Watch Essentials app - test je kennis over horloges!

Staal geleid magnetisme, zeker als het geen mesh is maar een blok. Een faraday cage, wat @Klokkengek zegt, wordt vaak gebruikt. Da’s gewoon fijnmazig metaal wat electromagnetische velden opheft. Die zitten ook in de deur van je magnetron, trouwens. :slight_smile:

Dat gezegd hebbende, er wordt al sinds 1880 geëxperimenteerd met non-ferro materiaal voor horloges. Palladium was er als eerste bij, maar Omega werkt nu met silicium balansveren en non-ferro materiaal in het uurwerk, waardoor je 15.000 gauss kunt weerstaan.

Dit is een goed artikel:

En er is natuurlijk dit:

en met andere inhoud dit:

1 like

Toch blijf ik van mening dat de case magnetisme kan tegen houden (al is het een klein effect) terwijl de app het fout rekent.
Toevallig kwam ik voorbij dit horloge laatst:

Door aan de bezel te draaien verschuift een schild om het balanswiel te beschermen tegen magnetisme volgens Ball in het
artikel ABlogToWatch.
Natuurlijk is het beter om gevoelige onderdelen van siliconen te maken maar de case heeft een, misschien geringe, functie wat betreft magnetisme (denk ik).

1 like

Die iris kan natuurlijk ook een zeer fijne mag zijn doe onderdeel ijs van een interne zachtmetalen Faraday kooi.

Die constructie bewijst voor mijn juist dat de kast zelf niet helpt. Waarom zou die extra shielding anders ingebouwd moeten worden, nietwaar?

Of jij moet de kast definiëren als kast + kooi, dan is het plots een semantische vraag ipv en technische. :grinning:

1 like

Ik zie het als onderdeel van de case inderdaad evenals een faraday cage.
Mijn definitie van de case is het omhulsel van het uurwerk waar deze beschermingen inzitten (dus er bijhoren). Kan zijn dat ik het begrip case te ruim vat natuurlijk…

1 like

Of ik te nauw. :grinning: :grinning: :grinning:

2 likes

Eén ding kunnen we wel vaststellen: @Temporis is vasthoudend als hij ergens voor staat! Tchakkaaaaaa !!! :relaxed: :smiley: :+1:

En ik ga zondag a.s. Libanees eten…bij El Reda ! :wink: :+1:

1 like

Heb enkele dagen geleden ook de app afgerond en een code gekregen om het examen af te leggen. Het mijne staat gepland op 24 juni. Spannend!

1 like

Ik heb zojuist de bevestiging gekregen dat ik ben geslaagd voor het “Watch Essentials” examen, en om heel eerlijk te zijn vond ik het toch best wel pittig, dus ben ik extra blij dat ik het toch heb weten te halen.

5 likes

Van harte gefeliciteerd! Het was inderdaad geen makkelijk examen :+1: :relaxed:

Wanneer heb jij het examen gedaan? Ik op 1 juni en nadien nooit meer iets gehoord…: Uiteindelijk zelf gemaild en te horen gekregen dat ik geduld moest hebben. :grin: :laughing:

Kreeg jij de uitslag per email?

Heb je nog steeds niets gehoord? Ze hadden toch gezegd één maand?

1 like

Dat betekent kennelijk dat ik niet ben geslaagd. Vind ik op zich niet erg - ik deed dat examen gewoon voor mijn plezier- maar wat ik wel vervelend vind, is dat de communicatie met die lui zo moeizaam verloopt. Ze hadden me allang een berichtje kunnen sturen, ook als ik ben gezakt. Ik vind het niet zo netjes, maar heb me erbij neergelegd :relaxed:

De uitslagen volgen op 15 juli, op mijn verzoek heeft men alvast gekeken…

1 like

Dankje! Dat is leuk om te weten. Dan heb je daar kennelijk een betere ingang dan ik… :grin:

Voor mij is het nu klaar, maar ik ben blij voor jou dat je geslaagd bent! TOP! :+1: :relaxed:

Ik denk dat jij dan ook hoort wat de uitslag is, de resultaten zijn over de hele maand juni.

1 like

Gefeliciteerd!
Heb erg van de app genoten tot het horlogemerk bij het horlogehuis onderdeel kwam. De meeste merken zal ik toch nooit kunnen betalen dus ik had vrede met mijn geringe kennis hierover :stuck_out_tongue:

2 likes

Hun communicatie daarover is echt wel erbarmelijk hé - eerst zeggen ze dat je de uitslagen na een week krijgt, vervolgens wordt dat een maand, en nu zou dan iedereen die in juni examen aflegde resultaat krijgen op 15 juli?

Je hoort me niet klagen hoor, ik heb zelf het examen meegedaan op 24 juni, zou leuk zijn als ik op 15 juli al meer zou weten!

1 like

Ik heb de email gehad dat ik het examen mag doen na het afronden van de app… moet alleen nog de tijd vinden om me in te schrijven. Is het veel en lang dat examen…?

1 like

Ik krijg geen resultaten meer van ze door, want ik heb gisteren ruzie met ze getrapt. En Zwitsers zijn nog erger dan Duitsers: ‘Zwitsers maken helemaal geen grappen!’ :grinning: :laughing:

Dat hele verhaal is al sinds mijn aanmelding uitgelopen op een regelrechte communicatieve ramp. Ik spreek en schrijf zeer goed Engels en Frans en ik heb ze meerdere malen gemaild, ook al vóór het examen. B.v. om te vragen hoe ik mezelf het beste kon voorbereiden. Mijn emails werden gewoon helemaal niet beantwoord.

Tijdens en na het examen werd het nog erger, maar dat bespaar ik jullie… :laughing: :joy:

Ik vond het wel heel leuk om de stof te bestuderen. Naast de demo en het proefexamen heb ik drie dikke boeken over Haute Horlogerie doorgenomen en dat is gewoon heel leuk en interessant. Daar heb ik zeker geen spijt van! :relaxed:

1 like

Zoals gezegd het is wel echt pittig en je bent er drie kwartier mee bezig denk ik. Vooral de merken en onder welke groep deze hangen (of juist niet) is pittig. Ik zou zeker het proefexamen een keer doen, in mijn geval zaten daar vragen bij die 1 op 1 terug kwamen.

2 likes

Ik had naar mijn gevoel maar weinig vragen die op het proefexamen voorkwamen.
Ook ik vond het best pittig, was na 25 minuten klaar denk ik, had ook moeite met de groepen van merken en met sommige vragen over de historiek.

2 likes