Watches and Wonders 2026

Nee, alles wat ik heb liggen is vooral 18 en 20mm.

1 like

Weet je zeker dat je op youtube zat? :zipper_mouth_face:
afbeelding

Haha, die schreeuwt echt om door iemand op een custom dial gezet te worden :joy:

Edit… :grin:

3 likes

Dat zouden veel mensen denken bij een moderne sub of OP om de pols. Die zijn nogal herkenbaar en gewild :wink:

Ook vind ik het bijzonder dat je zo’n vintage enthousiast bent en tegelijkertijd geen kleine veegjes of beschadigingen op nieuwe horloges lijkt te kunnen verdragen. Kan je dat zelf verklaren?

Ik snap je argwaan. :sweat_smile:

Dit was wat ik zocht

1 like

Bedankt Gerard om ons ook even mee te nemen buiten de ‘haute horlogerie’. Ook buiten het Palais, fijn!

1 like

Graag gedaan; daar ligt m’n persoonlijke interesse ook wel hoor. Ik heb nog flink wat wrist shots van Chronopolis en Time to Watches. Zal ik even uitzoeken en dan plaats ik er hier nog wel een paar.

6 likes

Kwam deze nog tegen. Vind ik ook wel fijn eigenlijk…

16 likes

Ik heb nog een paar foto’s die het verschil in sfeer tussen de verschillende beurzen/exposities leuk weergeven. Hieronder eerst 10 foto’s van Watches & Wonders, daarna een post met foto’s van Chronopolis, Watch’Up/Beau Rivage, en Time to Watches.

13 likes

Chronopolis:

40 likes

Goeie foto’s! Geven het sfeerverschil goed weer.

1 like

Watch’Up/Beau Rivage:

22 likes

Time to Watches:

37 likes

Wat een goede weergave en toffe foto’s.
Dank je wel Gerard!

1 like

Interessant om de verschillen te zien, maar stiekem hoop ik tenminste ook wel een wat vertekend beeld. De foto’s van W&W zijn vooral in de wandelgangen tussen de stands gemaakt.

Ik hoop oprecht dat de merken op W&W in hun megalomane stands wat meer aandacht hebben besteed aan het algemene publiek en het laagdrempelig bekijken van de horloges?

1 like

Heel tof om te zien! Leuke foto’s :slight_smile:

Leuk dat er naast het grote W&W nog wat kleinere evenementen zijn voor de kleinere merken. Ziet er sympathiek uit.

3 likes

Dat zie je goed. Je moet ook niet het schaal-verschil tussen de verschillende evenementen uit het oog verliezen; dat vertekent ieder vergelijk sowieso al. Bij de evenementen naast WAW zijn er niet echt wandelgangen. Daar gaat het vaak om één ruimte (zoals Chronopolis), of verschillende kleine ruimtes/verdiepingen met een aantal kamers.

Ik weet niet hoe het tijdens de publieksdagen is, maar gedurende de eerste 4 dagen WAW (die in principe voor pers en dealers zijn) is er niet heel veel meer te zien van horloges dan wat je normaal in de etalage van een boutique ziet. Dat zou ik niet laagdrempelig bekijken willen noemen, en al helemaal niet passen of bepotelen. Daar zijn in de eerste 4 dagen zogenaamde ‘touch & try’ sessies voor te boeken, waar je dan zonder afspraak ook niet in komt.

6 likes

Zijn die kleinere beurzen als consument c.q. liefhebber wel vrij te bezoeken?

Even denken hoor, volgens mij waren er twee hier van HF die de beurzen gingen bezoeken. Wie zijn dat ook alweer?

1 like

Volgens mij @Spooler & @Nash

3 likes

Inderdaad, sympathiek is het juiste woord. Puur als horlogeliefhebber zou ik deze kleine evenementen meer waarderen dan het grote geweld van WAW. Natuurlijk is het interessant om te zien wat de nieuwste modellen van Rolex, Patek en Cartier zijn, maar de sfeer die daar omheen hangt spreekt mijn horlogehart minder aan dan wat er op de kleine evenementen gebeurt.

3 likes

Pijnlijk, dat is toch waar het uiteindelijk om draait; de horloges in het echt kunnen kunnen aanschouwen en bekijken. Dat een Patek Philippe de deuren niet zomaar voor iedereen open gooit snap ik, maar merken als Tudor, GS, IWC, Panerai und so weiter laten daar toch wel wat liggen. Jammer.

1 like