Watches and Wonders 2026

Wat niet voor een aantal andere (grote) gereanimeerde namen geldt, bijv. Breitling, ALS, Nivada.

2 likes

Ik waardeer je enthousiasme!

2 likes

Jij als taalpurist zou toch moeten weten dat het “colours” is. En niet die vreselijke Amerikaanse verbastering :smiling_face:

Voor zover ik weet is Breitling nooit gestopt. Ze zijn, zoals meer merken, overgenomen. Was dat niet gebeurt waren ze inderdaad weg geweest.
Of was dat niet wat je bedoelde?

Niet meer dezelfde firma… is ontbonden en iemand kocht de rechten op de naam.

Op dat moment heeft Sinn de rechten op de Navitimer (en wat kasten) gekocht.

2 likes

Dankjewel. Da’s aardig! :+1: :beers:
En ik vind het oprecht ook mooi om te zien hoeveel liefde er (nog) is voor de ouwetjes.

Als je specifiek de nieuwe blauwe bedoeld dan vind ik hem tegenvallen. De bezel is mooi blauw maar de wijzerplaat oogt meer naar het paars. Een beetje een fletse kleur.

1 like

Breitling is in 1978 failliet gegaan en later door de fam. Schneider gereanimeerd.

1 like

Ja ok. Maar weg zijn ze niet geweest, voor de consument. Het is niet zo dat ze er jaaaren niet meer waren. Dat was ik wat ik bedoelde in mijn reactie.

Mijn vrouw spreekt geen Brits Engels. Ik geef het citaat weer in de gebruikte taal. :wink:

1 like

Leuke foto’s, en geinig dat Chronopolis er meteen een stuk kneuteriger uitziet, in de goede zin van het woord. Die kleine tafeltjes met kleedjes en doeken eroverheen.

1 like

Ik ben er net geweest. Leuk om een keer te zien, maar niet voor jaarlijks. Op deze plek heb ik toch ook wel veel ergernissen ( chagrijnige staf, gedoe met eten, van bijna elke stand (let wel op een betaalde beurs!) weer VIPje lopen spelen binnen de stands. Walgelijk.

Hoogvliegers: panerai, nomos, moser, jlc, luc
Laagvliegers: Rolex (meh, gigantische rij voor een tasje), grand Seiko (nooit eerder live gezien en was zwaar niet onder de indruk eigenlijk), parmigiani (stand alleen voor vips….), tudor (nieuwe releases alleen binnen na ook een tasjesrij…), Audemars Piguet (was niet veel te halen, maar niks vanuit buiten te zien helaas)

1 like

Sneaky release maar wel heel tof :ok_hand::ok_hand:

En eindelijk in een normale afmeting :grin:

15 likes

Jaaa, tof. En graag ook met een stalen band!

1 like

Voor de mensen die graag luisteren naar de highlights van W&W met @rjbroer: klik voor Spotify

4 likes

Normale afmeting; de 42 mm heeft korte lugs en valt niet heel groot.

Klopt. Maar 40 valt natuurlijk wel mooier. Doordat het een innerbezel is lijkt het een enorm horloge.

.

10 likes

Geeft mij een beetje Longines Legend Diver vibes.

2 likes

Ordinair jatwerk

Dat nou weer niet. :joy:
Vibes hè… Niet meer niet minder.