Ja en ik vind het ook het mooiste horloge van Watches & wonders. Die 45 mm versies hadden ze nooit moeten doen. Dat was een valse start.
Je weet het leuk te brengen
Als TagH zichzelf serieus neemt deleten ze die hele F1 quartz collectie! Ziet er niet uit en is te duur!
Hee, is dat nou een Bulova Curve?
Dat zou wel een heel domme move zijn, met als enig effect dat de tere egootjes van een handjevol snobs wordt ontzien.
De Formula 1-lijn, uit de jaren '80, is de reden dat het merk überhaubt nog bestaat.
Er zijn er miljoenen van verkocht en dit betekende een flinke omzetboost, die het merk in die tijd hard nodig had. Vandaag de dag is de Formula 1-lijn nog steeds een goedverkopend ‘instapmodel’ van TAG Heuer in een prijsklasse waarin je bij bijvoorbeeld Omega niks kunt kopen. Dit maakt deze lijn een prima gate-way drug en ook nog eens heel relevant, omdat TH, zoals bekend, volop in de spotlights staat, door de -juist- Formula 1 sponsorship.
Ik vind het juist een gouden zet dat TAG Heuer de oer-Formula 1 terugbrengt in een new and improved jasje. Vorig jaar werd de animo al even getest, met de ‘Kith Heuer’ Formula 1, die binnen no-time was uitverkocht. En nu is er dan, na veel rumour around the brand, een die kwalitatief beter in elkaar zit, een actuele maatvoering heeft én een solarquartzuurwerk, met 10 maanden gangreserve, waarmee je dit horloge dus lachend 20 jaar probleemvrij kunt dragen, zonder je zorgen te maken over batterij of onderhoud. En er zijn héél wat potentiële kopers die dit een pre vinden.
TAG Heuer bood natuurlijk al de Aquaracer aan met dit uurwerk. Maar onlangs kondigde het merk aan dat het (nog) meer in wil gaan zetten op solar quartz. Een techniek waar de klanten wél op zitten te wachten. Maar waar de (meeste) traditionele en behoudende Zwitserse horlogemerken maar niet aan willen voldoen.
Ja, je eerste punt is natuurlijk een kwestie van smaak. Maar, m.b.t. de prijs; deze is heel reëel, t.o.v. de overige TH-lijnen en helemaal geen extreme prijs voor het instapmodel van een luxe horlogemerk. Ik voorspel dan ook dat TAG Heuer er heel wat van gaat verkopen. Niet aan jou, obviously en dat is natuurlijk prima.
Trouwens, over ‘jezelf serieus nemen’ gesproken. Mag ik je er even aan herinneren dat dat andere luxe horlogemerk, Omega drie jaar geleden, samen met Swatch, nog een volledig plastic prul uitbracht, waarvan de pushers al afvielen, als je het uit de verpakking haalde en dat kleur afgaf op de huid van de drager. Aan de andere kant, het leverde Swatch Group, naast aardig wat beledigde Speedmasterbezitters , wel flink wat publiciteit én verkopen op.
Dus misschien moeten merken zichzelf júíst niet zo serieus nemen. Dat doen er al veel teveel en dat leidt tot heel veel meer van hetzelfde.
Ik verwijs naar Breitling, die net voor Kern, ook een plastiek (of breitlight) Colt (Skyracer) model uitbracht met een quartz. Nu hebben ze ook nog chronos met die features.
Ze komen zo uit een kinder surprise ei.
Gelukkig gaan ze, desondanks, heel wat minder snel en vaak stuk dan de gemiddelde Biturbo.
Jammer dat Piaget zo groot op de wijzerplaat moet staan…
Ha Ed bedankt voor de info, dat wist ik allemaal niet. Neemt niet weg dat ik de horloges Niet mooi en te duur vindt .
De moonswatch vind ik ook niet leuk… plastic
Had deze nog gemist.
HYT S1 Beadblasted Titanium Red
Wat een ontwerp, staat me wel aan!
De prijs wat minder
CHF 58’000 (EXCL. TAXES)
Ik had precies hetzelfde de eerste HYT die ik echt mooi vond.
Maar gelukkig is die kwa afmetingen veelste groot voor mij.
Deze nog niet gezien.
Louis Moinet 1816 chrono is gebaseerd op het eerste chonograaf zakhorloge. Foto’s maken is … bij W&W dus naast mijn foto’s hier een artikel voor de specs: First Look: The Louis Moinet 1816 Chronograph, Tribute to the Compteur de Tierces
Nieuw:
Het origineel:
Een aparte: Hautlence Retrovision '85 uit te klappen tot bureauklok… Limited 8 stuks prijs onbekend.
Zo dus (van Hautlence):
Toevallig weet ik de prijs was nieuwsgierig en vroeg het ze $85.000,-
Jezus, als 10 jarige wou ik ook zo een transformer horloge, kostte toen wel minder. Het zal aan het materiaal liggen zeker?
Heel fraai!
ook wat mooier formaat is deze.