Beste, na de nieuwe aankoop van gisteren adviseren meer en meer mensen me om een zodat ik mijn horloge niet keer op keer moet instellen.
Kent er iemand een mooie winder die niet te groot is maar toch mooi afgewerkt is?
Beste, na de nieuwe aankoop van gisteren adviseren meer en meer mensen me om een zodat ik mijn horloge niet keer op keer moet instellen.
Kent er iemand een mooie winder die niet te groot is maar toch mooi afgewerkt is?
Afgewerkt op welke manier? Hout, aluminium, Piano lak…
Nu grote sale bij Klarstein
Welk horloge? Ik ga ervan uit dat er behoorlijk ingewikkelde complicaties op zitten. Als het alleen een dag/datum horloge betreft zou ik een winder vergeten.
Ik heb zelf deze
https://www.bol.com/nl/nl/f/olvy-watchwinder-horloge-opwinder-horloge-winder/9300000121722446/
Mooier dan mijn Klarstein
Een triple calendar moonphase, ik heb graag interactie met mijn horloge maar dit is toch wel elke keer een werkje😄
Mooi! Ja dan kan een winder wel handig zijn!
Ooit las ik ergens dat goedkope winders slecht zijn voor een horloge, is dat echt of is het enkel een fabeltje?
Iets in deze stijl vind ik wel tof
goedkope wijn is slecht voor je, maar de prijs van een winder doet er niet veel toe, als ie maar draait…
Ik heb zelf een WOLF watchwinder. Doet het prima!
Je zou hier even kunnen kijken. De Leanschi Watch Winders komen uit Oostenrijk en passen mooi bij de Zenith (vooral de bruine variant).
Heel mooie winders inderdaad!
My 2 cents. Er zit wel degelijk een groot verschil in kwaliteit tussen goedkope en duurdere winders. Met name de kwaliteit van de materialen, afwerking en de motor die gebruikt wordt bepalen de prijs.
Goedkope winders maken gebruik van goedkope motoren die je slecht kunt instellen op jouw horloge (rotaties per dag, wisselende draairichting etc). Nog los van de herrie die ze maken op je nachtkastje
Vooral als je er veel gebruik van maakt, loont het zeker om wat meer uit te geven voor goede kwaliteit. Maar je kunt het natuurlijk zo gek maken als je wilt.
Ik heb zelf een (aantal) Beco boxy fancy brick.
Klein modulair meervoudig instelbaar qua draairichtin enz. Prima dingen.
ik heb deze gehad, voor € 25 prima ding en stil
Beetje vreemd dat je hier geen antwoord op geeft omdat dat schijnbaar toch iets belangrijk blijkt te zijn voor je
Ook zou ik naar eens beginnen te kijken in diverse databronnen wat je horloge moet hebben aan draaibeweging, richting etc. voor je iets koopt waar je niets aan hebt…
Persoonlijk zou ik niet snel een winder overwegen. Ik zie er het nut niet zo van in. Het instellen van een horloge (bij een grotere collectie) zie ik juist als een deel van de magie. Anders kan je ook een quartz kopen.
Daarnaast ook veel negatieve verhalen over gelezen. Zaken als snellere slijtage en/of magnetisering van uurwerken zijn daarbij onder andere de revue gepasseerd. Of daar een kern van waarheid inzit kan/wil ik niet beoordelen. Dat is volgens mij ook typisch een twee kampen discussie. De een vindt het onzin en de ander ziet het als waarheid.