Watch winder aankopen

Ik gebruik het nu toch al een jaar of 4, tot op vandaag zonder problemen.

1 like

Ik gebruik zelf deze van Wolf (British Racing green watch winder). Ook erg tevreden mee en staat best heel lekker op het kantoor :slight_smile:

3 likes

Ik heb gisteren een horloge gekocht met dag, datum, maand, en maanstand. Dus vandaar een winder.
Ik kreeg van het merk zelf door dat ik maar max 800 rotaties per dag mag doen en alleen clockwise.

Ik heb de Klarstein Sankt Gallen op het oog. Het ding hoeft er niet fancy uit te zien want hij komt niet pontificaal ergens te staan.

Iemand ervaring ermee? Is ie goed en stil? Is er een goed alternatief die dezelfde instelmogelijkheden heeft?

1 like

Is dit goed? Is wel echt Duits.

Ik bezit een Klarstein en een Olvy. Deze laatste is veel stiller. Zou mijn voorkeur genieten John
https://www.bol.com/nl/nl/p/olvy-watchwinder-hout-horloge-opwinder-automatische-horloge-winder-horlogebox/9300000119859605/?

En geluid…
Zoek er eentje die super stil is.
Zo een irritant Zoemend ding op de achtergrond is the hell…

1 like

Die had ik ook op het oog. Maar volgens de omschrijving draait die 2 kanten op. En als de fabriek specifiek zegt: alleen clockwise, durf ik het niet aan. Ondanks dat je pols ook alle kanten op gaat.
Maar ik heb ook geen verstand van winders dus…

1 like

Kloksgewijs of andersom laten draaien is altijd op basis van de richting die jij instelt. Watchwinders kun je vaak instellen zoals jij wilt

Maar kan dat met die Olvy ook?

1 like

Nee, zitten slechts 2 standen op. Moet je op zoek naar een variant met meer standen. Ik heb een Olvy met plek voor vier en vier standen voor slechts €100

2 likes

Ik ga ff koekelen. Bedankt.

1 like

Kan deze ook op de slaapkamer of is het geluid te hinderlijk?

1 like

Staat bij mij niet op de slaapkamer. Bij het geluid van de Klarstein kun je in elk geval niet slapen :sleeping:

1 like