb je liggen.

De tips hierboven geven je denk ik al veel richting met het uitdunnen.
Waarom wil je überhaupt minderen? Wat levert je een compactere verzameling op?
Meer rust? Meer draagtijd & waardering voor degene die je wel draagt? Meer geld om een grail te kopen? Meer kastruimte? Misschien helpt dat antwoord je ook om een keuze te maken.

Voor een verzamelaar is verkopen een stuk moeilijker dan kopen en dat heeft vaak minder met rationele argumenten te maken.

Nog een optie, misschien helpt deze bij het kiezen:
Leg ze allemaal op een rij van links (minst gehecht) naar recht (meest gehecht).
Bepaal hoeveel horloges weg mogen en tel dat aantal van links naar rechts.
Dan heb je de selectie gemaakt en kun je verder tot uitdunnen overgaan.

Succes ermee in ieder geval!

1 like

Tja, Het is natuurlijk een mooie collectie, verkoop de horloges maar als je ooit in geldnood komt. Het is toch prachtig om er naar te kunnen kijken. En als je gaat verkopen kan je er nooit meer naar kijken en misschien krijg je er spijt van, en dat geld spendeer je misschien aan iets onnozels.

1 like

Geld op de bank is ook niet slecht, zo verzameling maakt je (als ze gewoon in huis liggen) kwetsbaar, een inbreker neemt ze mee ga ik.van uit, dus hoe meer hoe groter de impact van diefstal, en dan kan je zeggen ja verzekerd, maar toon het eerst maar eens allemaal aan, overal gekochte horloges zonder bonnen met vintage…

Overdaad schaadt :rofl:

Dat is een behoorlijke verzameling. En enorm kostbaar als je ze in top kwaliteit wilt houden en ze iedere 5 jaar voor een servicebeurt weg brengt.

Ieder horloge verdiend draagtijd tenzij je hem hebt gekocht als investering.

Anders Max. 9 van je favoriete horloges eruit pikken. Houdt daarbij wel een variatie aan (daily, dress, sport, zomer/strand etc) zodat je voor iedere gelegenheid een klokje hebt.

De rest verkopen zodat de andere (lees: leden op dit mooie forum) mee kunnen genieten van de collectie.

Van de opbrengst een grail kopen.

1 like

Kopen om het kopen lijkt het op, elk horloge heeft wel iets afwijkende van een ander horloge.

Het probleem is bij mij tweeledig :

1. snel verlekkerd worden op een horloge
    en/of
    denken dat je een koopje kan doen,

2. moeilijk afscheid kunnen nemen.

2 likes

Bij deze iets (met de nadruk op iets :sweat_smile::grimacing:) betere foto’s

3 likes

Is Vintage nog steeds je ding? Zo nee, alles eruit en een 3 piece aanschaffen.

3 likes

Dit boek kun je wel van me lenen

hoarding

Ik moet het nog ergens hebben

16 likes

Zie heel veel hetzelfde met een andere kleur wijzerplaat of een andere kleur band. Zodra de COVID over is kom ik je wel helpen met opruimen…

2 likes

Je moet gewoon een doos maken met horloges die je vaak draagt.
Dan een doos met horloges die je minder vaak draagt.
Dan die wat je het allerminst draagt.

En dan leg je die laatste doos eens weg ergens in een donkere krocht van je huis.
Als je ze na een maand nog niet mist kan je ze prima wegdoen. De gele zou ik echter houden.

3 likes

:rofl::rofl::rofl: Bedankt voor je support

1 like

Als zomerklatser zeker :rofl::rofl: Is een goedkope Quartz als strandhorloge gebruikt :beach_umbrella:

2 likes

Ja vintage blijft mijn ding! Op een aantal duikers na

Geel is gewoon mijn ding. Ik ben de Nederlandse Ali G

1 like

Alles weg en 1 of 2 horloges kopen die je echt draagt!

Makkelijke vraag, lastig antwoord. Volgens mij moet je starten met jezelf af te vragen of je nog steeds het zelfde doel nastreeft als toen je begon. Op basis daarvan kan je gaan categoriseren. Ik zelf zou heel onrustig geworden van zoveel horloges ipv blij.

Gast, ik maak het bont met m’n 22 horloges, maar dit is echt next level! :rofl:

Ik telde 44 (!) dressy horloges met zilveren, creme, witte en champagne platen.

Als je er daar nou eens vier van uitzocht en de rest de deur uit schopte, de meest onderscheidende, of je favorieten, dan had je al twee dozen minder met spul. :wink:

Dat dus. En ik zou die two tone DJ hommage er uit gooien, want evidente hommage, dan zou ik alles wat onder de 34mm is pleite doen, inclusief dat ene ding met dat damesbandje.

Knapt een stuk op, wat ik je brom.

Zitten pareltjes bij hoor, maar veel te veel overlap.

5 likes

Als minimalist zou ik hiervan 99% zo in de kliko(lees mp) flikkeren. Dit is toch niet normaal meer :sweat_smile:

Nee 3 (oké max 4) horloges, dat is genoeg voor mij.
-Twee die altijd blijven (regulars)
-Eén of twee die je steeds flippert om de spanning erin te houden :wink:

2 likes

Niets wegdoen, maar een (online) webshop beginnen. Maak van je hobby je beroep :+1:

2 likes