Watch Essentials app - test je kennis over horloges!

Ik ben juist iets minder in de techniek en wat meer van de merken en historie. Zolang ze niet te diep in de techniek gaan, moet het dan goed komen… haha

1 like

Wat ze op technisch gebied vragen is niet moeilijk. Het is geen cursus om horlogemaker te worden. Je moet wat kennis hebben van algemeen technische begrippen, meer niet. Die kan je uit ieder goed boek halen en van internet. Succes ! :relaxed:

1 like

Thanks!

1 like

Heb de app ook doorgewerkt maar me niet ingeschreven voor een examen. Had verwacht dat het iets meer technisch inhoudelijk zou zijn. Het hoofdstuk over de merken vond ik inderdaad ook het lastigste, dat is gewoon ordinair stampwerk en daar heb ik altijd al een hekel aan gehad. :grin:

2 likes

Ik had vooral gegokt dat men veel zou vragen over de samenstelling van edelmetaal legeringen maar daar kreeg ik dan weer heel weinig vragen over.

Daarnet een mailtje ontvangen dat de resultaten beschikbaar waren, en ik ben geslaagd met een mooie global score van 18,08/20 :sunglasses: :sunglasses: :sunglasses:

1 like

Van harte gefeliciteerd! :relaxed: :+1:

1 like

Wonderlijk genoeg hebben ze (het FHH) - na het uitbreken van de pleuris met ondergetekende- toch nog mijn examen mee geteld :grin:

Ik ben geslaagd met 87,44 % goed van de 100% :blush: En daar ben ik toch wel heel erg blij mee! :blush:

1 like

Ook van harte gefeliciteerd! :smile: :+1:

1 like

Gefeliciteerd, tegen mijn eigen verwachting in heb ik het slechts gescoord op materialen en niet op merkenkennis. Ik vraag me nu alleen af of ik nog een mooi certificaat krijg…

2 likes

Dankjewel! :blush: Wij behoren nu wel bij ’ The happy Few!’ :sunglasses: :joy:

1 like

En wat was je totaalscore dan in % ?:relaxed:

Volgens mij krijg je certificaat als er bij de resultaten vermeld wordt dat je geslaagd bent…

Mijn score was het hoogst op techniek en materiaalkennis en zoals verwacht het laagst op historiek en cultuur.

1 like

Ja, als je in totaal minstens 70% hebt ben je geslaagd.

Nu ik deze test al gehaald heb wil ik eigenlijk ook nog de Watch Expert Test halen, maar heb absoluut geen zin om hier 385 CHF aan te spenderen :cold_sweat: - daar koop ik liever een horloge voor :wink:

1 like

Haha… ik begrijp het :smile: Ik zou het toch wel willen doen, mits het online kan. Nu kan het nog niet volgens mij en moet je er zelfs voor naar school om je voor te bereiden. Er is n.l. nog geen app voor. Die lessen zijn in andere landen, dus voorlopig zal het denkelijk niet kunnen. Dan eerst maar weer een leuk horloge kopen! :joy:

[quote=“Klokkengek, post:97, topic:104250”]
Nu kan het nog niet volgens mij en moet je er zelfs voor naar school om je voor te bereiden.[/quote]

Volgens mij wel hoor - op https://www.hhcertification.org/en/exams-dates/ wordt vermeld:

HOW TO TAKE THE EXAM?

• Combine a course from the HH Academy with the exam
  • Take only the exam – in class or online
  • Private sessions can be arranged upon request.

Volgens mij is die Watch@Tablet app bedoeld voor dit examen, maar je krijgt daar pas toegang tot als je je ook voor het Expert examen hebt ingeschreven.

1 like

Dankjewel! :+1: Zo ver was ik nog niet gekomen. Ik ga het bekijken, maar de kans is groot dat ik het dan ga doen, als het inderdaad kan. Ik ben toch een paar klokjes aan het verkopen, dan steek ik de opbrengst in dat examen :sunglasses:

1 like

Hoi!

ik heb gisteren nog even contact gehad met het FHH over het Watch Expert examen. Je kunt je inderdaad zo aanmelden, en het is ook inderdaad een online examen, maar er is (voor mij) geen mogelijkheid om je goed voor te bereiden op het examen. De Watch@Tablet bestaat inmiddels niet meer en andere online trainingsmogelijkheden zijn er nog niet. Daar werken ze momenteel aan. De enige mogelijkheid is naar les gaan, maar dat kan niet in Nederland en daarnaast wees de betreffende dame mij op de Bibliografie lijst. Daar staan meer dan 300 boeken op… ga er maar aan staan. Ik kreeg geen inhoudelijk antwoord op mijn vraag welke stof er dan precies bestudeerd moest worden.

Op deze manier vind ik het risico te groot om 400 Euro in dat examen te investeren, terwijl ik niet precies kan achterhalen wat ik moet bestuderen. Dit ter info. Groet :relaxed:

1 like

En? Heb je een certificaat gekregen? :relaxed: