Ik ben ook klaar mannen ( @HorloG, @The_President ) en ook bij de eerste 1000! Zou iedereen bij de eerste 1000 horen ???
Er zijn inderdaad online examens, dat staat in de bijlage bij de email die je kreeg. Je moet van tevoren reserveren en op die dag exact inloggen. Je moet 70% goed antwoorden. Er is geen tweede kans
Ik ben heel benieuwd, maar ik ga het examen zeker doen. Ik vond die app heel goed van kwaliteit en de studiestof eigenlijk ook. Er waren best wat dingen die ik niet wist, of niet precies genoeg wist en dat gaf toch wel een uitdaging. Ik heb er lol in!
Ik had alles ruim voldoende in de app, behalve de vragen over welke merken er zelfstandig waren en welke merken er bij welke overkoepelende groepen behoorden. Die heb ik tot mijn grote schaamte drie keer moeten maken… en dat na ruim 40 jaar ‘Klokkengekte’
Leuk! Als ie online te doen is ga ik hem vast wel doen…ik kende de Kering Group niet maar daar vallen dus o.a. Gucci, Stella en Brioni (kledingmerken) maar dus ook Ulysse Nardin en Girard-Perreguax onder…
Zo’n 15 à 18 jaar geleden- weet het niet meer precies- waren mijn vrouw en ik naar de TEFAF in Maastricht. Daar had Harry Winston toen een zeer chique stand (ze waren toen vrij actueel met hun horloges) en die hebben we bezocht. Niet mijn smaak, maar wel heel indrukwekkend en…heel duur! Er was veel beveiliging en heel veel ‘HoytieToytie-publiek’ … Leuk om mee te maken, maar niet echt voor mij
Telt gezien in een etalage bij de juwelier ook? Dan wel, op Place de Vendome in Parijs…Daar ook een paar jaar geleden voor het eerst een Richard Mille gezien…ook niet mijn smaak…
Hoe ga jij je voorbereiden op die test? Alleen de informatie uit die app + de proeftest op de site van FHH, of ook andere stof (boeken) doornemen? Ik heb ze er twee dagen geleden een email over gestuurd, maar helaas geen antwoord.
UPDATE: ik ben ingeschreven voor de test en ga hem op 1 juni afleggen. Ik weet nog niet hoe ik mezelf goed genoeg kan voorbereiden, omdat dat eigenlijk niet op hun site wordt vermeld. Het lijkt me dat die App alleen niet voldoende is.
Ik hou jullie op de hoogte over hoe het afloopt
Ik moet nog, ik heb mijn examen wegens technische problemen moeten verplaatsen. Hou er rekening mee dat er allerlei eisen aan het online examen worden gesteld. Men wil via de webcam vaststellen dat er niemand helpt, dat je geen spiekbriefjes hebt verborgen en dat je je in een afgesloten ruimte bevindt.
Ik ben voor mijn werk voor vrij veel skills en methodieken gecertificeerd, en daar zitten er een aantal bij waardoor je echt het verschil maakt als je ergens solliciteert. Nu ben ik niet direct van plan bij een juwelier of horlogemerk te gaan werken, maar wie weet… bovenal is het gewoon leuk om te doen en je leert er ook nog wat van.
Net even op m’n telefoon geprobeerd; crasht gelijk al bij het openen.
Maar ik heb dan ook een oude brik van een telefoon. Zal het vanavond nog eens op m’n tablet proberen…
Gewoon- in mijn geval- uit overweging van hobby, omdat ‘horloges’ je hobby is
Of b.v. als je wilt werken bij een officiële dealer van een groot merk. Die examens van FHH zijn officieel erkend in de horlogewereld (de wereld van de Haute Horlogerie) en worden steeds meer gevraagd voor functies in sales, customer service, etc in die branche