Watch winder aankopen

Hij heeft een horloge gekocht met meedere complicaties, dag, maand, Maan stand etc

In dit geval snap ik dat wel dat hij dit overweegt

1 like

Nog even ter aanvulling, ik heb ze ook en heb hier ook over nagedacht en ik ben er van af gestapt om de winders te gebruiken en heb er gisteren hier op het forum zelfs 1 weggeven met digitale instellingen etc, mooie dingen maar ik wind ze wel op met de hand

Ik heb het probleem dat ik mijn horloges weken aan een stuk draag dus staat de rest maar voor Jan l+l rond te draaien…

3 likes

De afwerking moet smaakvol zijn, leder of hout mag, geen gimmicks zoals dit

Een orbit winder vind ik mooi, smaakvol, leuk om naar te kijken en geen LED toestanden.

De winder zou niet non stop
Gebruikt worden, ik probeer het horloge zo vaak mogelijk te dragen ook al is dit maar voor even.

Ik heb de zenith gekocht zonder box of boekjes dus voor mij is het ook wat zoeken hoe ik alles juist zet, ik heb gisteren bij de aankoop een uitleg gehad maar zien en nadoen is iets anders😄 ik ben er al
De helft van vergeten.

1 like

Die winder is idd een beetje blij eerlijk gezegd.

Nogmaals kijk online via complicatie van je horloge wat je moet hebben en dan kun je zoeken wat bij je past

1 like

Want te veel opwinden is slecht te weinig kun je aanpassen natuurlijk, maar moet hij alleen links om draaien of links en rechts om…

https://watch-winder.store/watch-winding-table/?srsltid=AfmBOorqyuMkfvkK0CS8cmo7M-oApmAqsqPFydRzPng1CDk2fANpDlM3

En ga zo maar door

1 like

Ik heb deze. Voldoet prima en kost de wereld niet :slight_smile:
https://www.bol.com/nl/nl/p/olvy-watchwinder-met-poetsdoekje-horloge-opwinder-automatische-horloge-winder-horlogebox/9300000121721300/?cid=1755717449486-9871433306341&bltgh=kEtBKEnF8KpOHhI3eJ1HCQ.4_36.37.ProductImage

1 like

Ik heb deze van Roogs. Vorig jaar gekocht op de Rikketik. Werkt prima en is redelijk stil. Staat op de werkkamer en hoor hem wel, maar het is een zacht soort zoemen.

3 likes

Deze heb ik staan draaien. Omdat ik het leuk vind.

3 likes

Klarstein. Je moet het die Chinezen nageven, humor hebben ze.
Ik ben geen watch winder expert maar dit lijkt mij wel de onderkant van de markt.

1 like

Draait bij mij al maanden geruisloos in de slaapkamer

Zelf ook een Roogs. De versies met horlogehouders ipv kussentjes zijn briljant (beter dan Wolf) en instellingen zijn super

1 like

Ik denk dat het belangrijk is om na te denken over de volgende punten bij een winder.

1. voor welk horloge is is. Hoe zwaar, wat voor soort uurwerk. Welke ‘draai-’ programma’s heeft de winder, zodat je horloge optimaal opgeladen blijft.
    2.Waar ga je de winder neerzetten. Thuis of in een kluis. Moet de Winder een batterij hebben of niet?Moet de motor stil zijn of niet? Als je het bv in je slaapkamer laat staan, dan is het natuurlijk fijner om een stillere winder te hebben.
  2. budget en looks. Dit spreekt denk ik voor zich.

Ik heb zelf deze Wolf. Persoonljik ben ik iets minder tevreden. Dit voornamelijk omdat het kussentje niet altijd goed blijft zitten in de positie. Dit omdat het te zacht is. Daardoor ‘valt’ het horloge eruit en komt tegen de voorkant aan. Ook is deze minder geschikt voor ‘dikkere’ horloges. Dan sluit hij niet goed.

Goede uitleg!

Wolf levert trouwens verschillende afmetingen van de kussens. Wellicht daar eens naar kijken voor en betere fit

1 like

Thx! ik ga daar eens naar kijken!

Heb zelf ook een wolf en herken het probleem.
Die Roogs heeft dat niet.
Qua instellingen ook heel uitgebreid. Mijne heeft ook led verlichting. Leuk om mijn wederhelft uit de slaap te houden met de rc​:wink::joy:

Roogs doen, no brainer.

1 like

Ik heb zelf deze, best tevreden over.

Modalo ook erg hoge kwaliteit inderdaad. Ziet er mooi uit. Hoe lang gebruik je hem al?