Watch out for this Shark! 🦈 NA Squale Militaire 1521

Maestro…. Musica!

Aangezien Squale, hun fraaie logo verraadt het al een beetje, het Italiaanse woord voor haai is, kunnen we niet anders dan volgens goed gebruik dit topic openen met bovenstaande, voor jonge ouders en grootouders welbekende, hit :wink:. Al is de 1521 Militaire die in dit topic voorgesteld in zijn geheel geen “Squalo Bambino”!

Duikers waren nooit echt goed vertegenwoordigd in mijn horlogecollectie. Goed, ik heb inderdaad enige tijd twee Vostok duikers gehad, maar erg veel draagtijd kregen ze niet en al snel verlieten ze de collectie weer. Toen kwamen de herfst en de winter, seizoenen waar ik al helemaal niet aan een duiker dacht. Tot de zon zich in april en mei steeds meer liet zien. De zomer komt eraan en een zomerse duiker was all that was on my mind. Jullie zullen het herkennen: het werd tijd voor een (impuls) NA!

De 1521 van Squale had ik in mijn HF begindagen (bijna een jaar geleden inmiddels) hier al vaker langs zien komen en wist me steevast te verleiden tot het uitdelen van een like. Maarja Ricky heeft een 17cm pols en de Squale heeft een diameter van 42mm… Inmiddels dacht ik te weten dat dat niet in verhouding zou zijn, dus eigenlijk had ik de hoop al opgegeven.

Boy was i mistaken! :sweat_smile:

Bij het zien van de 1521 Onda Blue van @Colnago in het blauw begon het weer te dagen. Wat een zomerknaller is dit! De stoute schoenen aangetrokken en er een bericht aan gewaagd. Maar toch… die 42mm…
Gelukkig heb ik een soort ziekelijke tick in het herkennen van locaties. Op enkele foto’s van @Pasd meende ik te herkennen dat hij een regiogenoot van me moest zijn en tevens in het bezit van een 1521 Militaire. Een aantal berichten later was een “pas(d)date” gemaakt en kwam ik tot de ontdekking dat de kast van de 1521 heel best op mijn bescheiden pols past! Dan, andermaal bedankt om me tot dit inzicht te laten komen :smile:.

Zoals wel vaker sloeg daarna nog maar weer eens de twijfel toe: Squale maakt het ons niet makkelijk met ik geloof wel tien varianten van de 1521. Was het wel de Onda Blue die het moest worden? Of de Blue Polished met zn lekkere blauwe sunburst? Of de Black Polished, ik had immers nog geen zwarte plaat in de collectie. Of of of…
Ho eens even, die Militaire van @Pasd was eigenlijk ook wel heel nice. Met die donkere no-date plaat en blasted kast ook echt een bandenslet. Je raadt het al, via @Royke74 werd bij Q-Watches een bestelling gedaan die deze week binnenkwam met mijn nieuw Squale 1521 Militaire

Waar moet ik beginnen met deze heerlijke “Haai”. Nog wat foto’s dan maar, want plaatjes zeggen vaak meer dan 1000 woorden:

Squale doet met dit horloge echt een hoop heel goed. De gelakte zwarte plaat waar de off-white indices mooi tegen af steken. De obligate oranje minutenwijzer waar Squale bekend om staat en een speels effect geeft. De secondenwijzer die precies de goede lengte heeft. Een mooi vlak saffier met AR-coating en maar liefst 50 ATM waterdichtheid, er kan een flink duikje gemaakt worden dus met de Squale!
Bovendien, wat te denken van de heerlijke blasted stalen kast die het geheel een stoere finish geeft. Zoals het een Militair(e) betaamt. Leuke details vind ik ook de geschroefde bezel en de caseback die, anders dan de rest van de kast, niet blasted is maar zo polished als een spiegel met oa het fraaie Squale logo erin.

Als we het dan toch over die geschroefde, uni-directional, blackblasted bezel hebben: deze bezel-action deed me toch wel watertanden. Je voelt en hoort dat dit kwalitatief erg goed in elkaar is gezet, ik bleef er aan draaien :drooling_face::

Zoomen we wat verder in op de Militaire dan zie je dat de wijzerplaatplaat niet glad is, wat van iets verder af wel lijkt, maar er toch het nodige reliëf lijkt te zijn. Erg fraai gedaan al zeg ik het zelf. Het Squale haaitje lijkt in eerste instantie te ontbreken op het horloge maar blijkt dan toch subtiel te zijn aangebracht op zowel de kroon als de eveneens blasted gesp van de zwarte tropic band.

Lume is bij duikers natuurlijk zeer belangrijk (niet dat ik duik, maar dat terzijde) en de Squale tikt hier ook alle boxes. Fel en duidelijk groen Superluminova. Bij matig licht lijkt het soms wat blauwig, maar in de pitch black is het toch echt gifgroen wat de klok slaat.

