Watch tribune, nieuw blad

Nieuw magazine over horloges. Een beetje zoals watch report.
http://www.watchtribune.nl/

Ik heb hem gisteren gekocht, inderdaad gelijk aan Watch Report waar ik een abbo op had, wacht met een abbo op dit blad gezien mijn ervaring met Watch Report, moet het jaarboek wat beloofd werdt als welkomstgeschenk nog steeds ontvangen…:frowning:

+1. Ik wacht er ook nog op.

Daarom heet het ook een “jaar” boek :wink:

Maar toch niet: wacht er maar een jaar op boek…:smiley:

Wachten, wachten…

Sterkte…

Groet
Herman

Ik ben benieuwd of er al veel forummers zijn die dit blad al hebben en wat ze ervan vinden. Is het een blad wat ook echt diepgang heeft of vooral “leuke plaatjes”?

Als het wel heel erg op Watch Report lijkt, vind ik het wat dubieus. Krijg je een brief dat het blad stopt en via ‘de achterdeur’ komen ze weer met hetzelfde blad, maar met een andere naam??? :S .

Hommage van Watch Report? :+

+1, lay out, opzet is identiek aan Watch Report, Jappe Croon is ook weer van de partij, zit nog steeds op een bericht van hem te wachten… maar goed,Watch Tribune leest lekker weg en wordt volgens mij met liefde voor het horloge gemaakt, nummer 2 zal ik dan ook zeker kopen, een abbonement… denk het niet.

Watch Tribune is de opvolger van Watchreport en omdat de heren achter dit nieuwe blad Jappe en Lex zijn (voorheen Watchreport), zal het zeker een tijdschrift zijn dat de moeite waard is.

Ik begrijp alleen niet dat het (financieel) mogelijk is in Nederland 6 (zes!) gedrukte tijdschriften over horloges uit te geven:

  • Watching
  • Watch
  • Watch Report
  • Watchtrends
  • 0024/Horloges
  • Uh, JW… Nog iets?

Niels2 Schreef:

Als het wel heel erg op Watch Report lijkt, vind
ik het wat dubieus. Krijg je een brief dat het
blad stopt en via ‘de achterdeur’ komen ze weer
met hetzelfde blad, maar met een andere naam???
:S .

Ik vind het ook een rare gang van zaken.

Henrik Schreef:

Watch Tribune is de opvolger van Watchreport en
omdat de heren achter dit nieuwe blad Jappe en Lex
zijn (voorheen Watchreport), zal het zeker een
tijdschrift zijn dat de moeite waard is.

Ik begrijp alleen niet dat het (financieel)
mogelijk is in Nederland 6 (zes!) gedrukte
tijdschriften over horloges uit te geven:

  • Watching
  • Watch
  • Watch Report
  • Watchtrends
  • 0024/Horloges
  • Uh, JW… Nog iets?

Ik denk dat de advertentiebudgetten van de de grote merken dusdanig zijn dat de daadwerkelijke verkoop van de bladen niet meer belangrijk is…

Ik weet zeker van niet.

En ik denk dat een paar van die bladen op het randje leven en op z’n best uit de kosten komen. Als de horlogemerken één keer goed naar de oplages zouden kijken, zijn er twee of drie zo weg. Laten we eerlijk zijn, er is toch ook helemaal geen ruimte voor zo veel bladen over één klein onderwerp in een relatief klein taalgebied? Volgens mij hebben ze in het Duitse taalgebied minder bladen over horloges en daar wonen 100 miljoen mensen!

Watch valt hier trouwens buiten, want dat is meer lifestyle dan horloges alleen.

Smijten de grote merken hun advertentiebudgetten dan echt zo gemakkelijk over de balk???

Ik zou liever een horlogetijdschrift zien met meer (of enkel) over betaalbare horloges dan steeds dezelfde verhaaltjes over dezelfde niet te betalen horloges in de verschillende bladen,
(een soort “autoweek” maar dan over horloges… of ben ik nu te kritisch…)

Groet
Herman

+1(tu) Horloges van 300 euro tot max 5k.

Ook horloges onder de 300 euro mogen wat mij betreft aandacht krijgen.
Maar daar zijn adverteerders vaak minder in geintereseerd, en een blad in nu eenmaal erg afhankelijk van die adverteerders.

Ik lees alles wel op internet, op facebook komen veel nieuwe dingen langs, hier op het forum is genoeg te lezen, dan hebben we nog vele andere fora en blogs die we kunnen volgen, dan kan je af en toe nog eens een catalogus bestellen, dus waarom geld uitgeven aan die bladen, als je ze een jaar niet koopt heb je er weer een leuke Seiko er bij!

Helemaal mee eens, ik aboneer me dan ook nooit, maar soms, b.v. op vakantie, dan koop ik wel eens een blad los, gewoon om lekker op een terrasje te lezen.

Heb het blad gekocht en gelezen en ben niet onder de indruk. Positief: het formaat, de kwaliteit van de omslag (eindelijk eens niet glanzend), de layout (lettertype, foto’s etc.). Echter inhoudelijk onderscheid het zich niet van al bestaande bladen en sterker nog: met moeilijke woorden en onnodige Engelse termen (zoals content i,p.v. inhoud) wordt een suggestie gewekt van hoogstaande internationale diepgaande journalistiek, die absoluut niet wordt waargemaakt. De teksten bevatten nogal wat taal- en stijlfouten (zie bijv. p. 102), de onderstrepingen zijn niet functioneel en zinnen als: 'Is er sprake van een introspectieve herwaardering van vervlogen normen en waarden of is het een commercieel antwoord op de gestaag toenemende vraag naar archetypische horloges uit China?, zijn onnodig ingewikkeld en daardoor nietszeggend. Kortom: in deze vorm voor mij geen reden het blad opnieuw te kopen.
Groet Roelof