Ze heeft al diverse mooie Quartz. Maar ik wil graag een mooie automaat voor haar. Die Neomatik is 8mm dik, dat zou prima zijn.
Vooral bekend om zijn toolwatches, maar Sinn heeft ook deze mooie 534, met gefacetteerde rand en parelmoer wijzerplaat, automatisch en 34mm.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Christopher Ward The Twelve of C63 Sealander Rocks
Out of the box
Wil je een nieuw(er) horloge of mag het ook vintage zijn? Wat is haar polsmaat?
Staudt heeft net een dameslijn gelanceerd⊠leuk om samen langs te gaan ook
Edit: wacht, ook quartz ![]()
Ik zit er sterk aan te denken mijn vrouw een Junghans Max Bill Handaufzug cadeau te doen. Dan kan ik ook eens een 34mm proberen.
Mw. Canter koos deze, weliswaar in 31mm en met diamantjes.
Maar een 36 zonder diamanten moet rond de 3K-ish ook nog wel lukken.
Beetje korting regelen ![]()
Deze stond ook op de lijst! Heb ik ook bij S&C in mân handen mee gestaan. Mooi ding!
Weet je zeker dat je voor 36mm wil gaan?
Sinds dat mijn vrouw een 30mm at heeft vind ze de rest van haar horloges veel te groot.
Liever niet. Heb van vintage niet genoeg verstand om dan geen miskoop te doen.
@drumstof goede tip! Daar had ik nog niet rond gekeken!
De Microsoft mouse pointer van CW staat me altijd tegen ![]()
@Canter Tudor 36 BB heb ik zelf ook gehad, maar die vond ze niet mooi. Terwijl ik ze echt wel mooi vindt, misschien zijn ze wel te stoer.
@Pieterswatch ja. Ze heeft al twee Quartz horloges van 30 en 32. En in de zomer pakte ze vaak mijn Panerai. Terwijl ik die altijd te groot vond voor haar ![]()
Dat hangt sterk van het merk af. Mijn vrouw rolt heel erg veel met haar ogen als het op alle vormen van horloge-marketing aankomt. Want de glitters en roze dingetjes uit de âshrink it, pink it, add sparkleâ categorie doen het niet voor haar, maar ze vindt de bonkige mannenmarketing met verhalen over soldaten, duikers en astronauten zeker net zo infantiel.
Ze stelt de marketing van Nomos en Cartier op prijs, en ook de manier waarop die hun horloges ontwerpen.
Ja, tot op zekere hoogte. Het heeft bij haar tot laser focus geleid.
In haar ogen is er nog maar één merk aspirational. Ze heeft nu deze:
En is druk aan het sparen voor deze:
Ze richt zich op een PanthĂšre de Cartier small in two tone met een two-row bracelet. Als ze die heeft is ze klaar in haar optiek, en kan de hele horlogewereld verder affikken. Overigens ziet ze dit als stijl-object. Het gaat haar om het ontwerp. Uurwerk zal haar jeuken.
Mijn vrouw doet je de groeten. Het is een herenhorloge.
Ook een herenhorloge.
Ai. Shrink it and pink it. Ai ai ai.
Cartier. Met een beetje zoeken moet je een Tank quartz kunnen vinden in de richting van dat budget. Op staal zul je een goeie 1000 Euro moeten rekken voor een nieuwe Large, iets minder voor de small.
Die laatste ligt bij Kremer in Emmen. Toch misschien Daniel eens bellen, zou ik bijna zeggen.
Gewoon niet doen. Ik spreek uit ervaring. Mijn vrouw draagt haar automaten nooit. Ze vindt het ergerlijk om dingen op te moeten winden, dus ze grijpt altijd naar quartz. Het gebeurt twee keer per jaar dat ze eens roept âhee, kun jij dat ding van MĂŒhle eens op tijd zetten voor meâ, en dan loopt ze een dag later weer met een quartz rond.
Wat jij wilt moet je voor je houden, het is haar horloge.
Ă
h, ik had begrepen dat je op zoek was naar een horloge voor je betere helft, en niet voor jezelf. ![]()

Ik moet er wel naar kijken
. Het zal een compromis zijn dat zowel ik als zij mooi moet vinden. En er is genoeg te vinden gelukkig!
Wat bedoel je daar mee? Want je zegt toch dat je niet houdt van de dames lijnen, shrink it pink it. Wat ik goed kan volgen. De Chronomat is dus perfect in mijn ogen, ook al is het een herenhorloge volgens heren als jij.
Quartz heeft ze al. En ze vindt het irritant dat die batterijtjes op gaan. Als ze 1 automaat heeft en die altijd draagt, benut ze precies het voordeel van een automatisch horloge. De Quartz horloges gaan dan gewoon op marktplaats ![]()
Nu weet ik niet wat de polsomtrek van je wederhelft is, maar in de ogen van mân vrouw is het een horloge voor mij.
De Chronomat 36 in parelmoer (helaas wel met de kristallen) is voor mij perfect van maat en draagt ongeveer even groot als een Santos Medium. Hij staat prima op mijn 18,5cm pols, maar ik ben Tim Mosso niet, dus ik vind 'm kolderiek groot op de pols van bijvoorbeeld mijn vrouw, die aanzienlijk ranker is. Ze is het daar mee eens, en zou geen 36mm horloge overwegen, zelf.
Als jouw eega 36mm de bom vindt of een groteren pols heeft, more power to you.
Je vroeg bovenal om menigen van vrouwen, en mijn vrouw vindt dat belachelijk. Ik ergens ook wel, maar ik was haar mening aan het geven, omdat zij niks met forums heeft. En geen Nederlands spreekt.
Dan moet je een Tank Solarbeat overwegen. Want die draaien gewoon 25 jaar door op een capacitor.
Nu gaan jij en je partner er volledig aan voorbij dat een batterij wisselen en een waterdichtheidstestje in een half uur gepiept zijn. Op zân hoogst ben je het horloge een paar dagen kwijt. Dat moet eens in de 3 tot 10 jaar, afhankelijk van levensduur van de batterij en de functies van het horloge, en kost inclusief druktest eens twee tientjes.
Een automaat zul je eens in de 3 tot 10 jaar moeten servicen. Dat betekent opsturen naar een service center van het merk (zeker als je bijvoorbeeld een Breitling koopt), een investering van 500-1000 Euro per beurt als het een A-merk is, en je horloge is tussen de 30 en 90 dagen pleite.
âHet voordeel van een automatisch horlogeâ⊠Helaas, was het maar zoân feest. Laat haar dus graag even weten dat er onderhoudsbehoefte is bij een automaat of handopwinder.