Watch Essentials app - test je kennis over horloges!

Gaaf dat je al klaar bent. Ik ben er bijna uit. Hoorde je bij de eerste 1000 ? :relaxed:

1 like

Geen idee eigenlijk…ik kreeg deze mail…

Dear The President, ( stond m’n eigen naam)

Thank you for registering.

Within 5 days you will receive all necessary information in order to register for the HH Certification session of your choice.

Sincerely,
Fondation de la Haute Horlogerie

Dus ik zal jullie op de hoogte houden dan…ben benieuwd wat die “session” inhoudt…

1 like

Volgens mij betekent dat gewoon examensessie; de plek waar je dat examen moet/ wilt doen. Ik dacht overigens dat ze het ook online afnemen, maar die optie zullen ze je dan ook nog wel aanbieden.

Ik ben benieuwd :relaxed:

Dan ben je wel een officiëel gecertificeerde watchnerd. Als je dan aankomt op de Rikketik wordt er een erehaag gevormd en voor je geklapt.

4 likes

:joy::joy:

1 like

Ik heb bericht over het examen…1 uur de tijd voor 80 vragen…min 70% voor een voldoende…ik lees niks terug over kosten maar ik zou me eerst moeten aanmelden…De kosten zullen dan vast wel getoond worden…ik denk niet dat ik het examen ga afnemen…

1 like

Mooie app al heb ik een meningsverschil met één van de antwoorden over de functie van een horlogekast.
Hierin had ik oa bescherming tegen magnetisme aangegeven wat onjuist was. In theorie zal een dikke stalen kast toch enige bescherming tegen magnetisme moeten bieden of is dit onjuist?

1 like

Dat zou je zeggen inderdaad. Om een kast te beschermen tegen magnetisme, hebben sommige horloges gebruik gemaakt van zo’n Faraday cage. En verder hebben ze het ook altijd over antimagnetische spiraal in een horloge. Klaarblijkelijk doet de kast op zich dus niet zoveel tegen magnetisme :relaxed:

Als je bij de eerste duizend mensen hoort die de app afronden, mag je de test gratis doen. Daarna moet je betalen, volgens mij bijna 400 CHF :relaxed:

Ik ben bijna klaar en heb voor bijna alles een 9, behalve welke merken bij welke groep horen, daar wist ik geen fluit van…had ik me nooit in verdiept :grin:

Ik denk het niet omdat in de Milgauss zit/zat een extra (gietijzeren?) kast omheen om hem te beschermen tegen magnetisme…gisteren een magneet op mn AT gezet en…niks…liep gewoon door alsof er geen magneet aan vast zat…mn Seiko stopte acuut…

Ik zal me eens aanmelden om te kijken of ik gratis mag (zal wel niet) en of ik daar zin in heb…to be continued…

1 like

Ja precies. Magnetisme is een straling en een dikke plak staal houdt dit deels tegen lijkt me.
Dacht dat dit ook één van de redenen was dat veel duikhorloges zijn voorzien van een dikke caseback (buiten het waterdichtheidsverhaal).
Al is @Klokkengek het eens met de app obv een logisch verhaal :sweat_smile:

Waanzinnig mooie app​:grin::+1:

Volgens mij heeft het zoals @klokkengek ook deels aangeeft met de onderdelen te maken…anti magnetisme wordt bereikt door het gebruik van non magnetische materialen…bij de Omega AT is dat een o.a. Een balanswiel van Si en tal van andere non magnetische onderdelen…dan kan de achterkant dus wel met een open caseback…en dat zien we bij de AT dan ook terug…

1 like

Nou…@horloG Ik mag me dus gratis laten certificeren…ik ben nu wat verder in het traject en een demo aan het doen…zie hier een paar vragen…

Nou ik denk dat weet ik wel…dat is “C” Natural rubies or sapphires…

Toen kwam deze vraag…

Weet iemand daar het antwoord op??:joy::joy:

1 like

Het zou Engels moeten zijn…kijk maar links in de hoek…

Bij twijfel altijd de tweede optie toch, dus 60 :stuck_out_tongue:

1 like

Nou ik zit ook bij de eerste 1000, enige nadeel, de dichtstbijzijnde examen locatie is München…

:pensive:…tja, ik vroeg me al af wanneer het “avontuur” afliep…nu dus…jammer

Wacht, er zijn mogelijk ook online examens, ik heb een email gestuurd…