Watches and Wonders 2026

Ja, de kleinere evenementen zijn voor iedereen vrij toegankelijk. De prijs voor een dagticket op de publieksdagen van WAW is € 75,=.

3 likes

Dat hangt natuurlijk wel een beetje van het doel van het WAW-evenement af. Naar mijn mening is het voor de merken voornamelijk om enerzijds de pers te woord te staan en, belangrijker nog, hun dealers de mogelijkheid te geven om hun inkopen te doen. De horloges in werkelijkheid te kunnen zien en passen is dan later meer het werk van de dealers en de boutiques. Ondanks de 3 publieksdagen is WAW niet in de eerste plaats erop gericht om de consument te bedienen; dat laten ze wel een beetje liggen inderdaad.

2 likes

Over een andere boeg, fashion & jewellery…
image

https://www.chanel.com/nl/horloges/p/H11059/j12-superleggera-horloge-kaliber-12-1-42-mm/

En:
image
Phoe:
image
via https://www.vancleefarpels.com/nl/en/home.html

De essentie van WAW ( voorheen SIHH en Basel
fair gescheiden ) is de inverkoop aan dealers van de novelties die er dat jaar geïntroduceerd gaan worden.
Er moet veel geld verdiend worden , de kosten voor de merken zijn hoog.
Voorheen waren consumenten niet eens welkom, op de SIHH was geen publiek alleen de wereldwijde grote dealers van de diverse merken.
Deze dealers werden toen echt maximaal in de watten gelegd en alles werd voor ze betaald.
De vluchten, de hotels, de luxe diners en de feesten tot diep in de nacht.

Leuk voor consumenten dat ze nu mogen komen kijken maar dat is dus niet de insteek van de WAW.

Krijg nou wat! Fate. Het moet niet gekker worden maar ik ben het helemaal met je eens.

Het origineel is nog te doen (‘nog’ Dus eigenlijk ook niet) Maar alle heruitgaves zijn gewoon lomp. ( dat is vaker met reedtions)

Klopt. Maar hij begint elke dag mooier te worden.

1 like

De issue 14 is ook binnen :grin::+1:t3:

2 likes

WAW is uiteraard leuk om als liefhebber eens te bezoeken. Maar ik ben van mening dat je beter nadien een keer een bezoek aan Geneva kunt brengen. Dan ga je lekker alle boetiekjes af en schuif je lekker aan om alles te passen en te bekijken :sunglasses:

3 likes

We zijn het roerend eens over de Monaco, maar niet alles is pais en vree. :wink: Een OP kan ik goed waarderen in de juiste kleur, maar dit is in mijn beleving passé. En zielig: Als je dan een two tone maakt, ga er dan ook voor.

Ik heb trouwens tegen mijn vrouw gezegd dat ze een account aan moet maken.

“Are you kidding me? This is so done and outdated” “is that a yellow bezel? Why is the bracelet not two tone? Did they forget? Ech, the colors are nasty anyway”… We zijn te lang samen, denk ik dan maar weer.

En dan heb je haar nog niet bezig gehoord over de nieuwe party dial waar over de hele wijzerplaat “LEXROLEXROLEXRO” staat, terwijl op de rehaut “ROLEXROLEXROLEX” staat, en dan nog een keer in het wit Rolex op de wijzerplaat, zodat je tenminste niet vergeet dat het een Rolex is. :rofl:

2 likes

De charme van de Monaco is wat mij betreft gestorven toen zij ‘Tag’ aan de wijzerplaat hebben toegevoegd. Helaas geldt dit voor veel Heuers.

Vingtage Heuer is fabelhaft.

4 likes

Vind ‘m ook echt wat hebben. Zo benieuwd naar de kleur in het echt.

1 like

Exact dit dus. Een café zonder bier.

Ik denk dat ze hiermee echt goud in handen hebben en dat het vrij lang zal duren voordat je deze zo op kunt halen bij de AD. Zelfde geldt voor de jubilee dial edition.

2 likes

Ja die vind ik ook waanzinnig. Rolex doet het altijd net even anders. Gewoon leuk.

Dus goed dat je vrouw dat met een knipoog neemt.:laughing:

1 like

8 likes

Mooi! Graag in 41mm please.

Dit ziet er toch ook gewoon wel heel gaaf uit hoor. Netjes.

1 like

Ik vind eigenlijk wel dat deze aan alle kanten klopt. Erg mooi!

1 like

Ziet er top uit. Hoe is de BB54 in het echt?

1 like

Here We Go Again GIFs | Tenor

Dat is een van de grootste napraat onlineliners in de horlogewereld. :roll_eyes:
Terwijl:
1 Het merk al jaren niet meer had bestaan, wanneer dit niet gebeurd was;
2 het hier gaat over een (toevoeging aan) een merknaampje;
3 het gewoon nog één en hetzelfde merk is dat nooit heeft opgehouden te bestaan;
4 het merk sindsdien nog bergen goede en mooie horloges heeft gemaakt;
5 in tegenstelling tot wat sommige mensen lijken te denken, je echt niet meer een ‘echte horlogeconnaisseur’ lijkt, als je deze cliche-uitspraak doet;
6 veel van die napraters die tijd überhaubt niet (actief) hebben meegemaakt. Dus waar hebben we het over? De meeste van ons kennen het merk niet anders dan als ‘TAG Heuer’!

Ik ben in ieder geval blij dat het merk nog bestaat en nog steeds geweldige horloge maakt. :person_shrugging: :blush: :partying_face:

O.k., daar zijn we het dan wél over eens.

7 likes