Dan even over de Squale tropic band… Hij draagt werkelijk ongelofelijk comfortabel, zo comfortabel dat ik er nog niet aan moet denken om de extra bestelde lederen band erom te leggen. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nog weinig ervaring heb met rubberbanden, maar de mij wel bekende Barton Silicone Elite is de Keuken Kampioendivisie in vergelijking met deze Champions League van een rubberen band. Een eigenaardigheid wel, te lezen op de officiële website van Squale:

“The Squale 1521 comes equipped with a high-quality Italian 100% natural rubber diving strap with a subtle vanilla scent.”

Nu heb ik proefondervindelijk de afgelopen dagen meermaals aan de band gerokenen elfs nog aan een bakje vanillevla gesnoven. Tja. Het ruikt niet zo erg naar rubber als andere banden soms wel doen, maar om nu te beweren dat dit een vanillegeur is… Bijzondere lui die Italianen :it: :sweat_smile:

Zoals hiervoor al gezegd, om de pols een heerlijk comfortabel horloge met geweldige looks en uiteindelijk precies de goede maat voor een duiker. De NA honger is weer voor even gestild J.
Alle hiervoor getagde en genoemde HF-ers die dit mede mogelijk hebben gemaakt, veel dank!

Ik ga nog onwijs veel plezier beleven aan het dragen van deze Bellisimo Squalo!:shark:

90 likes

Lekker NA topic weer @RickyG6 ! Genot om te lezen en ik kijk er naar uit om hem in het echt te bewonderen :+1::sunglasses:

1 like

Mooi horloge, veel plezier er mee!
Leuk voor de zomerdagen :sunglasses:

1 like

Wat een verhaal en wat een mooie foto’s. Impressive. Mooie NA, gefeliciteerd :partying_face:

1 like

Mooi en uitgebreide review! Leuk! En mooi horloge btw :joy::+1:

1 like

Wat een leuk NA topic… en een super tof horloge. Heel geslaagd.

Leuk ook; zo’n filmpje van de bezel actie. :+1:

Dit lied is door mij per decreet verboden hier in huis…

Enfin, geniet van je mooie Squale!!

1 like

Mooi verhaal over een mooi horloge ,gefeliciteerd :+1:

1 like

Thanks kerel. We moeten snel weer eens horlogemeeten idd, al wachten we nog even op jouw mogelijke aanstaande NA :wink:

Dank! Dat komt zeker goed deze zomer!

Dank allen! Een leuk NA topic schrijven is ook deel van de fun van het horloge :smile:

Niet meer dan logisch :crazy_face:

5 likes

Gefeliciteerd met deze coole nieuwe aanwinst! Leuk om te lezen en mooie foto’s! :+1:

Moet zeggen dat ik de laatste tijd ook Squale hoog op de wishlist heb staan! Maar, pas geleden nog wat gekocht en er moet dan eerst maar weer 'ns wat uit (de horlogekist) en bij (het horlogepotje). :grin: Veel plezier in ieder geval met jouw Skoewaale! :shark:

1 like

Een heerlijke aanwinst waar je veel plezier mee gaat beleven . Heb die van mij nu een half jaar en weet nu wel dat het een blijvertje is :+1:
Mooie foto’s ook :ok_hand:
Alleen baby shark kan ik echt niet meer horen :stuck_out_tongue_closed_eyes: pffff die kleinkinderen van mij zijn er nu net overheen en nu heb ik dat deuntje weer de hele dag in mijn hoofd :confounded:

1 like

Mooi verslag, van harte :star_struck:

1 like

Mijn beste,

Een inspirerend verhaal en helder beeldmateriaal!!
Proficiat, dan ook!!
Ziet er prachtig uit.
Ik wens je er een oneindige tijd mee!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Gefeliciteerd! Leuk verhaal en horloge. Veel plezier!

1 like

Top reportage. Mag ik vragen hoe je die mooie macros gemaakt hebt?

1 like

Pracht duiker, enjoy!

1 like

Prachtige foto’s en met plezier gelezen. Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst!

1 like

Grazie! Kan je er van harte een aanbevelen, sparen maar!

Heb het idee dat deze ook wel even blijft “rondzwemmen” Dan :smile:

Veel dank :smile: :shark:

2 likes

Foto’s zijn gemaakt met een Iphone XS. Voor de macro’s gebruik ik een Kodak opzetlensje wat ik ooit via bol.com oid heb besteld. Werkt prima zoals je ziet! Deze

2 likes

Hahaha herkenbaar

Het verbaasde mij hoe vaak die filmpjes worden bekeken… deze 2,4 MILJARD keer.

3 likes

Ik gok meer dan het originele filmpje dan :sweat_smile: :face_with_monocle:

1 like